Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasoteorian saama kritiikki on perusteetonta

Vierailija
15.01.2017 |

Tasoteoriaa kritisoidaan siksi, että se yksinkertaistaa todellista maailmaa. No, sehän onkin TEORIAN tarkoitus. Todellinen maailma on liian monimutkainen kuvattavaksi lyhyesti ja ytimekkäästi teorialla, sillä vaikka suurin osa ihmisitä toimisikin teorian mukaan, niin aina löytyy muutamia poikkeuksia jotka eivät niin tee.Mutta tämä ei silti tarkoita, etteikö teoria voisi olla hyödyllinen tai totuudenmukainen. Teoria esitää sellaisia argumentteja, jotka pitävät paikkansa ainakin suurimmassa osassa tapauksista, tai sen avulla voidaan tarkastella monimutkaisia asioita yksinkertaisesti.

Jos mammat olisivat opiskelleet taloustieteen teoriaa, niin te ymmärtäisitte tämän. Vaikka taloustieteelliset mallit ovatkin yksinkertaistuksia monimutkaisista asioista niin kukaan ei todellakaan sano, että ne olisivat paikkansapitämättömiä tai hyödyttömiä. Sama pätee parinvalintaan. Poikkeuksiin vetoamalla ei voida kumota teorian yleistä paikkansa pitävyyttä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä minulle yksi asia:

Jos kerran naiset ovat hypergamisia eli pariutuvat ylöspäin, niin eikö se osoita, että tasoteoriassa on virhe? Jos kerran viitosen naiset säännönmukaisesti pariutuvat kuutosen miesten kanssa jne. niin eikö se tarkoita, että joko ko. naisten todellinen taso on kuutonen tai ko. miesten todellinen taso viitonen.

Jos minulla olisi nettideitti-ilmoitus ja siihen tulisi vastauksia vain kakkosen ja kolmosen miehiltä, niin miksi maailmassa kuvittelisin itse olevani nelonen tai jopa vitonen? Tai jopa seiska? Ei, sehän on nimenomaan niin yksinkertaista, että ihmisen taso on se, jonka tasoiset hänestä kiinnostuvat. Oma tasoni olisi tuolloin kakkosen ja kolmosen välillä. Miehille tämä tuntuu olevan jostain syystä hyvin vaikea hyväksyä. Yksi toisensa jälkeen he vakuuttavat olevansa korkeatasoisempia kuin naiset, jotka heihin ottavat yhteyttä tai jotka vastaavat heidän yhteydenottoihinsa. Eikö se ole erittäin epäloogista?

Eli korjataan se virhe ja jutellaan sitten tasoteoriasta lisää, jookos? Seuraavaksi minua kiinnostaisi esimerkiksi kuulla, menikö se tasoteoria niin, että "samanlaiset toisilleen" (lapsettomalle lapseton, kokemattomalle kokematon, hoikalle/normaalipainoiselle hoikka/normaalipainoinen jne.) vai niin, että eri asiat määrittävät miesten ja naisten tason (nuorelle, kauniille, hoikalle naiselle menestyvä, pitkä mies; lyhyelle, kaljuuntuvalle, työttömälle miehelle pullea yksinhuoltajaäiti jne.).

Vierailija
2/2 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näyttää tasoteoria menevän yli vastaaja 1. ymmärryksen. Ylöspäin pariutuminen on naisille mahdollista, koska:

1. sinkkumiehiä on enemmän kuin sinkkunaisia

2. alfauroot paneskelevat samaan aikaan useampien naisten kanssa, lisäksi naiset "kierrättävät" heitä, odottavat ja jonottavat, että panopaikka vapautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi