Ratkaisu " PETÄN rakasta miestäni" -ketjun tilanteessa.
Aloitin viikonloppuna viestiketjun, jossa kerroin pettäväni miestäni (jota myös koen rakastavani) miehen kanssa, johon koen olevani päättömästi rakastunut. Sain monenlaisia kommentteja, joista osasta oli paljonkin apua. Sain jotenkin voimia tehdä ratkaisun kamalaan kahden miehen loukkuun, johon en koskaan olisi voinut kuvitella joutuvani (omaa syytä, tiedän toki...).
Tapasin eilen miestä, jonka kanssa omaani petän. Vietimme ihanan viimeisen illan viinilasien äärellä, ja päätimme valita perheemme ja sen elämän, jota olemme molemmat rakentaneet puolisoidemme kanssa. Emme aio kertoa puolisoillemme tapahtuneesta. Tämä mies on käynyt samankaltaista kamppailua suhteesta. Nyt, kun minä tein vaikean ratkaisuni suhteen lopettamisesta, hän pystyi ratkaisemaan samoin.
Tunne nyt on yhtä aikaa surullinen, huojentunut, hämmentynyt, riipaiseva ja rauhallinen. Ikävä on mieletön, mutta tiedän tehneeni ainoan oikean ratkaisun.
Kiitos teille, jotka annoitte ketjussa minulle ajateltavaa. Joskus isot asiat voivat olla tosi pienestä kiinni.
" PETÄN rakasta miestäni" -ketjun ap
Kommentit (16)
et pysty elämään sen tuskan kanssa, että olet valehdellut ja kylmästi pettänyt omaa miestäsi.
mutta en silti aio paljastaa asiaa. Nyt ainakin on ihan levollinen olo sen suhteen, että miehen ei tartte tietää. Uskon, että me voidaan olla vielä onnellisia yhdessä, koska oikeasti rakastan miestäni. Oon oppinut tapahtuneesta paljon, enkä koskaan tule pettämään häntä enää.
ap
olin yksi kommentoijista viikonlopun ketjussa. olen iloinen puolestasi että päätit sittenkin valita perheesi ja olet ilmeisesti päättänyt että suhteenne tulee toimimaan. minusta rakkaus en ennenkaikkea päätös, ei tunne!
toivottavasti opit elämään syyllisyytesi kanssa. se voi olla todella raskas taakka kannettavaksi, mutta itsehän toisaalta on ollut oma valintasi. toivottavasti olet viisastunut siitä kokemuksesta etkä enää pysty ihastumaan päätä pahkaa toiseen mieheen.
Ratkaisu puoleen tai toiseen on tuollaisessa tehtävä. Ja miehesi onneksi päätit jatkaa hänen kanssaan. En tiedä millaisia vastauksia olisit saanut jos olisit valinnut toisin, mutta nyt ainakin annan sympatiat puolellesi.
Lähiajat tulevat varmasti olemaan vaikeita sekä sinulle, että miehellesi. Ikävä varmasti paistaa sinusta läpi kiukkuisuutena tms. Ja koska miehesi ei asiasta tiedä ei hän myöskään voi tietää millaisten asioiden kanssa parhaillaan kamppailet. Yritä siis kaiken hullunmyllyn keskellä muistaa myös, että miehesi ei ole sinulle mitään pahaa tehnyt.
Tsemppiä.
Itse olen käynyt saman mylläkän läpi, ja nyt onnellisesti oman aviomieheni kanssa entistä paremmassa suhteessa ja kolmas lapsi tulossa. Mieheni sai tietää suhteestani, mutta pitkän ja vaikean vuoden jälkeen näkyi valoa suhteessamme.
Muistan, kun itse päätin unohtaa tämän toisen miehen, niin aluksi se olikin ihan helppoa, mutta tuli tosi vaikeita, ikävän täyteisiä päiviä. Jonkin aikaa suhteemme taas jatkuikin, mutta sitten tämä toinen osapuoli pisti asialle stopin. Onneksi.
Olethan myös varmasti tietoinen, ettet ihan ilman syytä ajautunut suhteeseen? Yritä nyt miettiä, mitä sinä voisit tehdä suhteenne hyväksi, jottei tuo toistu.
Tsemppiä kovasti, kyllä se siitä! Viisaan ratkaisun teit!
Tiedän, että me voidaan selvitä tästä. Toisaalta tiedän myös, että vaikeaa tulee olemaan, mutta itsepähän soppani keitin. Täytyy pystyä myös maistamaan omaa keitostaan...
ap
hyvä provo, käy nostelemassa tätä itse.
kerro miehellesi, hänellä on oikeus tietää!! anna hänen sitten itse päättää,mitä ratkaisee, mutta et sinä voi päättää hänen puolestaan,mikä on oikein hänelle!
sitä paitsi vain tunteeton paska voi elää tollasen asian kanssa.
Sinun täytyy pysyä päätöksessäsi ja se tulee olemaan rankkaa...
lievitän omaa tuskaani tunnustamalla ja samalla loukkaan kumppania ja vieritän tuskan hänelle. En kertakaikkiaan tajua, miten se miehen oloa helpottaisi, jos ap hänelle kertoisi?
itse ainakin kertoisin jos pettänyt olisin. mutta toivottavasti pystyt elämään päätöksesi kanssa!
Mies on AIVAN VARMASTI huomannut muuttuneen käytöksesi. Hän miettii yksinään mikä on vialla, onko hän tehnyt jotain väärin, miten voisi tilannetta parantaa jne. Sinä annat hänen kärsiä koko ikänsä epätietoisuudesta ja annat hänen kuvitella olevansa vainoharhainen. Se loukkaa paljon pahemmin kuin mikään pettäminen ja saattaa tuhota koko ihmisen elämän.
Voi kun kiva että Sinä olet vähän pitänyt hauskaa ja että Sinä olet nyt tehnyt päätöksen. Mieshän on vaan Sinun viihdykkeesi ja Sinun omaisuuttasi jolla ei ole mitään omaa arvoa tai oikeutta tehdä päätöksiä oman elämänsä suhteen.
Mitä järkeä olisi kertoa? Tuloksena yksi pahoin loukattu ihminen, mahdollisesti toinenkin, vihanpitoa, joka vaikuttaa koko perheeseen tai kahteen perheeseen, rikkoontuneit perheitä.....
Mutta, hei- pettäjällä on puhdas omatunto, ansaitsee varmaan mitalin!!
Virhe on on tapahtunut, tekijät kärsikööt ja säästäköön tuskan syyttömiltä, tässä tapauksessa puolisoilta ja lapsiltaan.
Asiat ei aina elämässä mene niin kuin suunnittelee, mutta kun huomaa, että asiat on menneet väärälle tolalle, niin on hienoa, että saa itseään niskasta kiinni ja vaihdettua kurssia. Oletko jollain tavalla ajatellut suojautua heikkoja hetkiäsi varten? Niitä varmaan tulee. Entä jos mies ottaa sinuun yhteyttä omana heikkona hetkenään? Minusta näitä juttuja kannattaa miettiä etukäteen, jotta pystyt pysymään päätöksessäsi.
Mitä vaan voi tapahtua, mutta en aio hänelle itse kertoa. Sitten tilanne täytyy miettiä uudelleen, jos mieheni jotenkin saa tietää asiasta.
ap