Miksi seinäjokelaiset tuijottavat ?
Siskoni perheineen muutti sinne, joten kävin vierailulla ja huomasin ihmeellisen tuijottamisen lähes kaikkialla. :D Näytän aivan tavalliselta, massaan sulautuvalta. Onko pikkukaupungeissa aina tuollaista?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sopiva tilaisuus kertoa että minulla on eläessäni ollut kolme naista jotka ovat vihanneet minua, kadehtineet minua ja keksineet minusta juttuja joita ovat levitelleet selän takana. En ole koskaan tehnyt heille mitään ikävää, ottivat vaan jostain syystä minut hampaisiinsa eri elämänvaiheissani ja muutaman vuoden välein.
Nämä kolme naista eivät tunne toisiaan. Asumme kaikki isommassa kaupungissa.
Eräässä myöhemmässä vaiheessa kävi ilmi muuta kautta, että kaikki nämä kolme naista ovat alunperin Seinäjoelta lähtöisin! Tämän jälkeen olen pitänyt seinäjokelaisia naisia todella outoina, ja sellaisina jotka eivät voi sietää toisia naisia ja joiden on pakko jollain tapaa kilpailla muiden naisten kanssa. Sori siis teille seinäjokelaiset jotka ette tunnista itseänne noista kertomistani piirteistä, mutta kolmen ikävän ihmisen perusteella paikkakunnasta voi saada huonon kuvan :)
Nainen on naiselle susi -Seinäjoella. Printatkaa siitä kotiseutupaita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sopiva tilaisuus kertoa että minulla on eläessäni ollut kolme naista jotka ovat vihanneet minua, kadehtineet minua ja keksineet minusta juttuja joita ovat levitelleet selän takana. En ole koskaan tehnyt heille mitään ikävää, ottivat vaan jostain syystä minut hampaisiinsa eri elämänvaiheissani ja muutaman vuoden välein.
Nämä kolme naista eivät tunne toisiaan. Asumme kaikki isommassa kaupungissa.
Eräässä myöhemmässä vaiheessa kävi ilmi muuta kautta, että kaikki nämä kolme naista ovat alunperin Seinäjoelta lähtöisin! Tämän jälkeen olen pitänyt seinäjokelaisia naisia todella outoina, ja sellaisina jotka eivät voi sietää toisia naisia ja joiden on pakko jollain tapaa kilpailla muiden naisten kanssa. Sori siis teille seinäjokelaiset jotka ette tunnista itseänne noista kertomistani piirteistä, mutta kolmen ikävän ihmisen perusteella paikkakunnasta voi saada huonon kuvan :)
Ymmärrän täysin, tuollaisia suurin osa on. Niillä on verissä se "pohojalaanen ylypeys" ym. Piireihin erittäin vaikea päästä. Töissä syrjitään eikä oteta helpolla mukaan. Mutta tiedän seinikseltä muutaman ihanankin ihmisen, onneksi heitäkin on mutta siis todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä asuin opiskelun ja työn vuoksi Seiniksellä 5 vuotta, eikä kukaan tuijottanut. Suurin osa siellä on opiskelijoista muualta muuttaneita. Jos menet baariin, voi olla harvinaista herkkua löytää joukosta aito seinäjokinen. Välillä tuntui, että törmää useammin lapualaasihin, kauhavalaasihin tai stadilaisiin kuin Seinäjoella syntyneisiin.
Totta ja tää johtuu siitä et nuoret aikuiset häippää tampereelle, jyväskylään tai helsinkiin opiskelee tai muuta asap. Seinäjoelle jää ne wt nuoret joillei oo mahista lähtee, he ovat vahingossa ajautuneet Seamkkiin tai ovat kolmen kersan kotiäitejä 21v.
Ei siinä, i love my hometown
Vierailija kirjoitti:
Kaikki etelä-pohjanmaalaiset, jotka olen tavannut, ovat vaikuttaneet jokseenkin yksinkertaisilta. Inhoan yleistyksiä, mutta tässä tapauksessa poikkeuksetta on ollut niin, että nämä ihmiset ovat olleet todella kummallisia (enkä tarkoita kummallisia hyvällä tavalla...) Voin kyllä kuvitella että siellä tuijotetaan ihan vaan siksi koska ovat niin outoa sakkia.
Siis sen olen valitettavasti huomannut että tuolla Pohjanmaan länsirannikon kaksikielisissä rantakaupungeissa (Kristiinankaupunki, Vaasa, Pietarsaari, Kokkola jne) ei töllötetä ihmisiä vaan kaikki osaa olla rennosti ja hymyilevät jopa vieraille ihmisille. Kaikki on jotenkin niin sivistynyttä. Kuin olisi Ruotsissa käymässä.
Sitten kun mennään sisämaahan niille puhtaasti suomenkielisille paikkakunnille (Seinäjoki, Lapua, Kauhava, Laihia jne) niin ihmiset töllöttävät ennestään tuntematonta ihmistä kuin avaruudesta pudonnutta muukalaista! Itselle tulee sen tyyppisestä tölläämisestä ihan semmoinen olo että mitä nyt, onko ripsivärit levinneet silmäni alle pandaksi, onko housut revenneet takaa niin että pyllynposki näkyy :-o
Työpaikallani oli kyttäävä, päällepäsmärimäinen, pahansisuinen, raivareita saanut naispuolinen esimies. Sai varoitukset työpaikkakiusaamisesta, ja hänet häädettiin lopulta pois. Valitettavasti 3 hyvää työkaveria lähti pois tuon naisen takia ensin. Ei tullut toimeen kenenkään kanssa, paitsi osittain oman esimiehensä kanssa jonka perässä kulki kehumassa ja mielistelemässä, silmiään välillä muljautellen koska ei tarkoittanut koskaan kehuillaan mitään ja kunhan yritti pelata omaan pussiin.
Kas kumma niin tapaus oli jostain Seinäjoen takaseuduilta!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki etelä-pohjanmaalaiset, jotka olen tavannut, ovat vaikuttaneet jokseenkin yksinkertaisilta. Inhoan yleistyksiä, mutta tässä tapauksessa poikkeuksetta on ollut niin, että nämä ihmiset ovat olleet todella kummallisia (enkä tarkoita kummallisia hyvällä tavalla...) Voin kyllä kuvitella että siellä tuijotetaan ihan vaan siksi koska ovat niin outoa sakkia.
Minulla on sukua Etelä-Pohjanmaalla ja heillä on kyllä erinomainen huumorintaju, eivätkä ole tyhmiä muutenkaan. En ole missään tavannut hauskempia ihmisiä. Ehkä ovat sitten poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
??? Ai täällä vai? Ootko ikinä käynyt Oulussa? :D
Joo, täällä muuten tuijotetaan! Tampereelta tänne muuttaneena huomaa eron, siellä ei kukaan kiinnitä huomiota vaikka joku kulkisi tamburiinia soittava apina olkapäällä, oululaiset taas on kunnon maalaistyyliin pällistelijöitä. Siinä määrin että alussa joskus mietin että onkohan mulla vessapaperia kengässä tai sepalus auki, kun muuten ihan tavallisen näköinen naisihminen mielestäni olen.
Vitsi terrorista ja pohjalaisesta naisesta pitää paikkansa.
Terroristin kanssa voi sentään neuvotella.
Pohjanmaa on Suomen Teksas, siellä on kaikki isompaa ja mahtavampaa.
Valitettavasti osa ihmisistä myös sellaisia teksasilaisia jotka ajattelee että it's my way or the highway, ja että pitäisi saada ase käyttöön jotta voidaan suojella omaa isoa lääniä takapihalla ja käyttää sitä jos vieras tunkeutuu pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sen olen valitettavasti huomannut että tuolla Pohjanmaan länsirannikon kaksikielisissä rantakaupungeissa (Kristiinankaupunki, Vaasa, Pietarsaari, Kokkola jne) ei töllötetä ihmisiä vaan kaikki osaa olla rennosti ja hymyilevät jopa vieraille ihmisille. Kaikki on jotenkin niin sivistynyttä. Kuin olisi Ruotsissa käymässä.
Sitten kun mennään sisämaahan niille puhtaasti suomenkielisille paikkakunnille (Seinäjoki, Lapua, Kauhava, Laihia jne) niin ihmiset töllöttävät ennestään tuntematonta ihmistä kuin avaruudesta pudonnutta muukalaista! Itselle tulee sen tyyppisestä tölläämisestä ihan semmoinen olo että mitä nyt, onko ripsivärit levinneet silmäni alle pandaksi, onko housut revenneet takaa niin että pyllynposki näkyy :-o
Vaasassa oli kiva aina käydä shoppailemassa kun se oli niinku ihan eri maailmaan menisi vaikka sekin on vaan tunnin päästä Seinäjoesta. Ikävä paikka kyllä toi sjk. Harmi että vanhempien takia siellä joutuu välillä käydä. Provinssin aikaan se on muuten siedettävä paikka! Paljon porukkaa muualta ja jengi on niin ystävällistä.
Voi luoja mitä yleistystä. Olen hesalainen syntyperältäni,mutta nain "maajussin" En kyllä ole koskaan huomannut mitään tuijottamista tms. Fiksua ja ennenkaikkea rehellistä porukkaa ovat nämä lakeuksien kasvatit.
Sukuani asuu ilmajoella(joka on ollut joskus ns.emäpitäjä ja josta seinäjokikin on aikoinaan lohkaistu) ja paljon olen tällä sektorilla ilmajoki-seinäjoki pyörinyt. Ihan lungia porukkaa siellä asuu mielestäni. Suorapuheisuudestaanhan etelä-pohjanmaalaiset on tunnettuja;)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä yleistystä. Olen hesalainen syntyperältäni,mutta nain "maajussin" En kyllä ole koskaan huomannut mitään tuijottamista tms. Fiksua ja ennenkaikkea rehellistä porukkaa ovat nämä lakeuksien kasvatit.
"hesalainen". Kukaan Helsingistä kotoisin oleva ei kutsu Helsinkiä hesaksi. Taitaa nyt pohjalainen juntti kehua itseään siinä ;)
Ihan kuule kehä ykkösen puolella asun;) ja kyllä kuule täällä "hesassa" puhutaan "hesalaisista":) Tiedoksi vaan.
Vaasa. Härregud!! Så svenska så svenska. YÄK!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule kehä ykkösen puolella asun;) ja kyllä kuule täällä "hesassa" puhutaan "hesalaisista":) Tiedoksi vaan.
Paskapuhetta mutta ei teistä pohjalaisista kukaan ulkopaikkakuntalainen tykkää. Tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kuulen nykyään enemmän sanottavan hesalaisiksi täällä Hgissä. Jotkut punavuorihipsterit kuulemma kutsuu tätä enää stadiksi, ehkä siksi muut alkoi jälleen kutsua helsinkiläisiä hesalaisiksi pienen tauon jälkeen? :)
Just. Asun HESASSA (paljasjalkainen) ja niinkauan kuin muistan olen myös ollut hesalainen. Vai johtuiskos toi nyt siitä,kun faijan suku on itäsuomesta? Ovat varmaan keksineet ton hesan:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta mutta ei teistä pohjalaisista kukaan ulkopaikkakuntalainen tykkää. Tiedoksi vaan.
Voi parkaa oletkos joskus saanut "turpiis" kyseisellä alueella kun noin vihaat?:D
Ei kai he asu Helsingissä? :// :D