Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

painon noususta raskausaikana..miten muilla??

15.03.2006 |

eli ihan mielenkiinnolla kyselen onko muita odottajia, joilla paino noussut hurjasti? mulla viikkoja nyt 35+4 ja kiloja kertynyt n. 20. huomenna neuvola ja hirvittää nousta puntarille taas, se on aina yhtä tympeää... onko siinä mitään perää, kun olen kuullut että loppu ajasta paino voi laskea, kun lapsiveden määrä vähenee ja vatsa tuntuu vauvan kasvaessa aina täydeltä..? eli ei pysty syömään isoja määriä.?

itse olen kyllä syönyt makeaa ja oikea ruokakin on maistunut, mutta en olisi uskonut, että näinkin paljon paino voi raskausaikana nousta..

nyt hirvittää tämä loppuaika, kun ei enää paljon pysty lenkkeilemään eikä muutenkaan liikkumaan, että kuinka paljon se paino voipi vielä ennen synnytystä nousta?!

kuinka paljon teillä on jäänyt sairaalaan kiloja synnytyksen jälkeen? onko nämä raskauskilot yhtä vaikea saada pois kuin " normaalisti" tulleet kilot??

kiitos jo etukäteen vastauksistanne! =)

walma

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino oli 57kg, ja lopussa painoa oli 83kg!

Eli 26kg olin onnistunut kerryttämään=)

Söin kaikkea mitä mieli teki...neuvolassa ei yhtään huomautettu painosta. Itse olin kyllä aika huolissani, varsinkin kun synnärille jäi vain 6kg! Ajattelin ettei niistä lopuista pääse koskaan eroon. Äitiäni en uskonut kun väitti että ne häviää ihan itsestään kun imettää.

Mutta niinhän se onneksi kävikin:) Ruokahalu oli valtava imetyksen aikana ja herkkuja tuli suoraan sanottuna ahmittua. Kuitenkin kilot tippui ihan itsestään. n.4kk synnytyksestä olin lähtöpainossa.

Joten tällä kertaa en ole yhtään huolissani. Jotkut vaan kerryttää painoa enemmän kun toiset. Pääasia on että olo on hyvä.

Vierailija
22/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä ole tullut kilojakaan, ainuttakaan. Hiukan olin siitä jo huolissani, kun täältä olen lukenut miten monelle on tullut kiloja tässä vaiheessa jo useampia. Noh, onneksi mulle on löytynyt ihana kätilö, joka lohdutteli että vkoon 20 asti hän antaa mun olla tällä painolla. Ja ellei niitä sitten ala tulemaan, niin sen jälkeen vasta hermostutaan. Ja toisaalta hän sanoi sieltä toisesta päästä, että 15kg saa tulla ihan kevyesti ja vasta sen jälkeen mietitään, että onko joku kilo liikaa vai ei. Että onneksi on näitäkin ammattilaisia, jotka ei meitä odottajia syyllistä ja hermostuta sen enempää painon vähyydestä kuin sen nousustakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisempaan viestiini lisäten, mulla kun paino alko kunnolla nousta rupesin katsomaan suupalojani tarkemmin ja siitähän se paino sitten pompsahti oikeen kunnolla. sit kun heivasin porkkanat kuuseen ja vaihdoin ne mäkkäriin ja pizzaan ni on paino pysyny kurissa.... johtuen siitä et tota rasvaruokaa kun söin ni tuli sen verran paha olo et ei sit tullu esim. illalla enää naposteltua. et välillä näin:)

kieppinobi ja hampurilais-hjördis 33+3

Vierailija
24/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siitä kukaan mussuttanut. Söin ja elin TODELLA terveellisesti, urheilin paljon etc. Enkä mä paljoa muuten levinnytkään.. hervoton masu (sekin tosi kiinteä) ja isot tisut ; ). Ja kaikki kilot tulivat tarpeeseen! Eipä itsellänikään edes käynyt mielessä painosta murehtiminen.

Nyt sitten kakkosta odottelen. Himpun verran on tultu herkuteltuakin, mutta kyllä enimmäkseen todella terveellisesti on tullut elettyä ja kotihommat, esikoinen, lumityöt ja monet muut mukavat hommat ovat pitäneet siitä huolen, että on tullut treenattua vaikkei välttämättä virallisesti urheiltua (käveltyä, sauvakäveltyä ja vähän jumpattua on tosin tullut silloin kun on pahoinvoinnilta ja kiireiltä pystynyt). Taitaa viikkoja tulla kasaan 23 tai jotain ja painoa tullut nyt VAIN 10kg. Puolella korvalla kun on kuunnellut tuota terkkarin kommentointia, niin olen luullut se mutisevan, että liian vähän sitä painoa tulee. Mutta kun tuli vilkaistua tuossa yksi päivä käyrää, niin taisikin olla kyllä niinpäin, että se täti valittaa liian _runsaasta_ painon kertymisestä eikä päinvastoin ; ). Jotenkin olen kuullut sitten väärin, kun olen koko ajan itse pitänyt (edelliseen raskauteen kun olen tietysti verrannut) painoni nousua VÄHÄISENÄ.

Mutta ihan oikeasti en viitsi näistä stressata. Pyrin syömään ja elämään terveellisesti, niin että olo on hyvä. Ja samaa neuvoisin muidenkin tekemään ja piut paut välittää siitä, jos joku valittaa painonkertymisestä. Eiköhän kaikella ole tarkoituksensa..

- Tiiina -