Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien selitykset ihmetyttää

Vierailija
17.01.2017 |

Ehkä typerin tekosyy ikinä "maailmassa on liikaa ihmisiä". Ajatteleeko kukaan oikeasti näin? Elättekö tätä elämää muille? En tee lapsia, jotta 200 vuoden päästä joku kiinalainen saa nauttia elämästä. Mikä logiikka tässä on? Vaikka Suomen väkiluku tuplaantuisi, se ei vaikuttaisi mitenkään mihinkään.

Myös se, ettei tykkää lapsista on ehkä typerin mielipide ikinä. Olet itsekkin ollut samanlainen kakara aikoinaan. Lapset ovat lapsia vain hetken, ei loppuelämää. Nautit elämisestä täysin rinnoin, muttet salli sitä nautintoa jälkeläisille, koska maailma on paha paikka. Just joo.

Voisiko joku älykkö maailmanparantaja vastata ja antaa perusteluja, kiitos.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta on kummallista, että pitää selittää miksi ei ole halunnut lapsia. Yhtä hyvin voisi lapsellisilta kysyä, että miksi he!vetissä olette laittaneet itsenne tuollaiseen liemeen kun helpommallakin tässä elämässä pääsee. Joidenkin mielestä ilmeisesti on suorastaan kansalaisvelvollisuus lisääntyä. Onneksi on konstit monet millä voi tehdä omat ratkaisunsa asian suhteen.

Mutta jos tässä nyt selitellä pitää, niin tuo liikakansoitus on suurin syy omaan ratkaisuuni. Lisäksi minusta on jotenkin vastenmielistä ajatella, että minusta jäisi jotakin tänne pallolle kun potkaisen tyhjää. Että minulla olisi jälkeläisiä ja niillä olisi jälkeläisiä ja...

Vierailija
22/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana olen samaa mieltä, että ajatus "maailmassa on liikaa ihmisiä" on typerä. Suomessa ihmisiä ei ole liikaa, hyvinvointivaltioissa ihmisiä ei ole liikaa.. Ihmisiä on liikaa pelkästään niissä maissa, joilla menee huonosti ja jotka eivät edes yritä rajoittaa ihmisten syntyvyyttä, vaikka entisiäkään ei yritetä tai kyetä hoitaa. 

Sullekin pienenä vinkkinä, että me ollaan kaikki riippuvaisia samasta biosfääristä ja samoista uusiutuvista luonnonvaroista. Kehitysmaiden lisääntyvät päästöt eivät jää vaikuttamaan vain kehitysmaiden ilmakehään, merenpinnan nousu ei rajoitu vain saastuttavimpien maiden rannikoille, eikä ilmastonmuutoksen seurauksista kärsivät ihmiset tule jäämään paikoilleen seurauksia kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsettomuutta pitäisi perustella? Joko ihminen haluaa tai ei halua hankkia lapsia. Yhtä absurida on minusta perustella lasten hankintaa sillä että yhteiskunta tarvitsee uusia veronmaksajia, koska se nyt vain on rakennettu niin. Syy on kuitenkin pohjimmiltaan halusta/tarpeesta lisääntyä. Ihminen varmaankin haluaa rationalisoida oman tarpeensa lisääntyä tai olla lisääntymättä... ja näin ollen esittää erillaisia perusteluita omalle valinnalleen.

Vierailija
24/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, montako lasta sinulla on? Oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä? Jos sinulla on vähemmän kuin 1 lapsi per sukukypsä ikävuosi, ja olet ehkäissyt, niin tadaa - olet todennäköisesti käyttänyt samoja syitä lapsimääräsi hallintaan kuin se lapseton! Lapseton vaan on määritellyt ihannelapsimääräkseen 0, sinä 1/2/3. Mutta sinäkään et ole halunnut niin paljon lapsia kuin olisit voinut tehdä; miksi ihmeessä, pelkäätkö elämää :D?? Jostain ihmeen syystä kaltaisillesi sama syy, joka lapsettoman kertomana on typerä ja itsekäs, onkin toisen/kolmannen/jne lapsen kohdalla ihan hyvä syy olla tekemättä lasta. En ole vielä koskaan kuullut hyvää perustelua, miksi näin.

Vierailija
25/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä minun syyt, ainakin osa niistä

-En pidä lapsista (mielestäni lapsi ansaitsee vanhemmat, jotka pitävät hänestä)

-En usko, että kykenisin huolehtimaan lapsista taloudellisesti

-En osaisi antaa lapsille sopivaa kasvatusta (menetän hermoni nopeasti lasten kitinästä, tuskin osaisin olla myöskään henkisenä tukena missään asioissa...)

-Minulla on jonkin asteinen masennus

-En ole ikinä ollut parisuhteessa, enkä todennäköisesti tule olemaankaan ainakaan lähiaikoina. Yksinhuoltajuus ei myöskään innosta.

-Pelkään synnytystä

-Viihdyn parhaiten yksin

Onko joku sitä mieltä, että minun kannattaisi kuitenkin hankkia lapsia? Ehkä keinohedelmöityksellä tai sitten ihan kenen tahansa miehen kanssa, kunhan vain saisin lapsia...?

Vierailija
26/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on sairaus joka tarttuu sukupuoliyhtydessä ja päättyy kuolemaan. En halua tuomita ketään lastani tai lastenlastani kuolemaan niin kurjissa olosuhteissa kun uskon tällä hetkellä tilanteen tulevaisuudessa olevan. Enkä nyt vain halua olla äiti, en ole koskaan halunnut, ajatus on tuntunut aina oudolta eikä minua ole vain luotu siihen hommaan. En osaa yhtään olla lasten seurassakaan, vaikka en niitä vihaakkaan.

"Itsekästä elää ilman lapsia" ihmiset  ovat ilmeisesti sitä mieltä ettei elämästä tule nauttia vaan lapset pakolla pukata ulos, joten tuo sanonta pitää hyvin paikkansa.

Vierailija
27/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap lesboparien hankkia lapsia ja kuinka paljon?

Vierailija
28/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikojen alussa lapsia tuli kun haluttiin seksiä eikä ollut ehkäisyä,sivutuotteena siis.

Vierailija
29/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi varaa yhteenkään lapseen, vaikka olenkin töissä. Enkä olisi koskaan valmis luopumaan tästä vapaudesta, mikä mulla on. Haluan nukkua yöni rauhassa, tulla ja mennä kuten haluan. Ei kaikkien tarvitse lisääntyä!!!!

Vierailija
30/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautit elämisestä täysin rinnoin, muttet salli sitä nautintoa jälkeläisille, koska maailma on paha paikka. Just joo.

Tätä ajatusta en nyt ihan tavoittanut. Millä tavalla lapseton ihminen estää kenenkään jälkeläisiä nauttimasta omasta elämästään? Kuitenkin pidät typeränä olla tekemättä lapsia jo ennestään ylikansoitettuun maailmaan, jotta jälkipolvetkin voisivat nauttia elämästä... Huomaatko itse ristiriitaa?

Vierailija
31/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautit elämisestä täysin rinnoin, muttet salli sitä nautintoa jälkeläisille, koska maailma on paha paikka. Just joo.

Niin ja ne syntymättömät jälkeläiset itkevät ja surevat jossain toisessa ulottuvuudessa, kun eivät saaneetkaan syntyä ja nauttia elämästä!! Melkoisen utopistinen ja surkuhupaisa ajatusmaailma jollain :D

Vierailija
32/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä selityksiä annetaan sun kaltaiselle idiootille, joka tivaa selitystä sille, miksi en halua lasta. Mutta ihan turhaahan se on, koska mikään ei kelpaa sinulle. Lopetan selittelyn. Miksi perustella valintaa, joka on minun oma asiani.

Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, että mikä ongelma se on sinulle, että minä tai joku muu ei halua hankkia lasta? Kyseenalaistaako toisenlainen valintani sinun valintasi?

Vierailija
33/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljääkymppiä lähestyvä tuilla elävä työtön. Töitä ei ole tiedossa koska ikää alkaa olla jo liikaa ja nuoremmat menevät työnhaussa edelle. Lääkärin mukaan viimeiset hetket lapsentekoon alkavat olla käsillä. Ajattelin kokeilla josko onnistaisi ja pyöräyttää esikoiseni näin kypsällä iällä. Säästöjä ei ole mutta onneksi Suomessa yhteiskunta huolehtii.

Vierailija
34/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana olen samaa mieltä, että ajatus "maailmassa on liikaa ihmisiä" on typerä. Suomessa ihmisiä ei ole liikaa, hyvinvointivaltioissa ihmisiä ei ole liikaa.. Ihmisiä on liikaa pelkästään niissä maissa, joilla menee huonosti ja jotka eivät edes yritä rajoittaa ihmisten syntyvyyttä, vaikka entisiäkään ei yritetä tai kyetä hoitaa. 

Jaa'a. Mitenkähän tääkin on? Minun nähdäkseni Suomessa on liikaa ihmisiä kun ajatellaan, mitä tämän pohjoisen maapallon kolkan ympäristö voi elättää.  Elämme tuontienergian varassa. Jos sen saanti ehtyy noiden mainitsemiesi huonosti menevien maiden vaateiden vuoksi, niin olemme kusessa ja nälkäkuoleman omat.

Vierailija
35/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerin tekosyy ikinä "maailmassa on liikaa ihmisiä". Ajatteleeko kukaan oikeasti näin? Elättekö tätä elämää muille? En tee lapsia, jotta 200 vuoden päästä joku kiinalainen saa nauttia elämästä. Mikä logiikka tässä on? Vaikka Suomen väkiluku tuplaantuisi, se ei vaikuttaisi mitenkään mihinkään.

Myös se, ettei tykkää lapsista on ehkä typerin mielipide ikinä. Olet itsekkin ollut samanlainen kakara aikoinaan. Lapset ovat lapsia vain hetken, ei loppuelämää. Nautit elämisestä täysin rinnoin, muttet salli sitä nautintoa jälkeläisille, koska maailma on paha paikka. Just joo.

Voisiko joku älykkö maailmanparantaja vastata ja antaa perusteluja, kiitos.

Ei se ettei tykkää lapsista ole mikään mielipide vaan jonkun ihmisen ihan aito peruste olla tekemättä lapsia. Miksi  ihminen, joka ei lapsista välitä haluaisi tehdä  niitä? Jos ei lapsista välitä , ei myöskään halua hoitaa vauvaa 24/7, valvoa öitä ja uhrata oman yöunensa, laittaa 100 000 euroa lapseen kunnes se on 18 ja senkin jälkeen olla siitä huolissaan. Silloin on vain järkevää että jättää lapset tekemättä. Ihmisellä on oikeus nauttia elämästään täysin rinnoin jä jättää hankkimatta omaa elämänlaatuaan laskevia juttuja kuten lapsia.

Ilmeisesti tällainen valinnanvapaus on sulle kova paikka koska kyseenalaistat velojen päätökset omalla sumeala logiikallasi.

Mä ymmärrän veloja hyvin, toivoisin itsekin olevani sellainen nyt kun tiedän mitä lasten hoitaminen vaatii. Ehdottomasti  äitiys ei sovi minulle. Lapsessa on kiinni  ihan niin kauan kun se täällä maailmassa on, oli sen ikä  mikä vaan.Sen asioita murehtii sittenkin kun se on täysi-ikäinen ja muuttanut pois kotoa. Se äitiys ei oikeasti lopu ikinä.

Vierailija
36/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖ SE NYT JUMALAUTA RIITÄ ETTÄ EI HALUA LAPSIA

Vierailija
37/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on että kaikkien pitää haluta lapsia kun minullakin niitä on ja olen päässyt salaiseen äitikerhoon. Olen nähnyt valon ja fakta on se ettei sinne valoon pääse ellei tee lapsia. Että hulluja kaikki jotka eivät lapsia halua, pimeyden asukkaita nämä ihmiset.

Kyllä se vaan niin on ja tämähän on fakta.

Vierailija
38/42 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on aivan oikeassa. On tyhmää olla hankkimatta lapsia siksi, ettei pidä lapsista. Samoin on tyhmää olla hankkimatta koiria siksi, ettei pidä koirista, olla ostamatta omakotitaloa esikaupunkialueelta siksi, että ei halua asua omakotitalossa taikka olla hankkimatta kesämökkiä keskeltä korpea siksi, ettei pidä mökkeilystä. Kyllä se niin on, että kaikkien pitää elää samalla tavalla kuin perinteisesti on eletty. Jos jotain poikkeuksia haluaa tehdä, kannattaa anoa minulta tai aloittajalta siunaus ensin.

Vierailija
39/42 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon lapsia haluamattomia vauva av sivulla, ihmettelen. Miksi ovat vauva sivulla sitten roikkumassa ja lapsen haluamattomuuttaan toitottamassa? Ja minulle ihan sama haluaako joku lapsia vai ei, tai hommaako niitä. Itse välillä olen väsynyt kahden kanssa, mutta on niistä iloakin ja toivottavasti joskus auttavat minua elämässä.

Vierailija
40/42 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon lapsia haluamattomia vauva av sivulla, ihmettelen. Miksi ovat vauva sivulla sitten roikkumassa ja lapsen haluamattomuuttaan toitottamassa? Ja minulle ihan sama haluaako joku lapsia vai ei, tai hommaako niitä. Itse välillä olen väsynyt kahden kanssa, mutta on niistä iloakin ja toivottavasti joskus auttavat minua elämässä.

Et ole vissiin humomannut että suurin osa keskusteluista täällä ei liity millään tavalla lapsiin? Siksi me lapsettomatkin täällä olemme koska tämä on kiva aktiivinen keskustelupalsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän