Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin puuhaarukkaa käytetään?

Vierailija
17.01.2017 |

Vaihdoin keittiön lastaston puisiksi. Muistelen että äidillä oli aina lähinnä puuhaarukoita, joten niitäkin tuli hankittua. Nyt vain ihmettelen että mitä varten nuo on tehty? Käytännössä kaikki mihin haarukkaa voi tarvita onnistuu paremmin lastalla. Raakaa jauhelihaakin saa koko ajan hakata tai kaapia niistä väleistä pois ja lastan tiskaaminenkin on helpompaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

murokakkutaikinan tekoon

Vierailija
2/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin keittiön lastaston puisiksi. Muistelen että äidillä oli aina lähinnä puuhaarukoita, joten niitäkin tuli hankittua. Nyt vain ihmettelen että mitä varten nuo on tehty? Käytännössä kaikki mihin haarukkaa voi tarvita onnistuu paremmin lastalla. Raakaa jauhelihaakin saa koko ajan hakata tai kaapia niistä väleistä pois ja lastan tiskaaminenkin on helpompaa.

Kun nostat jotain liemestä.  Molemmat sekä lasta että haarukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa ettei tuollaisia haarukoita näytä enää löytyvän muovisena, kun puinen on niin ikävä pestä.

Vierailija
4/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puinen on EKOLOGINEN ja LUONTOA SÄÄSTÄVÄ, asia YMMÄRRETTY?

Vierailija
5/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean kastikkeen tekoon,erilaisten taikinoiden tekoon mm. piimätaikina.

Vierailija
6/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nostat jotain liemestä.  Molemmat sekä lasta että haarukka.

Reikäkauhalla voi onnistua helpommin.

Vierailija
7/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa ettei tuollaisia haarukoita näytä enää löytyvän muovisena, kun puinen on niin ikävä pestä.

Ikean setissä on, vähän pienempi, mutta ajaa saman asian. 

Itse tykkään ruskistaa jauhelihaa juuri kahden tuollaisen haarukan kanssa, muoviseen se ei tartu väleihinkään samalla lailla kuin puiseen.

Vierailija
8/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti ainakin nousee kattilasta kätevämmin puuhaarrukalla kuin lastalla. Monen kastikkeen yms, sekoittelussa puuhaarrukka on myös kätevämpi tai vaikka vehnäjauhojen kypsyttämisessä tai ruskistamisessa.

Vierailija
9/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoessa jauhojen sekoittamiseen taikinaan.

Vierailija
10/30 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme puista puuhaarukkaa ja viisi lastaa. Yhtääkään näistä en ole itse ostanut ja puuhaarukoita en ole tainnut koskaan käyttää. Jos niille ei ole tullut kymmenessä vuodessa käyttöä, niin tokkopa tulee jatkossakaan? Eli voinee laittaa pois? Ottaako kierrätyskeskukset tms tällaisia vastaan, vai onko roskiskamaa?

Vierailija
11/30 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan kahdella sellaisella lypsää kellejä? Eräs yksityisetsivähän muistaakseni harrasti kellien lypsämistä isänsä veistämillä puulastoilla.

Vierailija
12/30 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme puista puuhaarukkaa ja viisi lastaa. Yhtääkään näistä en ole itse ostanut ja puuhaarukoita en ole tainnut koskaan käyttää. Jos niille ei ole tullut kymmenessä vuodessa käyttöä, niin tokkopa tulee jatkossakaan? Eli voinee laittaa pois? Ottaako kierrätyskeskukset tms tällaisia vastaan, vai onko roskiskamaa?

- Laita turhat haarukat facekirpparilla kiertoon? "Annetaan"

Vierailija
13/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mälliturpa kirjoitti:

Voikohan kahdella sellaisella lypsää kellejä? Eräs yksityisetsivähän muistaakseni harrasti kellien lypsämistä isänsä veistämillä puulastoilla.

=D

Vierailija
14/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhaarukalla läpsitään rouvaa pyllylle.

Vierailija
15/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihan pesemisessä se on varsin yliveto! Rajusti survotessa ote saattaa kirvota pesuvälineestä ja se ominaisuus mitä muissa välineissä ei ole - on se, ettei puinen väline uppoa vaan jää kellumaan pesuveden pinnalle josta se on helppo poimia takaisin käteen.

T: Kokki evp

Vierailija
16/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun kotitaloustunneilla neuvottiin käyttämään puuhaarukkaa melkein kaikessa ruoanlaitossa, kuten jauhelihan ruskistamisessa ja sämpylätaikinan alustamisessa. Vähän koomiselta se silloin vaikutti, ja aika työläs puuhaarukka on tiskata kunnolla.

Vierailija
17/30 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän paljon likaa ja tiskivettä tuollaiset huokoiset puuhaarukat vuosien saatossa imevät itseensä?

Eivät vaikuta järin hygieenisiltä.

Vierailija
18/30 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kauhasto sinulla on? Entä puukosto? 

Vierailija
19/30 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen löytänyt muovisen joskus Prismasta, en tosin ole katsonut, olisiko niitä siellä vielä.

Vierailija
20/30 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se annettiin lapsille hiekkalaatikkoleikkeihin. Nyt en enää osta sellaisia lastastoja, joissa on puuhaarukka. Just tuon takia, että se on hankala pestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi