Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon sallia miehelle tietokonepeliaikaa vuorokaudessa?

Vierailija
15.01.2017 |

Hei kaikki!

Me ollaan kolmekymppinen, lapseton avopariskunta.

Ens alkuun yhdessäasuminen sujui ihan hyvin. Pikkuhiljaa mies kuitenkin alkoi pelata tietokonepelejään yhä enemmän ja enemmän. Nyt elokuusta lähtien (uuden Wowin julkaisuajankota) mies on pelannut melkein kaiken kotonaoloaikansa pelejään. Tulee siis töistä klo 17 mennen heti tietokoneelleen ja istuu siinä siihen asti, kunnes menee nukkumaan.

Olemme riidelleet asiasta jumalattoman paljon, koska musta tuntuu vaan niin pahalta kun koen, ettei mun seura kelpaa. Lisäksi mua ärsyttää se, että mies näitä pelejä pelatessaan hyvin usein myös puhuu kavereittensa kanssa Skypessä. En siis pääse kotona tuota meteliä pakoon, ellen linnoittaudu makuuhuoneeseen kuulokkeitten kanssa. Huonoina päivänä pelaaminen harmittaa erityisesti, silloin kun kaipaisi juttukaveria, syliä tms. (Olen kyllä tehnyt sen virheen, etten noina aikoina hänelle ole sanonut, että voisiko olla pelaamatta ja hengata mun kanssa.) Toki jos itken pahaa oloani, tulee lohduttamaan ym.

Mies pelaa, koska kokee että hänen elämänsä on hyvin stressaavaa tällä hetkellä ja tarvitsee todellisuuspakoa. Ymmärrän kyllä toisaalta, mutta tämä pelaaminen tässä määrin on jatkunnut jo melkein puoli vuotta.

Olen ajatellut, että haluan erota, ellei hän vähennä tuota pelaamista. Aion ehdottaa hänelle jotain määrää, mikä olisi mulle pelaamista ok. Mutta mikä olisi sopiva määrä peliaikaa aikuiselle miehelle? En tunne ketään muuta "pelaajaa", joten en oikein voi kysyäkään keneltäkään... Nostan kissan lähiaikoina pöydälle, koska jatkuva pelaaminen vaan tuntuu niin pahalta. Olen aina yksin kotona, käyn lähes aina yksin kaupungilla jne, jne.

Kiitos näkökulmista : )

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen miehes pelata jos se tekee sen iloiseksi. Ehkä vähän tyhmää alkaa 30-vuotiaalle tekemään peliaikoja...... 

Huom : olen nainen kenen mies pelaa yhtä paljon eli tää EI oo mikään "sovinistinen" kommentti.

Vierailija
2/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lähtemään oitis. Saa mieskin vihdoin olla rauhassa ettei tarvitse kokoajan kärsiä valittavasta naisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh ihan kuin sulla olisi siellä teini-ikäinen ! Tuosta on kyllä parisuhde kaukana..hyvä että otat esille jonkun peliajan miehesi kanssa.

Vierailija
4/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuuttia pitäisi riittää. Silloin sinua varten jäisi 4-5 tuntia ennen petiin menoa. Vkl voit myöntää 30 min enemmän.

Vierailija
5/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tietokoneella pelaava mies on tosi turn off. Omat miehet ei oo koskaan pelailleet mitään. Jos ois pakko joku aika sietää niin ehkä joku tunti per päivä.

Vierailija
6/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidista ei voi noin vain lähteä, joten jos miehesi on raideissa mukana, niin et voi antaa mitään tiettyä peliaikaa sillä tavalla, että hän voisi pitää siitä kiinni. Tuskinpa hän kuitenkaan joka päivä on raidannut monta kuukautta, monta tuntia... Wowissa ei ole niin paljon raidisisältöä.

Vierailija
7/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka mies aloittaisi sen pelaamisen vähän myöhemmin eikä heti kun tulee kotiin? joku pari tuntia teette jotain yhdessä ja sitten mies voisi mennä pelaamaan. Ite olen pelaajan kanssa yhdessä ollu jo 7vuotta ja huomannut että välillä on aikoja kun mies pelaa koko ajan ja välillä ei pelaa taas sitten lähes ollenkaan. Käydään kuitenkin yhdessä lenkillä, syömässä, tehää ruokaa yhessä yms... Mut aika usein jos ite lähen vaikka viihteelle ja mies kun ei ees juo alkoholia niin hän jää kotiin pelaamaan. Mut aina kun johonkin peliin tulee joku päivitys tai tulee joku uus peli niin menee joku viikko ettei tuo melkee muuta teekkää ku pelaa :D ite oon vaan niin tottunu että asia ei häiritse mua ollenkaan. En oo niin tarvitseva ihminen että tarvitsisin toisen seuraa koko ajan.

Vierailija
8/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole miehes äiti, anna sen nyt pelata jos se tekee sen onnelliseks. Älä jaksa olla niin huomionhakuinen koko ajan.

Vierailija
9/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos pelaaminen on sinulle ylitsepääsemätön asia niin suosittelen että eroat ja etsit itsellesi miehen jota ei kiinnosta tietokoneet ja konsolit. Helpointa. Ite en vois kuvitella olevani yhessä jonku kanssa joka ei pelaa kun melkeen kaikki miehet kenen kaa oon jotai säätäny ni on ollu nörttejä :D T. 7 kommentin kirjoittaja

Vierailija
10/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaki mies pelaaa suurimman osan vapaa-ajastaan. Ei ees mieti muuta tekemistä. Vittu.

Vierailija
11/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Pitäisi miehen ymmärtää että ei pelata koko iltaa. Ellei tavat muutu niin jätä se sika. 

Vierailija
12/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
13/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että muutatte erilleen ja katsotte jatkon sen jälkeen. Aikuiselle ihmiselle on vähän vaikea lähteä antamaan peliaikoja. Pelaava kumppanisi ehkä ymmärtää rajoittaa pelaamistaan itse tai sitten ei. Joudutko tekemään kaikki kotityötkin yksinäsi?

-itsekin joskus todella paljon pelaava aikuinen nainen

Vierailija
14/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että pelaaminen harmittaa sinua, mutta ei taida mies sinulta lupaa tekemisiinsä kysyä. Hän ei ole lapsesi tai muu holhokki, jolle voit sanella sääntöjä. Voi olla, että saat kerätä kamasi ja muuttaa muualle, jos alat uhkailemaan. Eikä sillä, etteikö se voisi ihan hyvä ratkaisu ollakin, jos olette noin erimielisiä ajankäytöstä.

Vierailija
15/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei varmaan tuohon kannata tehdä.. olisit yksinhuoltaja parisuhteessa.

Vierailija
16/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on metsästysvaisto ja se toteutetaan nykyaikana tietokonepeleissä.

Vierailija
17/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos miehesi keksisi alkaa rajoittamaan sinun AV-aikaa, mitä sanoisit siihen?

Vierailija
18/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan koet että sinun asiasi on sallia tai olla sallimatta aikuisen miehen tekemisiä niin paras olisi kyllä lopettaa parisuhde. Tuosta asenteesta on tasa-arvo kaukana.

Vierailija
19/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa. Aikuinen ihminen saa ymmärtääkseni tehdä mitä haluaa? Lopeta valittaminen, miehesi näköjään on kiinnostunut enemmän pelistä kuin sinusta joten valittaminen ja rajoittaminen tuskin muuttaa asiaa💁🏼

Vierailija
20/69 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehesi tulisi vapaaehtoisesti haluta viettää kanssasi aikaa eikä pakottamalla, kun pelaamista rajoitetaan. En kyllä kutsuisi tuota enää parisuhteeksi kun toinen vaan pelaa vapaa-aikansa, ennemmin kämppissuhteeksi jos siksikään..

Toivottavasti löydät tulevaisuudessa kumppanin, joka haluaa oikeasti jakaa arkensa kanssasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan