Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Upea ja ihana mies, mutta tosiuskovainen

Vierailija
16.01.2017 |

Olen jo puolisen vuotta seurustellut kaikin puolin upean ja ihanan miehen kanssa. Hän on mielettömän komea, kiltti, hauska, huomaavainen ja uskomaton sängyssä. Ainoa miinus on se, että hän on tosiuskovainen. Tämä tarkoittaa käytännössä valtavia eroja ajatusmaailmassamme ja tietenkin usko on hänelle se maailman tärkein juttu. Itse olen tämmöinen tavallinen tapakristitty, uskonasiat eivät ole minulle tärkeitä. Olen korkeasti koulutettu ja maailmankuvani pohjautuu tieteeseen. Mies taas uskoo ihan tosissaan, että jumalan sana on se ainoa oikea totuus. Tämä tuntuu minusta lähestulkoon lapselliselta, sillä mies kieltää mm. jotain ihan tuikitavallisia tieteellisiä faktoja. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Onko teidän suhteenne onnistunut ja miten olette saaneet sovitettua erilaiset näkemykset yhteen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi katsoa ihan rauhassa alkaako erot teidän välillä vaivata. Menkää vaikka kihloihin, jos se helpottaa miehen oloa, mutta miettikää naimisiin menoa ihan rauhassa. Ei kai sitä tarvitse heti päättää.

Vierailija
22/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehen koulutustaso?  Luultavasti ei kovin korkea, tai jos on, on tekniikkaan painottunut?

Voi voi. Se on kyllä rankkaa, kun ei ymmärretä, että Raamattu ei ole kaiken käsikirja. Kun Raamattu ymmärretään lähes kirjaimellisesti, sitten juututaan joihinkin kohtiin ja tehdään niistä kynnyskysymyksiä.

Monet "tosiuskovaisten" juuttumiset liittyy seksiin. Miksi ei huomata sellaisia kohtia Raamatussa, jotka kategorisesti kieltävät esim. ahneuden ja heikompien sortamisen?

Raamatun pääpaino on ihmisen ja Jumalan välisessä suhteessa ja ihmisten suhteessa toisiinsa. Se on se pääpointti. Siihen teos on pätevä ja ikiaikainen, mutta maailmankaikkeuden synnyn tutkimisesta on tieteellä oma painava sanottavansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet?

Vierailija
24/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesukseen on parasta mitä elämässä voi olla. Uskova mies on siunaukseksi myös puolisolleen ja perheelleen! 💙💚💛💜💟

Vierailija
25/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
26/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Olen 32 ja mies 30. Itse olin aiemmin 8 vuotta naimisissa ja minulla on esikouluikäinen lapsi eli siis myös uusioperhekuvio olisi kysymyksessä. Itse olen koulutukseltani tohtori ja mies amk-insinööri.

Ap

Vierailija
27/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin löytää uskossa olevan miehen, mutta pitäisi olla 45-50v. Mistäköhän löytäisin?

Seurakunnan tilaisuuksista tai uskovaisten nettifoorumeilta? Mitä näitä nyt on... Netmission ja Usko ja elämä ainakin.

Vierailija
28/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on miehen koulutustaso?  Luultavasti ei kovin korkea, tai jos on, on tekniikkaan painottunut?

Voi voi. Se on kyllä rankkaa, kun ei ymmärretä, että Raamattu ei ole kaiken käsikirja. Kun Raamattu ymmärretään lähes kirjaimellisesti, sitten juututaan joihinkin kohtiin ja tehdään niistä kynnyskysymyksiä.

Monet "tosiuskovaisten" juuttumiset liittyy seksiin. Miksi ei huomata sellaisia kohtia Raamatussa, jotka kategorisesti kieltävät esim. ahneuden ja heikompien sortamisen?

Raamatun pääpaino on ihmisen ja Jumalan välisessä suhteessa ja ihmisten suhteessa toisiinsa. Se on se pääpointti. Siihen teos on pätevä ja ikiaikainen, mutta maailmankaikkeuden synnyn tutkimisesta on tieteellä oma painava sanottavansa. 

Olen tästä hyvin pitkälti samaa mieltä ja henkilökohtaisesti kaikenlainen fundamentalismi ja äärikonservatismi harmittaa.

Ap

Vierailija
29/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin ettei homma tule toimimaan. Olet vain suuren kalun lumossa etkä halua tunnustaa tosi asioita.

Vierailija
30/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tosiuskovainen, mutta harrasti seksiä ennen avioliittoa?

Kyllä, mutta tästä kokee siis syyllisyyttä jumalalle ja tämän vuoksi tahtoisi mennä kanssani naimisiin.

Ap

Jumalan näkökulmasta olette mies ja vaimo, kun olette yhtyneet yhdeksi lihaksi.

Sitä ei maallinen vihkiminen muuta sen kummemmaksi.

Jos eroatte, se on Jumalan silmissä avioero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän