Syy, miksi en voi ikinä osoittaa tunteitani miehelle, johon olen rakastunut
Mies, johon olen rakastunut ei ole objektiivisesti ottaen komea eikä puoleensavetävä pariutumismielessä. Minä olen kaikesta huolimatta rakastunut häneen.
En kuitenkaan voi ilmaista hänelle tunteitani ja rakkauttani, koska siinä samassa hän alkaisi näyttää houkuttavalta muille naisille ja luultavasti alkaisi itse kokea olevansa sittenkin ihan mukiinmenevä tapaus, minkä seurauksena hän alkaisi luultavasti katsella naisia sillä silmällä, jolloin todennäköisyys sille, että hän menee yhteen jonkun toisen naisen kanssa, lisääntyy. Ja sitä en tietenkään halua. Valitsen mieluummin sen, että olemme molemmat yksin kuin sen, että hän on yhdessä jonkun toisen naisen, kuin minun, kanssa.
Sen sijaan, että ilahduttaisin häntä kertomalla, että olen häneen rakastunut, joudun antamaan hänen elää siinä käsityksessä, ettei kukaan ole häneen rakastunut.
Minun rakkaudentunnustuksellani on aina ollut se vaikutus, että kaikki muutkin naiset alkavat kiinnostua kohteesta ja tavoitella häntä. Nyt en enää tee sitä virhettä, vaan olen pyhittänyt ja sulkenut rakkauteni koskemattomaan salaisuuden huoneeseen, kauas vaaroista, kauas sekasorrosta.
Kuka tietää, ehkä näin oli tarkoitettu.
Kommentit (27)
Eikö kellään ole mitään kommentoitavaa, kuten yrityksiä saada minut muuttamaan mieltäni ja ottamaan riskin?
- ap
Ovatko aiemmat rakkautesi siis olleet kuitenkin pariutumismielessä vetäviä?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta provoilu.
En provoile. Kaikki mitä kirjoitin, pitää tismalleen paikkansa.
- ap
Onneksi minulla ei ole naisen aivoja 😮
Vierailija kirjoitti:
Paljosta vetoa mies on tämänkin aloituksen takana? :)
Joku toinenkin saattaa olla häneen rakastunut ja aikoo tehdä piakkoin aloitteen.
Kasva nyt ensin aikuiseksi ja pariudu vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko aiemmat rakkautesi siis olleet kuitenkin pariutumismielessä vetäviä?
Vähän tätä nykyistä vetävämpiä ovat olleet. Tämä rakkauteni kohteena oleva mies ei ole sellainen, jota naiset tavoittelisivat. Tietyistä syistä näin on. Minä tavoittelisin, mutta en uskalla, koska silloin lauma naisia näkisi miehen tavoiteltavana ja ryhtyisi tavoittelemaan häntä.
Näen kyllä tilanteen paradoksaalisuuden.
Haluaisin kaiken menevän puhtaasti ja kauniisti, haluaisin tarinan, jonka lopussa päädyn yhteen hänen kanssaan, mutta maailma on raadollinen.
- ap
Tuo ap teksti kuulostaa sen ulimiehen tekstiltä sanoineen ja lauserakenteineen.
Vierailija kirjoitti:
Miehen avaus.
En väitä että ap:lla olisi järkeä päässä, mutta minulle on kahdesti käynyt pitkässä suhteessa niin, että mies on alkanut kukoistamaan kanssani ja muuttunut epävarmasta ja epäviehättävästä hyvännäköiseksi, rakastajan taidoistaan varmaksi tyypiksi, joka on potentiaalinsa huomattuaan lempannut mut mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen avaus.
Ap on nainen. Tällainen on kai palstan miehille tyypillisempää logiikkaa, mutta nyt näin päin.
- ap
Kukaan ei siis kannata tuota rakkauskirjevaihtoehtoa, jonka esitin viestissä 1?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen avaus.
Ap on nainen. Tällainen on kai palstan miehille tyypillisempää logiikkaa, mutta nyt näin päin.
- ap
Ei tuo minusta miehen logiikkaa ole. En itse ainakaan miehenä ole koskaan ajatellut, että nainen alkaisi jotenkin kukoistamaan kanssani. Sen sijaan olen aina itse parisuhteessa saanut selvästi lisää virtaa elämään, joten ymmärrän ajattelusi. Monille miehille parisuhde vaikuttaa näin.
Vierailija kirjoitti:
- ap
Saattaa silti innostaa häntä. Kyllä sinun mieluummin kannattaisi pyrkiä kaveriväleihin ja sitten hitaasti musertaa miehen itsetunto piikittelyllä ja vähättelyllä. Kun olet satuttanut rakastamaasi ihmistä tarpeeksi jottei hän enää uskalla lähteä, voit sanoa että armosta otat hänet.
Miehet käyttävät paradoksaalinen ilmaisua. Provo!
Vierailija kirjoitti:
- ap
Lähetä rakkauskirje. Pääset alkuun.
Ymmärrän ap:ta. Samantyyppistä ongelmaa on ollut itselläni, kun en viitsisi esitellä uutta kumppaniehdokastani viehättäville kavereilleni. Vaarana on, että potentiaalinen suhteeni kariutuu, jos oma löytöni kiinnostuukin enemmän jostain kaveristani.
Harkitsen vielä sellaista vaihtoehtoa, että ottaisin häneen yhteyden salaperäisellä rakkauskirjeellä, jossa tunnustan rakkauteni häneen ja kerron suostuvani tapaamaan hänet vasta, jos hän ensin lupautuu kihloihin kanssani.
- ap