Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat miehesi hoitaa arjessa?

Vierailija
17.01.2017 |

Meillä asiat on vuosien mittaan ajautunut siihen kun miehestäni ei ole "kivaa" eikä hän "halua", niin minä hoidan lähes kaiken. Käydään molemat töissä ja mulla on vielä pidempiä päiviä koska olen yrittäjä. Hoidan lähes kokonaan siivouksen,käyn kaupassa, hoidan juoksevat asiat ja raha-asiat. Vien autot huoltoon ja katsastukseen. Hoidan pyykkirumban yms.. Hän hoitaa kyllä ruohon leikkuun,lumen kolaamisen (tänä talvena ei ole montaa kertaa tarvinnut..) ja muita korjaushommia mutta päivittäisten asioiden päävastuu jää minulle. Kyllä hän ruokaakin tekee kunhan on tarpeet valmiina... mites alkaa uudelleen kouluttamaan kun lapset on pian lentäneet pesästä ja olis aikaa ITSELLE. En ajatellut äijää alkaa paapomaan eikä ero ole vaihtoehto kun kuiteskin miestäni taidan rakastaa <3

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroinnin, roskien viemisen, koiran ruokkimiset ja ulkoilut, nuorimmaisen päikkärit, lumityöt, auton korjaus.

Olen ihan tyytyväinen näin, olen kieltänyt koskemasta pyykkikoneeseen, kun niin monet vaatteet on jo pilannut väärällä ohjelmalla.

Vierailija
22/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

iteppä olet sallinut!

Mun mies yritti tuota yhteenmuuttomme alussa että naisen hommia, mutta minä räjähdin että tämä on kahden kauppa, eikä mun korvapuustini, eikä eletä nyt 1800- lukua. Hän muisteli sitten, että vanhempiensa ero oli johtunut juuri siitä, että "isä passuutti äidillä itseään ja vielä vei äidin rahatkin." "Niin,  elämässä voi tehdä viisaamminkin. Kaikkea ei tarvitse apinoida kotoa"

Mun mies ei juuri kokkaa, koska se ei ole hänellä oikein hallussa, mutta jotain saa tehtyä lapsille, ainakin ranskanpotut ja kalapuikot, italianpataa tai munakasta. Meillä on neljä lasta, nuorin 4 v ja vanhin 17 v.

Hän

-käy kaupassa ma-pe ja tuo ruokatavarat ja taloustavarat (tietää hyvin hinnat)

-pyykkää omat ja lasten vaatteet

-tyhjentää tiskikoneen

-imuroi noin kerran kuussa (minä kiillotan silloin kylppärit)

-hakee lapsia tarhasta/koulusta/ vie aina harrastuksiin ja lääkäriin (pääsee puoliltapäivin ja minulla on 10-12 tunnin päivät monesti ja deadlineja)

- vaihtaa omat lakanansa ja pesee ne

-tiskaa

-pitää kuria muksuille

- viihdyttää lapsia

-ulkoiluttaa koiran töiden jälkeen puoliltapäivin

- maksaa osan laskuista

- tekee voimaa vaativat työt, lumenluonnit ja nurtsinleikkuun ja hakee mulle mullat, hevosenpaskat ja hiekat sekä huoltaa koneet

- autot, paitsi vien itse omani huoltoon

- lasten luistimien teroitus, fillareiden ja urheiluvälineiden ostot

minä teen

- käyn kaupassa viikonloppuna

- ruuan

- maksan osan laskuista (meillä on laskuille taloustili, ketään ei kupata)

- kaikki tarkkuutta vaativat remontit, mm. maalaus, tapetointi, saumat, lattian asennus, kaakelointi, muuraus ja puutarhatyöt, mies on apupoika.

- silitykset ja verhonvaihdot

- hoidan lasten vaatehankinnat

- pyykkään omat vaatteet ja lasten vaatteet (emme siis koske toistemme vaatteisiin, niille on omat korit, koska mies ei halua omiaan kuivausrumpuun enkä minä halua arkojani 60 asteeseen....)

- imuroin ja pesen lattiat ja kaapinovet

- pesen matot, mies kuskaa

- autan lapsia läksyissä (keskiarvoni oli 9,2 ja parempi kielipää)

- ulkoilutan koiran aamulla  ja vien nuorimman tarhaan

- ulkoilutan koiran illalla, teinit hoitaa yhden pissatusvuoron klo 16.

