Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuisuuskysymys, saako uusperhe matkustaa myös ilman etälapsia?

Vierailija
15.01.2017 |

Etälapset matkustavat myös toisen vanhempansa kanssa, eli pääsevät reissaamaan vähintään saman verran kuin nuoremmat sisarukset.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Ei lapsi tai nuori kykene hahmottamaan tai hyväksymään ettei pääse mukaan.

Eli koskaan ei saa matkustaa ydin perheenä? Miten uuden puolison voi olettaa aina haluavan ne vanhat lapset mukaan?

Miehesi ydinprhe on eri kuin sinun ydinperheesi.

Ydinperhe on ihan määritelty: isä äiti ja yhteiset lapset - tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö 2*yh ja molempien lapset tai vaikkapa kaksi naista ja lapsi voisi olla ohan yhtä lailla kokonainen perhe.

Meillä on ydinperhe ja ongelmaa lähinnä siinä pääseekö tyttö/poikaystävät mukaan - eniten tämä on kustannuskysymys, on koko lailla eri hintaista ottaa majoitus 2aikuista+2 lasta kuin APlla ehkä näiden lisäksi vielä 3 muuta lasta... ja saa lomilla olla myös itsekäs ja hoitaa sitä uutta parisuhdetta.

Aika vaarallista on myös totuttaa lapset siihen että kaikki saa aina samat jutut - meillä ollaan matkustettu yhdessä ja äiti+tytöt ja isä+poika ja isä+tyttö jne eri mielenkiintoinen ja aikataulujen mukaan. Toiminut hyvin.

Vierailija
62/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit sitä ja teinit tätä. Voisiko välillä ajatella niiden pikkulasten kannalta? Hekin ansaitsevat vapaa-aikaa vanhempiensa kanssa. Juu juu, heillä on isä aina läsnä, mutta kuinka läsnä se isä ihan oikeasti on? Olen itse uusperheen vanhempien ainoa yhteinen lapsi, ja kyllä se tahtoi mennä niin että minulla oli äreä ja kiireinen arki-isä, kun taas isän edellisen liiton lapsille järjestettiin kaikenlaista kivaa. Yhteiset lomamatkat tehtiin enimmäkseen sisarpuolien halujen mukaan, ja koska he olivat mielestään liian vanhoja puuhamaihin ja huvipuistoihin, niin en minäkään niitä juuri nähnyt. "Kaikille mielekkäässä" lomassa ne minun toivomukseni jäivät useimmiten toteutumatta. En ole katkera, enkä kateellinen sisaruksilleni, koska ei heidänkään lapsuutensa ja nuoruutensa kovin aurinkoista ollut. Mutta ihan kylmästi arvioiden isä antoi heille paljon enemmän aikaa ja huomiota kuin minulle. Heidän kanssaan isä oli aidosti läsnä, minulle hän oli useimmiten vain paikalla. Jos oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä teinejä oikeesti mikään lasten reissu kiinnostaa, exä vaan tekee kiusaa.

Vierailija
64/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ota edes omia lapsiani usein mukaan vaan jätän isälleen. :D Ja miehen etälapset ei oo meidän mukana olleet ikinä.

Vierailija
65/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun etälapset tulevat matkalle etävanhemman ja uuden puolison kanssa, pitäisikö kulut maksaa

1.lähivanhempi ja etävanhempi 50%/50%

2.100% etävanhempi

3.etävanhempi ja uusi puoliso 50%/50%

Vierailija
66/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutamat täällä jo ovat sanoneet, kyllä ydinperheetkin matkustavat eri kokoonpanoilla. Meillä on kolme lasta, kaksi teiniä ja yksi iltatähti, joka on nyt eskarilainen. Pidemmät lomareissut mennään koko porukalla, mutta muita reissuja tosi vaihtelevilla kokoonpanoilla. Tässä viime vuoden reissut: Ruotsinristeily vanhin jäi kotiin, viikonlopun laskettelureissu isä ja vanhimmainen, Viron päivämatka äiti, isä ja keskimmäinen Muumimaailma, äiti ja nuorimmainen, viikonlopun kaupunkiloma äiti ja teinit, viikonlopun mökkireissu (sukulointia samalla) isä ja nuorin. Ja tähän päälle yksi vanhempien oma reissu ja koko perheen kesken viikon etelänloma sekä yksi huvipuistoreissu.

Toki uusperhekuviossa aina joku onnistuu loukkaantumaan, vaikka tosiasiassa jos koko porukka eläisi ydinperheessä, ei teinit haluaisi tulla pikkulasten reissulle. Ei meilläkään vanhin enää halua tulla laivalle kun siellä istutaan pallomeren reunalla ja kierretään lasten juttuja, keskimmäinenkin oli jo viimeksi tympääntynyt. Mutta annas olla kun lähdetään shoppailureissulle, niin ei nuorimmainen jaksa millään mukana. Tai minä en tykkää lasketella kun mies ei muuta tekisikään kun laskisi mäkeä. Miksi siis pitäisi mennä koko perheen kesken?

Vierailija
67/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta pääsi itku. teinit haluavat olla teidän kanssa, eivätkä saa tulla mukaan :(

Sitä alkaa yhä enemmän arvostamaan oman lapsen isän naisystävää, jotka eivät kylläkään ole enää yhdessä. erosimme miehen kanssa vauvavaiheessa. Aloittivat seurustelun pari kuukautta sen jälkeen. erosivat, kun lapsi oli 10. tuon jälkeen tuo nyt entinen äitipuoli on kutsunut yhä lasta luokseen ja pienille reissuille. ostelee kirppiksiltä kaikkea ihanaa, vie huvipuistoihin jne. Tärkeintä ei ole todellakaan tuo materia, vaan se, että on pyrkinyt luomaan alusta saakka rakastavan suhteen lapseen. ja pitää sitä yllä, vaikka lapsesta on tullut aikamoinen murjottava teinihirviö ( tämä siis kaikella rakkaudella lastani kohtaan.)

Että oikeen itku pääsi😂😂😂 voi luoja. Ei tarvitse ottaa lapsia mukaan jos ei halua, yksinkertaista.