Lapsettomien selitykset ihmetyttää
Ehkä typerin tekosyy ikinä "maailmassa on liikaa ihmisiä". Ajatteleeko kukaan oikeasti näin? Elättekö tätä elämää muille? En tee lapsia, jotta 200 vuoden päästä joku kiinalainen saa nauttia elämästä. Mikä logiikka tässä on? Vaikka Suomen väkiluku tuplaantuisi, se ei vaikuttaisi mitenkään mihinkään.
Myös se, ettei tykkää lapsista on ehkä typerin mielipide ikinä. Olet itsekkin ollut samanlainen kakara aikoinaan. Lapset ovat lapsia vain hetken, ei loppuelämää. Nautit elämisestä täysin rinnoin, muttet salli sitä nautintoa jälkeläisille, koska maailma on paha paikka. Just joo.
Voisiko joku älykkö maailmanparantaja vastata ja antaa perusteluja, kiitos.
Kommentit (42)
Minä en pidä lapsista, joten viikkokin lapsiperhe-elämää olisi sietämätöntä, saati sitten vajaat parikymmentä vuotta ja lapsenlapset päälle. En ottaisi edes tosi kivaa, hiljaista ja hyvinkäyttäytyvää lasta, vaikka itse olinkin sellainen. :)
En muuten ottaisi reilun 18 vuoden mittaista migreenikään, vaikkei se kestäisikään loppuelämää.
Miten se on perheellisiltä pois jos joku joka ei halua lapsia tai pitää itseään kykenemättömänä niistä huolehtimaan ei lisäänny. Se ei ole henkilökohtainen loukkaus ketään kohtaan. Harva lapseton vihaa lapsia.
Itse odotan esikoista.
Mun syy on ainakin ihan yksinkertaisesti se etten halua lapsia. Ei ole taustalla mitään jaloja eettisiä syitä vaan ihan itsekkäästi en vain halua olla äiti.
Ei se ole mitenkään älytön selitys. Toiset ovat herkempiä kuin toiset. Jotkut tekevät päätöksiä ja elävät "yleisemmällä" tasolla kuin toiset.
Toki voi olla myös niin, että kaikki eivät aina kerro kaikkia syitä noinkin henkilökohtaisesta asiasta, mutta ymmärrän kyllä, että mailman tila voi aiheuttaa huonoa oloa monin tavoin ja sitä kautta vaikuttaa ihmisen henkilökohtaisiin päätöksiin. Lähteväthän jotkut nunniksikin.
En ole laiska, enkä osaamaton. Sen voi kuka tahansa joka minut tuntee, vahvistaa.
Mukavuuden haluinen kyllä olen, ainakin siinä määrin etten halua lapsia tehdä, kun en niistä mitään mielihyvää ja iloa elämääni saisi, ainakaan siinä määrin että se kompensoisi haitat ja kärsimykset joita 100% varmuudella elämääni toisivat.
Kyllä myös ajattelen että liikakansoitus on jo nyt ongelmallista.
Miksi pitää hommata lapsi jos ei halua? Tai ei ole varaa? Täällähän aina valitetaan kun ihmiset joilla ei ole varaa tekevät lapsia? Tai jos ei ole oma terveys kunnossa jotta kokisi pystyänsä kasvattamaan lasta?
Minulla ei ole mitään jaloja syitä velauteeni, en vain halua lapsia, enkä halua niitä aikuisiakaan ihmisiä mahdollisine lapsenlapsineen elämääni. Eli syy lapsettomaan elämääni on täydellinen mielenkiinnon puute asiaan.
Miten se on ap:lta pois jos joku ei halua lapsia? Pistätkö välit poikki omiin lapsiisi, jos sinusta ei tulekaan isovanhempi vaikka kuinka painostat heitä kysymyksilläsi?
Miten on muiden elämänvalintojesi laita? Onko olemassa joku ryhmä, joka voi paheksua sinun valintojasi ja olet vaan, että kiitos teille, kiitos kun haukuitte minut, haukkukaa lisää joka päivä joka paikassa töissä ja vapaalla.
No on se hyvä ettei ole pakko tehdä lapsia.
Minulla on kaksi syytä:
1) kukaan mies ei ole halunnut kanssani suhteeseen
2) oma elämäni on ollut niin kaamea koulukiusaamisen, syrjinnän yms vuoksi etten kestäisi ajatusta että oma lapseni joutuu kokemaan saman tai pahempaa
Tuomitseeko joku?
Jep. Miehelläni on myös typeriä tekosyitä miksei hän syö suklaata. Hän sanoo "en tykkää siitä." siis hä? Voihan sitä silti syödä vaikka ei tykkää! Minä tykkään! Mitennii ei tykkää?? Typerä tekosyy.
Elämä on sairaus joka tarttuu sukupuoliyhtydessä ja päättyy kuolemaan. En halua tuomita ketään lastani tai lastenlastani kuolemaan niin kurjissa olosuhteissa kun uskon tällä hetkellä tilanteen tulevaisuudessa olevan. Enkä nyt vain halua olla äiti, en ole koskaan halunnut, ajatus on tuntunut aina oudolta eikä minua ole vain luotu siihen hommaan. En osaa yhtään olla lasten seurassakaan, vaikka en niitä vihaakkaan.
Ööö ne perustelutko tässä nyt mättää? Ja oikeasti, nauroin tuon "ei tykkää lapsista" kohdalla :DD Jos ap on pistänyt itsensä liemeen kersoja hankkimalla, niin ei se tarkoita että kaikkien muidenkin täytyy. Koita kestää.
Olipas typerä aloitus. Toivottavasti ap ei saa lapsia tuolla järjenjuoksullaan.
T. Esikoistaan odottava
Lapsettomana olen samaa mieltä, että ajatus "maailmassa on liikaa ihmisiä" on typerä. Suomessa ihmisiä ei ole liikaa, hyvinvointivaltioissa ihmisiä ei ole liikaa.. Ihmisiä on liikaa pelkästään niissä maissa, joilla menee huonosti ja jotka eivät edes yritä rajoittaa ihmisten syntyvyyttä, vaikka entisiäkään ei yritetä tai kyetä hoitaa.
Sen sijaan syyt, kuten ettei koe pystyvänsä olemaan vanhempi tai huolehtimaan avuttomasta lapsesta ovat hyviä syitä. Esimerkiksi itselläni on vaikeaa pitää huolta omasta itsestäni, joten en usko, että kykenisin huolehtimaan lapsesta, tai yksinkertaisesti jaksaisi.. En haluaisi lapselle elämää, jossa se kokisi ettei äiti huolehtinut.
Minusta on epäeettistä tehdä lapsia pahaan maailmaan, jossa heidän turvallisuus ja onnellisuus ei voi olla taattu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä typerin tekosyy ikinä "maailmassa on liikaa ihmisiä". Ajatteleeko kukaan oikeasti näin? Elättekö tätä elämää muille? En tee lapsia, jotta 200 vuoden päästä joku kiinalainen saa nauttia elämästä. Mikä logiikka tässä on? Vaikka Suomen väkiluku tuplaantuisi, se ei vaikuttaisi mitenkään mihinkään.
Myös se, ettei tykkää lapsista on ehkä typerin mielipide ikinä. Olet itsekkin ollut samanlainen kakara aikoinaan. Lapset ovat lapsia vain hetken, ei loppuelämää. Nautit elämisestä täysin rinnoin, muttet salli sitä nautintoa jälkeläisille, koska maailma on paha paikka. Just joo.
Voisiko joku älykkö maailmanparantaja vastata ja antaa perusteluja, kiitos.
Pitäisikö sinun adoptoida vaikka viisi lasta että he saisivat nauttia elämästä täysin rinnoin? Miksi et sallisi sitä adoptiolapsille? Maailma on jossakin ihan oikeasti paha paikka, ota lapset sieltä pois, kun he ovat niin ihania.
Nyt on niin harvinaisen tyhmä aloitus, että keskityppä hetki lukemaan mihin nykyisenkaltainen luonnonvarojen kulutus, väestönkasvu ja päästöjen lisääntyminen johtaa tulevaisuudessa (vinkki: siihen liittyy ruuan loppuminen, puhtaan veden loppuminen, sodat, konfliktit, luonnonkatastrofien lisääntyminen, massiiviset pakolaisvyöryt...)
Kyse ei ole niinkään siitä, että ihmisiä on liikaa, vaan siitä, että sen seuraksena lähes kaikkien ihmisten elämä tulee kurjistumaan huomattavasti. Ympäristösyistä lapsettomat ihmiset on päätyneet lapsettomiksi juuri siksi, etteivät halua tietentahtoen altistaa lapsiaan sille kurjuudelle.
"Lapsettomien selitykset"? Minä sairastan keskushermoston rappeumasairautta (ms-tauti) enkä sen takia ole voinut tehdä lapsia (olisin kyllä halunnut). Kelpaako tämä selitykseksi vai tuomitsetko ap?
Av:lla on nyt monta päivää trollaillut ukkeli, joka syyttää naisia syntyvyyden laskusta, josta hän on hyvin huolissaan. Ap lienee hän.
Minusta se on aika hyvä syy jos ei tykkää lapsista.
Miksi niitä lapsia pitäisi tehdä jos ei halua?
Lapsellisten selitykset ne vasta typeriä onkin.
Ajatteletteko tosiaan että teidän on pakko tehdä Veronmaksajia tähän maahan lisää?
Miksi juuri teidän lapsenne ovat Veronmaksajia, joista ei koskaan tule mitään kuluja.