Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomannut onko teidän käsiala huonontunut nyt tietokoneiden tultua?

Vierailija
17.01.2017 |

Löysin aika vasta vanhan päiväkirjani, johon olin kirjoittanut edellisen kerran vuonna 2003. Olihan silloinkin jo tietokoneet, mutta ei siinä määrin mitä nykyisin. Enemmän kirjoitettiin käsinkin.
Aloin sitten taas kirjoittaa siihen samaan päiväkirjaan, kun ei ollut täynnä, ja nyt muutaman päivän jälkeen huomaan miten mun käsiala on muuttunut paljon huonommaksi.
Onko se tosiaan siitä johtuvaa, kun enää ei tarvi kirjoittaa käsin kuin oma nimi satunnaisesti vai miten ihmeessä nyt tulee niin harakanvarpaita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää oikein edes osaa kirjoittaa käsin. Jos yritän, jää kirjaimia välistä ja muuta mitä en koskaan ennen koneaikaa tehnyt. Mutta mitäpä tuolla väliä, ei nykyään tarvi missään käsin kirjoittaa. Kunhan osaa jotkut nimikirjaimet vetää allekirjoitukseksi tarvittaessa.

Vierailija
2/6 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans käsiala ihan hirveetä harakanvarvasta ja hyvä kun muistaa edes miten kynää pidetään kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiala ei ole pelkästään huonontunut vaan käytännössä kadonnut.

Vierailija
4/6 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Eikä kynäkään pysy enää rintojen välissä.

Vierailija
5/6 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tästä päätellen käsinkirjoitus on katoava taito. Kauankohan sitä vielä alakoulussa opetetaan ennen kuin siirrytään näppäimistöön...

Vierailija
6/6 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kirjoittanut tikkukirjaimilla vuosikaudet.Kokeilin muutama päivä sitten kaunokirjoitusta mutta eihän siitä enää mitään tullut:

Kaunokirjoittamista pitäisi kyllä aloittaa uudestaan opettamaan kouluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme