Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvoa kannattava nainen: kuinka usein teet aloitteen kiinnostavalle miehelle?

Vierailija
16.01.2017 |

Miten on?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, mutta ihan vaan siksi kun oon liian ujo. Annan myös pakit niille jotka tekee aloitteen koska en uskalla päästää ketään lähelle.

Vierailija
22/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä aloitteeksi lasketaan. Muistan taannoin täältä keskustelun, jossa nainen kertoi menevänsä usein juttelemaan miehelle, hymyilevänsä kauniisti ja antavansa muutenkin rohkaisevia merkkejä, jos on kiinnostunut. Koska hän ei kuitenkaan esittänyt suoraa treffipyyntöä, palstamiesten mielipide oli, ettei hän tehnyt yhtään mitään eikä nähnyt minkäänlaista vaivaa miesten eteen. Eli palstamiesten mielestä ainoastaan suora treffiehdotus oli aloitteen tekemistä.

Jos tuo on aloitteen määritelmä, en muista montakaan kertaa aloitetta tehneeni. Jos taas aloitteeksi lasketaan se, että hymyilen, isken ehkä silmää ja menen juttelemaan, teen aloitteen joka kerta ollessani kiinnostunut, ellei mies ehdi ensin.

Pidätkö samoja kriteerejä miehille, mitä tulee aloitteiden tekemisiin? Että hymyily ja ehkä juttelemaan  meno on riittävä aloite mieheltä?

Tietysti se on riittävä aloite mieheltä! En minä juuri parempaakaan tapaa tehdä aloite edes keksi. Eihän ne treffipyynnötkään yleensä tyhjästä pulpahda, vaan niitäkin edellyttää aloite, yleensä juurikin silmäpelin, flirtin ja juttelun muodossa. Mistä muusta minä voisin tietää miehen olevan minusta kiinnostunut, kuin siitä, että hän katselee minua, hymyilee ja tulee juttelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille riittää että nainen hymyilee ja katsoo silmiin.

Naiset odottavat miehiltä tämän lisäksi että tulevat juttelemaan.

Eli myös femakkojen mielestä miehen tulee toimia offensiivisesti ja ottaa riski häirinnästä ja nolostumisesta ja mt statuksesta.

Vierailija
24/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä aloitteita, kun olen ollut saman miehen kanssa teini-iästä asti. Jos olisin sinkku, niin viimeisen viiden vuoden aikana vastaan tulleista miehistä kaksi on ollut sellaisia, että olisin saattanutkin tehdä aloitteen.

Vierailija
25/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aloitteen yhden kerran elämäni aikana enkä enää toista kertaa tee.

Vierailija
26/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tein perjantaina. Katselimme yhden miehen kanssa toisiamme baarissa, menin sitten juttelemaan. Pilkun aikoihin kysyin, vaihdettaisiinko numeroita. Tänään on treffit. 

Mielestäni kumman tahansa aloitteeksi riittää se, että menee juttelemaan. Numeroa kysyy se, joka ensin ehtii. Parisuhteeni ovat alkaneet kumminkin päin, puolet minun aloitteestani ja puolet miehen. 

Jos pakkeja pelkää, niin ei kannata tehdä mitään. Muussa tapauksessa suosittelen aktiivisuutta. Itselläni parhaat suhteet ovat olleet niitä, joissa olen tehnyt aloitteen. Ehkä siksi, että ujot miehet ovat useammin hyviä kumppaneita, tiedä häntä. 

Vierailija
27/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan kasvanut jossain kuplassa, mutta aina olen tehnyt  aloitteen kun siihen on ollut aihetta. Olen myös ottanut vastuun suhteen etenemisestä ts. en ole laskenut päiviä ja pohtinut kuinka kauan pitää odottaa.

Olen myös ottanut vastuun ehkäisystä ja siitä, että yhden hauskan yön jälkeen katoan enkä väkisin soittele perään jollei siltä tunnu. Eli ihan tasa-arvoisesti olen lutkaillut enkä ole varjellut koskemattomuuttani. Mainetta kyllä sen verran, että samaa kaveripiiriä en käynyt läpi, kaverien eksiin en koskenut enkä myöskään kovin moneen opiskelukaveriin...

Tällä hetkellä olen parisuhteessa ja teen aloitteita niin lomamatkojen kuin seksinkin suhteen. Kumppani tekee samoin.

Vierailija
28/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, mutta ihan vaan siksi kun oon liian ujo. Annan myös pakit niille jotka tekee aloitteen koska en uskalla päästää ketään lähelle.

Parisuhde ei sovi kaikille,siitä olen varma.

Vierailija
29/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Noin 90% miessuhteistani on alkanut omasta aloitteestani.

Vierailija
30/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aloitteen jokaisessa viidessä parisuhteessani. Myös nykyisessä, joka on kestänyt kymmenen vuotta onnellisena.

Vierailija
31/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt selkeän aloitteen joka kerta kun olen ollut kiinnostunut. Pakit joka kerta.

Tervetuloa miesten maailmaan.

Vierailija
32/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep nallekarkit kirjoitti:

Miehille riittää että nainen hymyilee ja katsoo silmiin.

Naiset odottavat miehiltä tämän lisäksi että tulevat juttelemaan.

Eli myös femakkojen mielestä miehen tulee toimia offensiivisesti ja ottaa riski häirinnästä ja nolostumisesta ja mt statuksesta.

Oletko lukenut ketjua? Ilmeisesti et, koska näet jotain, mitä minä esimerkiksi en...

Vierailija
33/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt ainoatakaan aloitetta. Olen ollut nykyisen mieheni kanssa yhdessä 17-vuotiaasta asti.

N30

Vierailija
34/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Tasa-arvo on sitä, ettei ihmistä pakoteta sukupuolensa vuoksi johonkin rooliin tai evätä asioita. Se ei tarkoita sitä, että joka ammattiin palkataan tekijät 50/50 ja että kotona kaikki on tasan puoliksi. Tasa-arvo antaa sekä vapauksia roolien kahleista että mahdollisuuksia. Minä voisin tehdä aloitteen ja mies ottaa sen vastaan tai torjua sen, tämän vapauden tuo tasa-arvo.

Vierailija
35/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aloitteen melkein 20 vuotta sitten, ja se riitti. Edelleen yhdessä.

Vierailija
36/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Olen ujo, ja torjutuksi tuleminen tuntuisi varmasti pahemmalta kuin yksinäisyys. Miehillä on ihan sama oikeus olla tekemättä aloitteita, joten en näe mitään tasa-arvo-ongelmaa.

Itseasiassa arvostan suomalaisissa miehissä mm. juuri sitä, että harva heistä tyrkyttää seuraansa tai tekee varsinkaan ahdistavia ja häiritseviä aloitteita (paitsi ehkä kovassa kännissä.)

Vierailija
37/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aloitteen kaikille miehille, joiden kanssa olen ollut, mukaanlukien aviomieheni.

T. Feministi

Vierailija
38/38 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin, kun olen ollut parisuhteessa tässä viimeiset 14 vuotta. Ennen sitä kyllä tein, silloin harvoin kun satuin tapaamaan jonkun riittävän mielenkiintoisen miehen, ja jos hän ei ehtinyt ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi