Tatuointi 18v:lle
18v tytär haluaa ottaa useita tatuointeja. Asuu vielä kotona, käy lukiota ja elää maksamallamme kuukausirahalla. Kesätöistä/osa-aikatöistä ei ole kiinnostunut. Ilmoitti nyt meille ilmoitusluontoisesti että ottaa tatuoinnin. Sanoimme hänelle että aikuisuuteen kuuluu myös itsestä huolehtiminen. Eli siinä kohdin kun pystyy vastaamaan omasta elannostaan, hankkimaan asunnon ja hoitamaan kaikki asiansa, on tarpeeksi kypsä ottamaan tatuoinnin. Eli tällä hetkellä se ei käy. Suttui tietysti asiasta. Mitä mieltä olette asiasta? Toivomme itse että hän ei tekisi virhearviointeja tatuointiensa suhteen.
Kommentit (6)
Siinähän ottaa jos on varaa maksaa, sitä ette voi estää, kun lapsi on täysi-ikäinen. Luultavasti onnistuit lietsomaan kapinahenkeä sen verran, että menee pikaisesti ottamaan ensimmäiseen halpaan ja huonoon paikkaan, mihin ei ole jonoja.
18-vuotiaalla on oikeus ottaa tatuointi jos tahtoo. Sinulla ei ole oikeutta sitä kieltää.
Toisaalta sinulla ei ole enää velvollisuutta majoittaa ja ruokkia häntä, ellet tahdo.
Sopikaa keskenänne, miten sovitatte tahtonne yhteen.
Niin, mielestäni täysi-ikäisyys ei ole vain oikeuksia. Niin kauan kun on vanhempiensa tulojen varassa ja elää heidän kanssaan, pitäisi myös heitä kunnioittaa. Aikuisuus ei ole sitä että täyttää 18v. Kun on tarpeeksi kypsä pärjätäkseen omillaan, on varmasti parempi aika tatuoinnille.
Täysi-ikäinen ottaa jos haluaa. Mun kattoni alla ei tosin asu yksikään tattaripelle. Eikä tule.
itse 20vuotias tyttö tällähetkellä ja otin ensimmäisen tatuointini 18vuotiaana, en ole katunut kertaakaan ja itse maksoin, vanhemmat oli sitä mieltä, että jos itse sen maksan ja haluan ottaa niin senkus, oma ihoni se on ja kannan vastuun siitä.