- hoidan tietokoneongelmat

- hommaan kännykät

- neuvolat

- koulun asiat, kuten Wilma, mies ei työaikansa takia vanhempainiltoihin jaksa lähteä, nukahtaa penkkiin

- pelaan lasten kanssa lautapelejä ja piirrän

ja varmaan jotain unohdin, mutta tämmöinen on työnjako, eikä ole riidelty sen päältä sen koommin. Mies on pitänyt myös vanhempain- ja hoitovapaista ajallisesti laskien saman osan kuin minä. 1,5 vuotta/lapsi.

Kommentoikin viimeisen hoitovapaan jälkeen töissä, kun työkaveri sanoi "ai sä tulit lomalta töihin" että "luuleksä että se jotain lomaa on?"

N46 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät kulut ja kustantaa siivoojan. Lisäksi hän ostaa omat ruokansa ja pesee omat pyykkinsä ja vie omat roskansa. Ja ostaa lapsille kaiken, mitä nämä keksivät pyytää.

Vierailija
24/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi, kaupassakäynti, useimmiten myös laittaa ruoan.

Minä hoidan pyykit ja kylppärinpesun, tiskin ja keittiön yleisesti muuten. Meillä ei lapsia.

Mies lomautettuna ja minä opiskelen.

Meillä on perussiistiä, asumme kerrostalossa. Miehen työ alkaa taas maaliskuussa ja tekee pitkiä päiviä, sitten hänen kontolleen jää vain imurointi.

Minähän en imuriin koske :).

Pölyjen pyyhintä ja ikkunanpesut yms hoidetaan yhdessä tai kuka milloinkin.

Vierailija
25/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie roskat, siivoaa useammin kissanlaatikon kuin minä, käy aina kaupassa jollei ole kyseessä viikon ruokaostokset jotka hoidetaan yhdessä, keittää kahvit, ruokkii kissan, viikkaa pyykit ja vaihtaa lakanat.

Vierailija
26/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa

Siivoukset 75% (imuri laulaa parhaillaan:))

Vessan ja kylppärin pesun 0%

Mattojen ja petivaatteiden tuuletus 100%

Tiskit 50%

Pyykit 30%

Lumityöt 70%

Nurmikonleikkuun 100%

Autoon liittyvät jutut 95%

Pikkuremontit 80%

Kaupassakäynnit 50%

Ruuanlaiton 35%

Lapsen (2v.) hoidon 35%

Yhteisten laskujen maksun 100%

Tietsikka- ja elektroniikkahommat 80%

Puulämmitykseen liittyvät jutut 80%

Mitähän muuta....eiköhän tossa ollu tärkeimmät.

En valita. Paitsi, että mä tykkään lumitöistä ja haluaisin tehdä niitä enemmän. Yleensä lumisateen jälkeen taistellaan kumpi on ekana pihalla ja saa kolan käteen :D Harvemmin voitan :(

Vierailija
27/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein: maksaa Visa-laskun:-D Muita: okt remontti- ja korjaustyöt, tyhjentää ja täyttää tiskaria, käy kaupassa, auttaa aina ruoanlaitossa, auttaa esim. lakanoiden vaihdossa. Parasta on kun kysyy aina: "Tarvitko apua?"

Mihin ei osallistu: pyykkihuolto ja vessanpesu.

Vierailija
28/28 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kissat kokonaan, toki minä tuon kaupasta niille ruuat ja hiekat. Mies vie yleensä roskat. Mies yleensä tiskaa. Mies hoitaa lasten asioita nykyään aika hyvin, ovat ekalla luokalla. Mies tekee lumityöt ja useimmiten leikkaa nurmikon, niitä töitä ei ole kovin paljon koska on pieni piha. Nykyään mies myös imuroi ja pesee lattiat, mutta sen tekee tosi harvoin.

Minä tein ennen lähes kaiken kun en ollut töissä ja silloin kun lapset oli pieniä. Sitten en enää jaksanut, ja miehen oli pakko tarttua enemmän kotitöihin kun muuten ne jäi tekemättä, minä pesen kaikki pyykit ja käyn kaupassa, ja teen ruuat viikonloppuisin, muita kotitöitä teen sen mitä jaksan ja on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan