Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai ei koirat pure?!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puree ne! Eilen yhden kaverin pieni terrieri kävi hampaineen mun perseeseen kiinni, kun kumarruin laittamaan kenkiä jalkaan.

Vierailija
2/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu.

Minua ei ole koskaan purtu ja lapsena silittelin naapurin vanhaa ja vihaista karhukoiraakin.

Jos osaa olla, niin ei tule puretuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puree ne! Eilen yhden kaverin pieni terrieri kävi hampaineen mun perseeseen kiinni, kun kumarruin laittamaan kenkiä jalkaan.

Kiihotuitko?

Vierailija
4/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiihotuitko?

No ihan vitusti!

Vierailija
5/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt että ei pure? Entisen tyttöystävän tiipetinspanjeli puri takareidestä, ei onneksi yltänyt ylemmäksi. Olin tavannutkin sen koiran jo lukuisia kertoja ennen tuota tapahtumaa. Kävi kiinni heti kun astuin sisälle asuntoon.

Vierailija
6/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme on väittänyt, etteikö koirat voisi purra?

Meillä koira puraisi miestä pari viikkoa sitten, ensimmäisen ja todennäköisesti myös viimeisen kerran. Kyseessä oli koiralta itsepuolustusta eläinlääkärissä. Tuli pieni reikä, ja saatiin toimenpide suoritettua. Tilanne oli kamala ja erityisesti koiralle stressaava. Ensi kerralla vaadin koiralle tosissani rauhoittavaa, kun joudumme joskus eläinlääkärille uudestaan. Ehdotin sitä jo nytkin, mutta eläinlääkärin mielestä liioittelin. Muuttui ääni kellossa, kun saatiin toimenpide räpellettyä läpi.

Tosin koira on jo vanha, joten toivotaan, että seuraavaa kertaa ei tule ennen ns. Viimeistä ateriaa.

Vierailija
7/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obaman koira puri lasta naamaan.

Vierailija
8/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puree ne, ja koiralla on oikeus purra kun kokee ettei ahdistavasta tilanteesta ole muuta ulospääsyä. Tervepäinen koira kyllä osaa aina varoittaa murisemalla, ja monen talouden virhe onkin kieltää koiraa murisemasta jolloin se voi joskus tulevaisuudessa purra varoittamatta.

Vierailija
9/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväni koira puri häntä kerran pentuna.

Tyttöystäväni puri takaisin ja koira oppi kerrasta ettei ketään purra.

Vierailija
10/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ite kokeillut samaa keinoa kissaan, mutta siitäkös kissa vasta suuttuikin. Vielä monta vuotta puremisen jälkeen vaani mua aina jossain nurkan takana...

Vierailija
11/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennun kanssa noin voi tehdä, mutta en suosittele ketään kokeilemaan vieraaseen aikuiseen koiraan ;) 

Vierailija
12/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki koirat voivat purra. Yleensä ihmisten kanssa asuvat koirat ei normaalitilanteessa ketään ohikulkijoita pureksi toki, mutta erityisissä tilanteissa voi tulla esim. pelkoreaktio joka pistää puolustautumaan puremalla. Esim. lapsiin tottumaton arka koira, ja lapsi tulee kädet ojossa kohti - kyllä se voi se koira purra, koska pelkää. Tai itseäni on purtu kun mulla on kiimainen narttu hihnassa, ja olen pyrkinyt irrottamaan vapaana luokse tullutta urosta koirastani. 

Vierailija
13/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puree ne, ja koiralla on oikeus purra kun kokee ettei ahdistavasta tilanteesta ole muuta ulospääsyä. Tervepäinen koira kyllä osaa aina varoittaa murisemalla, ja monen talouden virhe onkin kieltää koiraa murisemasta jolloin se voi joskus tulevaisuudessa purra varoittamatta.

Koiralla ei ole oikeutta purra. Aina selitellään. Harvoin puremiset edes tapahtuu tilanteessa jossa koiraa ahditetaan oikeasti. Koira pitää opettaa käyttäytymään eläinlääkärillä ja kestämään käsittelyä.

Vierailija
14/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiralla ei ole oikeutta purra. Aina selitellään. Harvoin puremiset edes tapahtuu tilanteessa jossa koiraa ahditetaan oikeasti. Koira pitää opettaa käyttäytymään eläinlääkärillä ja kestämään käsittelyä.

Mä olen se, joka kertoi tuosta eläinlääkärireissusta. Se oli 10 vuoden aikana eka kerta, kun koira puri. Se ei kuitenkaan ollut ensimmäinen kerta kun koira oli eläinlääkärissä.

Se toimenpiteen suorittaminen meni suoraan sanoen ihan vituiksi, kun uusi eläinlääkäri ei suostunut kuuntelemaan minua, koiran omistajaa siitä, että koira on selkeästi liian stressaantunut. Koiraa sattui selkeästi, enkä ole ikinä kuullut siitä lähtevän sellaista kimeää huutoa. Koira siis ei murissut, vaan oli paniikissa ja suurissa tuskissa! Toimenpide oli loppusuoralla, kun koira miestäni puraisi, ja se päästi irti kun mieheni sitä käski irrottamaan. Itse ihmettelen, ettei koira suojellut itseään sen enempää tilanteessa. Ja samalla hyvilläni, ettei suojellut.

Mitä se kertoo, kuka mokasi, kun eläinlääkäri itse myönsi, että hommaa ei hoidettu, niinkuin olisi parhaaksi ollut? Moka näkyi myös laskussa, eikä juuri siitä toimenpiteestä otettu hintaa.