Jättihinkit ja kunnon liivit
Pitkään olen haaveillut kunnon liiveistä lolloilleni. Mitkään ei istu ja tursuaa tai selkämys nousee. Ja hallelujaa, miten hyvältä nyt tuntuu, kun sain mentyä liiviliikkeeseen ja sopivat liivit päälle. Jokaisen euron väärti. Ihan mahtava tunne ja halleluja. Koko oli muuten 80F, enkä puhu Changen kokotaulukosta. Nyt toivon, että niskasärytkin vähenee.758
Kommentit (58)
On niin hienot, että voisin vaikka laittaa. Onneks en osaa, niin jää sekin hölmöys tekemättä ;)
Kannattaa ostaa netistä liivit, paljon halvempia kuin kivijalkaliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
On niin hienot, että voisin vaikka laittaa. Onneks en osaa, niin jää sekin hölmöys tekemättä ;)
opettele
Jatkossa voikin ostaa netistä, mut ensin on pakko kokeilla, mitkä sopii itelle. Sopimattomia liivejä on kaapit täynnä ja joo, nää oli tosi kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole hankalaa, kun niitä kokoja on monenlaisia?
- tyhmä mies vaan
Kyllä minä olen nyt kateellinen! Olen löytänyt omille lolloilleni sopivat liivit noin 30 vuotta ja yhtä monta kiloa sitten.
Koko on jotain 70/75H/J/K, mallista riippuen. Jos koko löytyy, niin malli ja mittasuhteet ovat niin omituiset, että ei tiedä, itkisikö vai nauraisi.
Kun on kerran sovittanut ja käyttänyt oikean kokoisia laatuliivejä, on ihan mahdoton enää ajatellakaan palaavansa johonkin hennesin ritsoihin. Joskus löysin laatikonpohjalta entiset liivini ja sovitin niitä päälleni, ihan kamalan tuntuiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta vain sellaisista paikoista, joissa on vielä ilmainen vaihto- ja palautusoikeus ja mahdollisuus ostaa laskulle. Voi tilata kerralla useammat, ja palauttaa sopimattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tyhmä mies vaan
On hankalaa, jos ei käytä sen merkkisiä liivejä. Ainakin mulla on saman merkin liiveissä sopinut sama koko, joten niitä on voinut tilata netistä kun on ensin kokeillut sopivan koon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tyhmä mies vaan
Tietyt merkit ja mallit tulevat tutuksi, niitä on helpompi ostaa kun tietää oman koon tuossa merkissä ennestään. Uusia liivejä hankkiessa pitää ostaa useampi koko sovitettavaksi. Tiedän jo liivin mallista ja leikkauksesta yleensä että tuleeko se sopimaan vai ei, esim. plunge-leikkauksiset ovat minulle ehdoton ei. Lisäksi netistä löytyy erinomaisia sivustoja sekä alusvaateblogeja joissa on esitelty hyvinkin tarkkaan erilaisten liivien ominaisuuksia ja kokojen mittasuhteita, esim. kaaritukien leveys, kupin syvyys, ympärysnauhan venyvyys jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuva nyt olisi oleellinen tieto tässä asiassa. Me pojat emme saaneet oikein käsitystä.
Mä olen ihan äimistynyt, miten hyvältä nää tuntuu päällä. Tai siis oikeastaan ei nimenomaan tunnu miltään. Ja myyjä tosiaan osasi heti suositella ja tuoda mulle oikeita leikkauksia ja malleja, ite näköjään ihan pihalla. t.ap
Mitä hintaluokkaa noi ns. paremmat liivit ovat ?
T Henkkaliivejä ostava a-kuppi
Isoille rinnoille on evoluutiossa pätevä selitys. Ja myös niistä pitäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tyhmä mies vaanOn hankalaa, jos ei käytä sen merkkisiä liivejä. Ainakin mulla on saman merkin liiveissä sopinut sama koko, joten niitä on voinut tilata netistä kun on ensin kokeillut sopivan koon :)
Mallit vaihtelevat merkin sisällä suuresti, eli vaikka tietäisitkin kokosi vaikkapa Freyan liiveissä, eivät kaikki mallit tuossa koossa tule olemaan istuvia. Vähän sama kuin farkuissa, vaikka tiedät kokosi, ei kaikki mallit näytä hyvältä päälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hintaluokkaa noi ns. paremmat liivit ovat ?
T Henkkaliivejä ostava a-kuppi
Itse maksan hyvistä liiveistä noin 30-40€, ihan max 50€.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, mikä merkki ja malli?
Nää on Primadonnat ja mallia en muista, hetki vaan.
Laita kuva tänne.