Miten joidenkin ongelma on lihominen? En käsitä.. ite saan tehä töitä, että paino pysyy.
Oon siis 169cm/57 kg.
Lihotin tarkoituksellisesti 50 kilosta tähän painoon.
Tuntuu kuitenkin, että paina olisi kovasti halukas pyrkimään takaisin kohtia lähtö pistettä.
Syön aamulla joko lautasellisen kaurapuuroa TAI 2 leipää sekä jogurtti myö söin leipä tai puuroa .
Lounaalla kunnon lautasellinen milloin mitäkin ruokaa.
Välipala jää usein väliin iltapäivällä.
Syön vain kunnon annoksen päivällistä.
Yritän myös iltapalalla syödä tuhdimmin.
Mulla ei ole ikinä oikein ollut kunnollista näläntunnetta.
Olo on ihan hyvä, ei okseta tms...
Mutta on vain tunne, että ei tarvitsisi syödä.
Syön kuitenkin...
Vihanneksia en juurikaan syö.
Juon ja syön kaikenlaista lähes joka päivä näiden aterioiden väliin...
Pullia, energiajuomia, syödessä juon mehua.
Silti olen vain 57 kg mikä alkaakin olla ihan ok paino, mutta jos olen päivänkin vähemmällä ruualla alkaa paino pyrkiä alespäin.
En edes liiku...
Olen vasta nuori (19v) mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (17)
Eikös sun pitäisi olla helppo ymmärtää, koska sinullakin on ongelmia saada paino pysymään vakiosti halutussa pisteessä? Ei se sen kummempaa ole lihovillakaan (pois lukien tietoisesti ylensyövät).
Ei kuulosta ap ihan normaalilta...
Lihominen (vaikkakin ikävää) mutta on terveempi merkki, kuin se, että laihtuu.
Onneksi olkoon! Sinulla on suotuisat geenit ja hyvät suolistobakteerit.
Itse syön aamuisin rahkaa/hedelmän, lounaalla salaattia tai keittoa (kerran kahdessa viikossa ulkona), välipalaksi esim. kanamunan ja tomaattia, illalla kanaa/kalaa, vihanneksia ja mahdollisesti riisiä.
Olen normaalipainoinen mutta kiloja tulee heti jos herkuttelen. Syömisistä ei voi poiketa yhtään tai parin viikon viikon päästä on +5kg.
Ihan normaalia, olen sua vähän pidempi ja painoin 55 kg 27-vuotiaaksi asti. Sitten tulin raskaaksi ja nyt onkin jo 20 kg enemmän! Saa nähdä paljonko tippuu itsestään imetylsellä yms. Ei sun kannata lihottaa yhtään, jos joskus hankit lapsia niin paino kyllä nousee "itsestään".
Vierailija kirjoitti:
Humble brag.
Ei välttämättä. Itse olin nuorempana aivan samanlainen. Nyt varhaiskeski-iässä paino noussut jonkin verran vaikka ruokailutottumukset pysyneetkin samoina.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia, olen sua vähän pidempi ja painoin 55 kg 27-vuotiaaksi asti. Sitten tulin raskaaksi ja nyt onkin jo 20 kg enemmän! Saa nähdä paljonko tippuu itsestään imetylsellä yms. Ei sun kannata lihottaa yhtään, jos joskus hankit lapsia niin paino kyllä nousee "itsestään".
Tai sitten vasta myöhemmin. Minullakin raskausaikoina tuli yli 20 kg, tippui taas pian sinne 50 kilon alapuolellekin, nelikymppisenä sitten alkoi kertyä ja nyt ei kestäisi kai syödä mitään.
Mutta kyllä minäkin yritin lihottaa nuorempana, ei sitä kovin kiva näky luurankona ole.
Mä lihon, koska mun suu on isompi kuin mun persreikä.
Tästä voi sitten päätellä, mitä on jos ei tahdo lihoa ;)
Olet se syöpää pelkäävä teini. Syö kasviksia enemmän, lopeta tupakka, kerro fetisseistä ja muista ajatuksista lääkärille. Älä mieti painoa, mutta syö kunnolla: niitä kasviksia tarvitset, että saat vitamiinit ja hivenaineet ja ettei kasvu pysähdy vielä. Moni on nuorena laiha, vaikka mitä söisi, mutta lihoo iän myötä.
Elimistöt nyt vaan on niin erilaisia. Itse olen ylipainoinen eikä paino tipu vaikka imetän tällä hetkellä ja syön alle 1700 kcal päivässä (paljoa tuon alle ei voi mennä tai maitomäärä kärsii). Normaalisti pitää syödä vielä vähemmän, myös silloin, kun olin aktiivisessa seisomatyössä. Aina, kun ei tuota kalorimäärää tarkkaile, niin paino nousee. Täytyy hyväksyä, että tämä vaan nyt menee näin ja on mennyt jo kauan. Terve olen onneksi. Jos tulee joku zombiapocalypse, niin pärjäänpähän sitten pienemmällä ravinnolla. :D
Vierailija kirjoitti:
Oon siis 169cm/57 kg.
Lihotin tarkoituksellisesti 50 kilosta tähän painoon.
Tuntuu kuitenkin, että paina olisi kovasti halukas pyrkimään takaisin kohtia lähtö pistettä.
Syön aamulla joko lautasellisen kaurapuuroa TAI 2 leipää sekä jogurtti myö söin leipä tai puuroa .
Lounaalla kunnon lautasellinen milloin mitäkin ruokaa.
Välipala jää usein väliin iltapäivällä.
Syön vain kunnon annoksen päivällistä.
Yritän myös iltapalalla syödä tuhdimmin.
Mulla ei ole ikinä oikein ollut kunnollista näläntunnetta.
Olo on ihan hyvä, ei okseta tms...
Mutta on vain tunne, että ei tarvitsisi syödä.
Syön kuitenkin...
Vihanneksia en juurikaan syö.
Juon ja syön kaikenlaista lähes joka päivä näiden aterioiden väliin...
Pullia, energiajuomia, syödessä juon mehua.
Silti olen vain 57 kg mikä alkaakin olla ihan ok paino, mutta jos olen päivänkin vähemmällä ruualla alkaa paino pyrkiä alespäin.
En edes liiku...
Olen vasta nuori (19v) mistä tämä voisi johtua?
Mä syön huomattavasti vähemmän ja olen 10 kiloa ylipainoinen että olisko vaikka yksilölliset erot.
Jos syö vähän ja ei oo ikinä nälkä, niin ei kai ihme, että paino pyrkii laskemaan. Haloo...
Ap:n pahin ongelma on tyhmyys. MIKSI ON NIIN HELVETIN VAIKEAA ELÄÄ JA ANTAA MUIDENKIN ELÄÄ??????? Ei ole ydinfysiikkaa, ihan alakoulupohjalla hoituu.
Mulla oli sama ongelma kolmikymppiseksi asti. Suurkulutin alkoholia, elin pikaruoalla, söin karkkia ja isoja annoksia ruokaa - ja painoin noin 50 kg. Valitettavasti kolmenkympin kohdalla kaikki muuttui. Vaikka terveellistin syömistäni, aloin lihoa. Nelikymppiseen mennessä oli painoa jo 70 kg ja jatkuvasti saa taistella ja laskea kaloreita etten liho vielä lisää.
Tilasi syynä ovat huonot geenit. Luonnossa ihmiset, jotka eivät pysty varastoimaan tehokkaasti ravinnosta saamaansa energiaa, kuolevat nälkään. Ne joilla ravinnosta saatu energia varastoituu hyvin helposti elimistöön läskiksi, pärjäävät huonot ajat elossa.
Nämä ennen hyvät geenit ovat kuitenkin tänäpäivänä ihmisille haitaksi, sillä ne aiheuttavat ylipainoa ja ylipainon seurauksena ihmisen elinajanodote lyhenee. Evoluutio kyllä korjaa tämän asian karsimalla ne läskigeenit pois joukosta pikkuhiljaa, mutta toimiiko evoluutio liian hitaasti. Mitä jos sitten kun läskejä on enää harva ihmisistä, tuleekin erittäin huonot ajat ja nälänhätä?
Yksilöillä on set point (sellainen paino, joka aivojen mielestä on sopiva), johon paino pyrkii palautumaan. Laihduttaneilla ylöspäin ja sinulla alaspäin.
Humble brag.