Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen opiskelu ja Kelan tukiviidakko... Helppiä?

Vierailija
16.01.2017 |

Tietäisikö kukaan vastausta tällaiseen kysymykseen:

Tarkoitus olisi aloittaa kaksivuotinen opiskelu työttömyystuella. Tämän määrä olisi kohdallani (nettona) noin 500 euroa kuukaudessa. Tähän saisin lisäksi asumistuen, joka on kolmisensataa. Laskin, että asumismenojen jälkeen minulle jäisi kuukaudessa käyttöön vähän päälle kolmesataa. Toimeentulotukeahan myönnetään, jos kohtuullisten asumiskustannusten jälkeen jää käyttöön 480 euroa, eli tulojen mukaan olisin oikeutettu tt-tukeen.
Tietääkö kukaan onko olemassa jotain lakipykälää, joka estäisi toimeentulotuen saamisen tällaisessa tilanteessa? Voivatko he edellyttää että lopetan opiskelun ja haen töitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
2/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia tai jokin muu järkevä syy, miksi et pärjäisi noilla summilla? t. 6 vuotta ja 500€/kk

Vierailija
4/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia tai jokin muu järkevä syy, miksi et pärjäisi noilla summilla? t. 6 vuotta ja 500€/kk

Ei ole lapsia.

Puhelin, netti, sähkölasku, kotivakuutus, bussilippu, ruoat, pesuaineet, hygieniatuotteet, koulukirjat ja -tarvikkeet... Aika fakiiri saa olla että pärjäisi 300 eurolla kuukaudessa. Olen säästäväinen ja taloudellinen ihminen, mutta en usko että edes minä saisin tuon summan riittämään.

Vierailija
5/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut vastaavassa tilanteessa toimeentulotukea.

Vierailija
6/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosaa voidaan alentaa jos olet "itse aiheuttanut" toimeentulotuen joutumisen.

Itse en päässyt opiskelemaan ja menin avoimeen. Opiskelin niin paljon opintopisteitä etten saanut työttömyystukea. Toimeentulotukeni perusosaa alennettiin 20% koska olin itse aiheuttanut sen etten saanut työttömyystukea.

Vierailija
7/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta miksi on oleellista mainita pesuaineet? Monellako kympillä sinä niitä oikein kuussa ostat?Kilon pakkaus maksaa muutaman euron ja kestää pitkään, vai pyykkäätkö sinä yksinäisenä ihmisenä useita koneellisia päivässä?

Vierailija
8/8 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä siis omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella tuettuna ? Silloin saat lisäksi päivärahan luokkaa 10 €/pvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi