Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ollut rauhaskuumetta?

Vierailija
15.03.2006 |

Millaset oireet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ensin turposi kaula, pikkuhiljaa koko ajan enemmän, mutta muuten oli vointi vielä hyvä. Sitten rupesi turpoamaan jo kaulan alapuoleltakin, ja sitten alkoi heikotus, väsymys ja kurkku turposi umpeen (ihan siis näki itse peilistä kun suun avasi), sitten seurasi hirveä kurkkukipu ja kuume joka vaihteli tosi nopeasti 36,5-39+ välillä, eli ensin saattoi olla normaali ja puolen tunnin päästä yli 39 ja tunnin päästä normaali jne. Ensimmäisistä oireista paranemiseen meni yli kuukausi

Vierailija
2/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet kuin edellisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lisäksi jouduin loppuvaiheessa sairaalaan kolmeksi vuorokaudeksi ja kurkusta otettiin mätää sellaisella jumalattomalla piikillä!

Ei kiva kokemus :-(

Vierailija
4/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nimittäin on ollut jo toista viikkoa ihan outo olo. Rauhaset ovat kipeät niin kainoloissa kun kaulassakin. Lisäksi on ollut päänsärkyä ja kurkku ollut välillä satunnaisesti tosi kipeä. Nuhaakin on ja tuntuu et koko pää on turvoksissa:( Ikävä olo. Kuumetta ei ole paljoa ollut. Mä ajattelisin et se kuume kuuluis asiaan. Toisaalta joskus voi saada jonkun taudin lievempänäkin tietty. Nämä mun oireet kyllä kuuluvat ihan tavalliseenkin flunssaan.

ap

Vierailija
5/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli järkyttävän paksu kaula, eli rauhaset oli niin suurentuneet. Samoin mitään ei saanut alas, koska oli niin mielettömän kipeä kurkku. Mulla oli sit myös angiinakin samaan aikaa, et oli lääkäri ihan ihmeissään ja kysy toiselta lääkäriltä, et voiko olla samaan aikaan sekä virus, että bakteeriperäinen tulehdus. Mut se on tosiaan äärimmäisen harvinaista.

Pikaista paranemista! Toivottavasti sulla ei oo pusutauti(rauhaskuume eli mononukleoosi kansankielellä sanottuna)

Vierailija
6/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeä nuha-röhä:/

Vierailija
7/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella taudinkuvaan yleensä kuuluu korkea kuume, joka vain jatkuu ja jatkuu. Rauhasten turpoamisen ja kurkkukivun lisäksi siis. Tällä hetkellä rakkaassa Suomenmaassamme on liikkeellä paljon myös myyräkuumetta. Senkin oireina kova kurkkukipu, päänsärky ja kuume. Tämäkin saadaan selvitettyä verikokeella.

Itse sairastin rauhaskuumetta kuukauden, josta 10 vrk sairaalassa. Kunto meni tosi huonoksi, synnytyksestä oli silloin 6kk ja poika oli täysimetyksellä. Eipä ollut kiva tilanne.

Vierailija
8/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho oli niin arka, että vaatteet päällä sattuivat. Sairaalaan jouduin minäkin. Kaksi viikkoa sain sairaslomaa ja kuukauden kiellon nostaa lautasta raskaampaa. Sairaus kesti n 8 viikkoa. Parannuttuani jaksoin vaivoin kävellä mieheni tukemana kerralla n. 200 metrin matkan. Sinällään tuntui hullulle koska ennen tautia tein kevyesti 15km kävelylenkkejä.

Vierailija:

no, ensin turposi kaula, pikkuhiljaa koko ajan enemmän, mutta muuten oli vointi vielä hyvä. Sitten rupesi turpoamaan jo kaulan alapuoleltakin, ja sitten alkoi heikotus, väsymys ja kurkku turposi umpeen (ihan siis näki itse peilistä kun suun avasi), sitten seurasi hirveä kurkkukipu ja kuume joka vaihteli tosi nopeasti 36,5-39+ välillä, eli ensin saattoi olla normaali ja puolen tunnin päästä yli 39 ja tunnin päästä normaali jne. Ensimmäisistä oireista paranemiseen meni yli kuukausi

Vierailija
9/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnainen kuumeilu ja ihon kutina. Miehellä taas kurkkukipu ja korkea kuume, valkoisia pilkkuja nielussa. Siksi sai antibioottikuurin (olimme lomalla Italiassa) ja sitä ei todellakaan mononukleoosiin pidä syödä.

Vierailija
10/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 6 viikkoa, kolme viikkoa oli kuumetta. Enpä ole elämäni (ny 33v.) aikana muuten ollut yhtä kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän