Naiset löydättekö itsestänne paljon samoja piirteitä kuin luontodokumenttien naaraista?
Luonnossa naaraat ovat hyvin passiivisia ja odottavat kun urokset ilmaantuvat ympärille. Sitten kun kohdalle osuu se alfauros niin uros ryntää parittelemaan ja alistamaan naaraan.
Kommentit (23)
Minä olen mehiläiskuningatar, jota kaikki palvovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen lähimmän sukulaisen, kongonsimpanssin eli bonobon, sosiaalinen järjestelmä on matriarkaalinen.
Minä ehdotan että me alamme elää niinkuin bonobot!
"Naaraiden liittolaisuus Muokkaa
Bonoboyhteisöt ovat sekä naaraskeskeisiä että naaraiden dominoimia. Naaraat ottavat ensimmäisinä osaa uusiin tilanteisiin, kuten ravinnon löytymiseen ja häätävät yhdessä pois naarasta ahdistelevan uroksen. Koska urokset ovat naaraita kookkaampia, on arveltu, että naaraiden liittolaisuus on keino hallita uroksia.[5]"Lähde Wikipedia
Plus bonobot ovat yksi harvoista eläinlajeista jotka harrastavat seksiä huvikseen ja konfliktitilanteet ratkaistaan seksillä eikä väkivallalla. Bonobot myös lesboilevat keskenään vahvistaakseen siteitään.
Ehkä meidän ihmisten tulisi ottaa mallia näistä hienoista rauhaa rakastavista eläimistä!
Olen miettinyt että ehkä naisten väliset suhteet ovat lisääntyneet juuri siksi että olemme päässeet eroon ihmisen itse luomasta keinotekoisesta patriarkaalisesta sosiaalijärjestelmästä jossa nainen on miehen omaisuutta. Ehkä olemme nyt tasa-arvon ja sen luoman vapauden ansiosta mahdollisia siirtymään johonkin meille biologisesti luonnollisempaan sosiaalijärjestelmään.
Minä ehdotan että me alamme elää niinkuin bonobot!
"Naaraiden liittolaisuus Muokkaa
Bonoboyhteisöt ovat sekä naaraskeskeisiä että naaraiden dominoimia. Naaraat ottavat ensimmäisinä osaa uusiin tilanteisiin, kuten ravinnon löytymiseen ja häätävät yhdessä pois naarasta ahdistelevan uroksen. Koska urokset ovat naaraita kookkaampia, on arveltu, että naaraiden liittolaisuus on keino hallita uroksia.[5]"
Lähde Wikipedia
Plus bonobot ovat yksi harvoista eläinlajeista jotka harrastavat seksiä huvikseen ja konfliktitilanteet ratkaistaan seksillä eikä väkivallalla. Bonobot myös lesboilevat keskenään vahvistaakseen siteitään.
Ehkä meidän ihmisten tulisi ottaa mallia näistä hienoista rauhaa rakastavista eläimistä!