Käytkö osakekauppaa oman pankkisi vai esim Nordnetin kautta?
Tarkoitus olis sijoittaa 10000e pitkällä tähtäimellä eikä ostaa ja myydä edestakaisin. Joten miteköhän mun kannattais toimia?
Kommentit (25)
Ota kunnon loma ja bailaa! Ei tartte vanhempana sit ulista!
Eiköhän se tasan riipu pankkisi/Nordnetin hinnoittelusta just sun kohdalla.
Mulla on osakkeet hankittu Säästöpankin kautta ja siellä myös arvo-osuustilillä. Säilytys ei maksa mitään.
Yksittäisen jutun voi hoitaa miten vaan, itse käytän OP:tä ja Danskea.
Minulla on vanhastaan Nordeassa ja uudet kaupat teet Nordnetissa.
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Minulla on vanhastaan Nordeassa ja uudet kaupat teet Nordnetissa.
Miksi? nordnet taitaa olla kalliimpi kuin nordea nykyään
Mää ostan vaan indeksirahastoa satasella kuussa. Ei jaksa säätää.
Tuottoa tullut jotain kuusi prossaa puolessa vuodessa. Odotellaan osinkoja miten meneekään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se tasan riipu pankkisi/Nordnetin hinnoittelusta just sun kohdalla.
Mulla on osakkeet hankittu Säästöpankin kautta ja siellä myös arvo-osuustilillä. Säilytys ei maksa mitään.
Mullakin on säästöpankissa tili. Miksi säilytyksesi ei maksa mitään?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mää ostan vaan indeksirahastoa satasella kuussa. Ei jaksa säätää.
Tuottoa tullut jotain kuusi prossaa puolessa vuodessa. Odotellaan osinkoja miten meneekään.
Kerro lisää tuosta indeksirahastosta.
Ap.
Mä sain 172 000 euron osakesalkun. 4 eri osaketta. Kaikki on olleet Nordeassa, koska sain sen sinne, ja siirtäminen olisi maksanut enemmän, kuin vuoden pito niitä Nordeassa. Lisäksi en aikonut käydä juurikaan kauppaa, vaan realisoida salkun lähes kokonaan omistettuani sen reilun vuoden. Sittemmin olen myös tykännyt siitä, ettei mun tarvitse erikseen muistaa kirjautumistunnuksia Nordnettiin. Mulla on arvo-osuustili myös siellä, mutta siellä ei ole vielä siis mitään :)
Joskus kauan sitten se oli sen verran halvempi kuin Nordea, että säilytin osakkeita siellä. Ahkera kaupankävijä en ole ollut koskaan.
Mistä noita osakesalkkuja saa=) Vai saitko perinnön?
Nordnetissä on ilmainen säilytys, en ole sitä vielä muualta löytänyt.
Säästöpankin asiakas.
Nordnetissä on ilmainen säilytys, en ole sitä vielä muualta löytänyt.
Säästöpankin asiakas.
Nordeassa. Hintaero Nordnetiin on niin pieni, että näen säästöä kätevämpänä sen, että minun ei tarvitse kirjautua toiseen paikkaan katsomaan osaketietojani, vaan voin katsoa niitä samalla kuin hoidan muita pankkiasioitani.
Nordeassa on ilmainen säilytys, jos on tehnyt kauppaa edellisellä vuosineljänneksellä.
Myös toimeksiantojen kulut nykyään edulliset.
Mitä se säilytys tyypillisesti sitten maksaa. Netistä en löytänyt oman pankkini hinnastoa, pitäisi kysyä pankista.
Itselläni on nordnetissä, salkun avaus helppoa ja ilmaista ja tosiaan säilytys ilmainen. Nordnetistä voi myös seurata aihepiirin uutisia ja ostaminen ja myyminen on helppoa. Itse sijoittaisin tuollaisen summan nordnetin kautta osakkeisiin ja/tai rahastoihin. Ostoja kannattaa hajauttaa vähän myös ajallisesti eikä ostaa kaikkea kerralla, ellet sitten aio jatkossakin säästää ja sijoittaa. Ainakin salkkuun kertyvät osingot kannattaa sijoittaa edelleen.
UP!