Mitkä asiat miehesi hoitaa arjessa?
Meillä asiat on vuosien mittaan ajautunut siihen kun miehestäni ei ole "kivaa" eikä hän "halua", niin minä hoidan lähes kaiken. Käydään molemat töissä ja mulla on vielä pidempiä päiviä koska olen yrittäjä. Hoidan lähes kokonaan siivouksen,käyn kaupassa, hoidan juoksevat asiat ja raha-asiat. Vien autot huoltoon ja katsastukseen. Hoidan pyykkirumban yms.. Hän hoitaa kyllä ruohon leikkuun,lumen kolaamisen (tänä talvena ei ole montaa kertaa tarvinnut..) ja muita korjaushommia mutta päivittäisten asioiden päävastuu jää minulle. Kyllä hän ruokaakin tekee kunhan on tarpeet valmiina... mites alkaa uudelleen kouluttamaan kun lapset on pian lentäneet pesästä ja olis aikaa ITSELLE. En ajatellut äijää alkaa paapomaan eikä ero ole vaihtoehto kun kuiteskin miestäni taidan rakastaa <3
Kommentit (28)
Laittaa ruokaa, auttaa pienempää läksyissä, vie lapsia harrastuksiin mm. laskettelu on kokonaan miehen vastuulla. Hoitaa laskujen maksua ym. toimistotyötä. Tarvittaessa käy kaupassa joskin minä käyn hieman useammin. Siivoaa jne.
Vie lapsen eskariin ja hakee sieltä. Tekee ruuan.
Noh, siinä se aika lailla on.
Mies käy useammin ruokaostoksilla ja hoitaa suurimmat lumityöt. Muut hommat menee vähän tilanteen mukaan joustaen melkolailla puoliksi. Tietty teen itse enemmän noita muita, jos mies on noissa edellä mainituissa erikoistehtävissä :)
Vierailija kirjoitti:
Mies käy useammin ruokaostoksilla ja hoitaa suurimmat lumityöt. Muut hommat menee vähän tilanteen mukaan joustaen melkolailla puoliksi. Tietty teen itse enemmän noita muita, jos mies on noissa edellä mainituissa erikoistehtävissä :)
Jaa tosiaan, mies hoitaa myös auton.
Meillä ei mies hoida edes lumitöitä saati pieniä remontteja. Jos en minä osaa, enkä palkkaa ulkopuolista, niin tekemättä jää. Ei edes tiedä, missä sulaketaulumme on (eipä ole kyllä ollut vielä tarvettakaan). Samoin se olen minä, joka vaihtaa tietokoneen komponentit ja auton renkaat.
Välillä sitä miettii, mitä kummaa tuossakin vätyksessä aikanaan näin. Tai mitä siinä yhä vieläkin näen :D.
Millä kummalla olet selvinnyt läpi vauvavuosista jos mieskin on yksi lapsi?
Seksihommat meillä hoitaa mies, usein ilman minuakin.
Vie ja hakee lapset päiväkodista. Imuroi. Siivoaa keittiötä ja muualta lasten (ja mun) sotkuja. Tekee ne perinteiset miesten työt pääasiassa, lumityöt, korjaukset.
Mä käyn kaupassa, teen ruuan ja hoidan pyykit. Siivoan vähän joskus.
Ennen kaikkea hän hoitaa ruokahuollon lähes kokonaan. Suunnittelee, ostaa, valmistaa. Ja hyvin hän sen tekeekin!
Ruuan, pyykit, imuroinnin esimerkiksi. Näistä sovittiin jo seurusteluvaiheessa.
On lapsen kanssa kun mä olen töissä taimuuta menoa. Siinäpä se.
Mä hoidan kaikki kotihommat, pihatyöt ja remontit. Edes renkaita ei vaihda joten vien liikkeeseen auton. Vituttaa. Okei. TEkee pitkää työpäivää javälil on reissus. Mut siitä rahasta ei olemullemitään iloa koska meillä on ns omat rahat. Miehen työ itseasias aiheuttaa mulle suunnattomasti stressiä ja järjestelyitä et saan onat työni tehtyä. Vituttaa.
Onkohan vielä näin ahkeria naisia vapaana!?
Mies
Silloin kun mieheni oli kotitoimistolla enemmän hän hoiti kaikki ruokaostokset ja ruuanlaitot viikolla, minä sitten viikonloppuna. Autojen hommat, renkaanvaihdot yms. Voimia tai ulottuvuutta edellyttävät tehtävät kotona (esim remonteissa, mä olen 30cm lyhyempi), muuten kaikki tehdään yhdessä.
Lasten kyyditykset kouluun ja treeneihin 9/10. Mittaa diabeetikkolapsen sokerit 1-3 kertaa yössä että mä saan nukkua. Siivotaan talo puoliksi, pyykeistä taidan minä vastata enemmän. Vessoja ei kyllä pese koskaan:)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan vielä näin ahkeria naisia vapaana!?
Mies
Jos ei nyt ole niin kohta voi vapautua.
Hoitaa tiskauksen ja imuroinnin kokonaan, puolet koiran ulkoilutuksesta ja tekee omat ruokansa ja pesee omat pyykkinsä. Lisäksi hoitaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan. Asutaan kerrostalossa niin mitään lumenluontia tai ruohonleikkuuta ei ole.
No oikeastaan kaikkea mitä minäkin. Minä kuskaan enemmän lapsia, mies tekee enemmän ruokaa. Molemmat hoitaa pyykkiä, lumitöitä, keittiön laittoa, siivousta, järjestelyä, kaupassa käyntiä, autojen tankkausta... Minä silitän kaiken mitä pitää silittää, mies lämmittää kotona ollessaan takkaa. Mies leikkaa kesällä oikeastaan aina ruohon, minä syksyllä haravoinnin. Minä hoidan lasten kouluun liittyvät jutut, mies hoitaa perheen raha-asiat (siis huolehtii, että laskut tulee maksettua, lainatilillä on rahaa ja pitää kirjaa siitä, koska mitäkin laskuja on odotettavissa jne.)
Vaikka on tiettyjä juttuja joita vain toinen meistä tekee tai toinen tekee enemmän, niin sanoisin, että aikalailla tasan meillä menee arjen hommat. Tai ainakin ollaan molemmat tyytyväisiä vallitsevaan tilanteeseen.
Juu, ja sitten eletään paskan keskellä ja kaikki asiat jää hoitamatta.Olen kokeillut. Nytkin odottelen koskahan kaikki keskem jääneet remonttihommat saa tehtyä. Tekisin nekin jos osaisin. Tai niitä en ole edes viitsinyt alkaa opettelemaan just tästä syystä.
Minä teen hommista ne, jotka pystyy tekemään pääsääntöisesti istuallaan, mies tekee kaiken muun eli käytännössä n. 80%.
Vie tai hakee lapsen pk:sta, tekee puolet ruoista, sytyttää takan ja hoitaa puut, hoitaa auton asiat, tiskit ja pyykitkin hoidetaan 50-60. Omalla vastuulla vessojen pesu, imurointi/yleisen siisteyden ylläpito. Siinäpä meidän jakoa.
Jätä tekemättä. Tee ruokaa vaan itsellesi, siivoa vain omat jälkesi. Itse sä ton perseilyn mahdollistat.