Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Upea ja ihana mies, mutta tosiuskovainen

Vierailija
16.01.2017 |

Olen jo puolisen vuotta seurustellut kaikin puolin upean ja ihanan miehen kanssa. Hän on mielettömän komea, kiltti, hauska, huomaavainen ja uskomaton sängyssä. Ainoa miinus on se, että hän on tosiuskovainen. Tämä tarkoittaa käytännössä valtavia eroja ajatusmaailmassamme ja tietenkin usko on hänelle se maailman tärkein juttu. Itse olen tämmöinen tavallinen tapakristitty, uskonasiat eivät ole minulle tärkeitä. Olen korkeasti koulutettu ja maailmankuvani pohjautuu tieteeseen. Mies taas uskoo ihan tosissaan, että jumalan sana on se ainoa oikea totuus. Tämä tuntuu minusta lähestulkoon lapselliselta, sillä mies kieltää mm. jotain ihan tuikitavallisia tieteellisiä faktoja. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Onko teidän suhteenne onnistunut ja miten olette saaneet sovitettua erilaiset näkemykset yhteen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tosiuskovaisesta, joka ei usko tieteeseen, uskoo vain jumalansanaan ja harrastaa esiaviollista seksiä kirkkain silmin. 

Vierailija
2/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on käyty monta kertaa keskustelua, että jos on kerran (ja näin myös oikeasti onkin) tosiuskovainen, niin ei hänen silloin kyllä pitäisi seksiä harrastaa. Mies on kolmekymppinen ja minä olin hänen ensimmäisensä. Hän kertoo kokevansa syyllisyyttä tästä ja tämän vuoksi tahtoisi mennä kanssani naimisiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tieteellisiä faktoja hän ei hyväksy?

Vierailija
4/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäpä tosiuskovaista näyttämään se Raamatun kohta jossa eksplisiittisesti kielletään esiaviollinen seksi.

Vierailija
5/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tieteellisiä faktoja hän ei hyväksy?

No mm. evoluutio ja viimeksi eilen yritti uskonnollisiin lähteisiin perusteella, miten homous on sairaus jne. Lisäksi tietysti miehen vanhemmat edustavat samaa katsomusta ja minua huolettaa, miten he tulisivat vaikuttamaan yhteiseen elämäämme.

Ap

Vierailija
6/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiuskovainen, mutta harrasti seksiä ennen avioliittoa?

Vierailija
7/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tosiuskovainen, mutta harrasti seksiä ennen avioliittoa?

Kyllä, mutta tästä kokee siis syyllisyyttä jumalalle ja tämän vuoksi tahtoisi mennä kanssani naimisiin.

Ap

Vierailija
8/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko siis, ettet löydä fiksua ja komeaa miestä, jota uskonto ei kahlitse, joten on tehtävä kompromissi ja oltava tämän nykyisen kanssa?

Vierailija
9/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tosiuskovainen kaverimies harrastaisi kyllä myös seksiä heti huomenna, jos kiinnostava nainen haluaisi.

Vierailija
10/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko siis, ettet löydä fiksua ja komeaa miestä, jota uskonto ei kahlitse, joten on tehtävä kompromissi ja oltava tämän nykyisen kanssa?

Olen todella syvästi rakastunut tähän mieheen enkä ole koskaan aiemmin kokenut tällaista tunnetta kenenkään kanssa. Hänen kanssaan on hyvä olla ja kuten jo aloituksessa sanoin, vastaa hän kaikin puolin muutoin toiveitani.

Ap

Vierailija
11/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi hetkeäkään.

Vierailija
12/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tosiuskovainen, mutta koin myös syyllisyyttä liian nopeasta hyppäämisestä eksän kanssa sänkyyn ja huojennuin hänen kosinnastaan. Lopulta koko suhde oli ihan perseestä eli tuollaisista ajatuksista pitäisi päästä eroon ja tehdä yhdessäpysymispäätös vapain mielin suhdetta ja tunteita tarkastellen. 

Vierailija
13/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa. Itse oon uskovainen mut rento sellainen. Kuulun ev. lut. kirkkoon. Käyn seurakunnan tilaisuuksissa ehkä kerta kuussa. Käyn myös välillä baareissa, käytän alkoholia kohtuudella, katson leffoja, kuuntelen enimmäkseen maallista musiikkia jne. Mieheni on agnostikko. Uskoni ei tietääkseni ole ollut hänelle ongelma. Yhdessä jo liki 20 vuotta, 2 lasta.

Vierailija
14/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiuskovainen ei kyllä usein harrasta esiaviollista seksiä tai ylipäänsä seurustele vakavasti ateistin (?) kanssa. Miten hän suhtautuu erilaisiin maailmankuviinne?

Vierailija
15/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella syvästi rakastunut tähän mieheen enkä ole koskaan aiemmin kokenut tällaista tunnetta kenenkään kanssa. Hänen kanssaan on hyvä olla ja kuten jo aloituksessa sanoin, vastaa hän kaikin puolin muutoin toiveitani.

Ap

Rakastuitteko molemmin puolin ensisilmäyksellä? Oliko teidän ihan pakko mennä kimppaan? Pakottiko joku? Tuskin. 

Teit tietoisen päätöksen ryhtyä seurustelemaan uskovaisen kanssa. Et välittänyt edes siitä, että esiaviollisen seksin ei pitäisi kuulua hänen elämäänsä. Vedit hänet omaan maailmaasi, ja nyt kun hän haluaisi naimisiin, alat epäröidä. Tosi hieno homma.

Vierailija
16/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rakastuitteko molemmin puolin ensisilmäyksellä? Oliko teidän ihan pakko mennä kimppaan? Pakottiko joku? Tuskin. 

Teit tietoisen päätöksen ryhtyä seurustelemaan uskovaisen kanssa. Et välittänyt edes siitä, että esiaviollisen seksin ei pitäisi kuulua hänen elämäänsä. Vedit hänet omaan maailmaasi, ja nyt kun hän haluaisi naimisiin, alat epäröidä. Tosi hieno homma.

Ei hän minua syyllistä tai painosta mihinkään. Lähinnä minulla on sellainen aavistus, että tämä painostus saattaa tulla vanhempien puolelta hänelle. Mies pyysi minua alunperin kaveriksi FB:ssa. Juttelimme niitä näitä ihan kaverina ja kerran, kun tapasimme, se oli todella rakkautta ensisilmäyksellä. Mies oli itse alunperin aloitteellinen kaiken fyysisen suhteen. Itse olisin voinut odottaa pidempäänkin.

Ap

Vierailija
17/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi "lahkoja" niin myös ihan niitä yksilöllisiä uskovaisia löytyy niin moneen junaan, ettei se ole mikään ihme että tosiuskovainenkin mies, joka suhtautuu Raamattuun Jumalan sanana, harrastaa silti esiaviollista seksiä. Kyllä lähes jokainen uskova aina jollain tavalla poimii ne rusinat pullasta ja vähintään joissain asioissa uskoo kirjaimellisemmin kuin toisissa, mikä nyt omiin tarpeisiin ja haluihin sattuu sopimaan. Aika monella ne taitaa olla juurikin nämä "lihan himot" jotka vievät koko käden.

Vierailija
18/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa naimisiin kanssasi koska --- on harrastanut kanssasi esiaviollista seksiä! En tolta pohjalta lähtis avioliittoon.

Vierailija
19/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silti on parempi perääntyä ennen papin amenta, koska tuskin suhtautuu kevyesti avioeroon.

Vierailija
20/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin löytää uskossa olevan miehen, mutta pitäisi olla 45-50v. Mistäköhän löytäisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän