Millä sanoilla antaa pakit?
Siis tiedän kyllä muuten, mitä viestiin kirjoitan, mutta mitä sanamuotoja pitää käyttää, että tulee selväksi, että nyt tapailu tosiaankin loppuu? Jos kirjoitan esim vain, että välimatka on ongelma, niin, miten sanon sen niin, että en tosiaankaan halua enää mitään ratkaisuehdotuksia tai toisen sopeutumista tilanteeseen, vaan, että tosiaan en halua itse enää tästä syystä jatkaa? Pitääkö se vain kirjoittaa niillä sanoilla, että en halua enää tavata, vaikka se kuulostaa tylyltä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Siis tiedän kyllä muuten, mitä viestiin kirjoitan, mutta mitä sanamuotoja pitää käyttää, että tulee selväksi, että nyt tapailu tosiaankin loppuu? Jos kirjoitan esim vain, että välimatka on ongelma, niin, miten sanon sen niin, että en tosiaankaan halua enää mitään ratkaisuehdotuksia tai toisen sopeutumista tilanteeseen, vaan, että tosiaan en halua itse enää tästä syystä jatkaa? Pitääkö se vain kirjoittaa niillä sanoilla, että en halua enää tavata, vaikka se kuulostaa tylyltä?
No sitten sanot suoraan, että et ole kiinnostunut kyseisestä ihmisestä etkä näin ollen halua jatkaa tapailua. Mitä "tylyä" tuollaisessa oikeastaan edes on, ihan normaalia toimintaa. Et kai sinä voi alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa vain siksi että toiselle tulisi hyvä mieli. Joskus totuus sattuu, ei sille mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sanot suoraan, että et ole kiinnostunut kyseisestä ihmisestä etkä näin ollen halua jatkaa tapailua. Mitä "tylyä" tuollaisessa oikeastaan edes on, ihan normaalia toimintaa. Et kai sinä voi alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa vain siksi että toiselle tulisi hyvä mieli. Joskus totuus sattuu, ei sille mitään mahda.
Siis ihan tarkoitin tässä ketjussa sitä, mitä ovat ne sanat, millä asia tulee ilmaistuksi tarpeeksi selkeästi. Kun irl ei oikein suuhun sovi esim sanat tapailu, "jutun" lopettaminen (kun eihän oikeastaan ollut mitään juttua). Eikä ole kyse siitä, etten ikinä missään haluaisi tavata, mutta en halua vain tavata kahdestaan deittailumielessä. Siksi tuo "en halua enää tavata" kuulostaa niin karulta.
Jos jo laitoit, ettei kiinnosta jatkaa tapailua, niin kyllä sen pitäisi riittää. Älä nyt ota siitä enempää stressiä. Kuitenkin kyseessä oli vain kolmet treffit.
Nostanpas tämän vanhan ketjun, kun nyt sitten tämä mies, jolle annoin pakit laittoi viestiä ja kysyi tapaamista ja kertoi olevansa ihastunut. Voi perse.
ap
Nostan vielä kun putosi niin nopeasti. Nyt tarvin taas apuja. Vai jätänkö kokonaan vastaamatta?
ap
Vastaa jotenkin että ihastumisen tunne ei ole molemminpuolinen etkä tästä johtuen näe syytä enää tavata?
"Kiitos treffeistä, on ollut kiva tutustua suhun. Mulle ei ole kuitenkaan muodotunut sellasia tunteita että haluaisin jatkaa deittailua enää."
Älä säälittele tai toivottele mitään. Anna toiselle mahdollisuus vastata: "Joo, vähän samanlaiset fiilikset kieltämättä", vaikka se ei olisikaan totta. Sitä ne mukavat pakit tarkoittavat, kasvojen säilyttämistä.
Vastaa: En halua tavata sinua enää koskaan, paitsi jos lapsi tarvitsee elatusapua.
Vastaat, että "Olet todella mukava tyyppi, mutta valitettavasti tunnut enemmänkin veljeltä. Kaikkea hyvää sinulle jatkoon."
Tuohon ei voi mitään järkevää väittää vastaan, koska jos vetoa ei tunnu niin ei se siitä muutu vaikka olisi kuinka kiva ihminen.
Ai että mua ahdistaa nuo tyypit, jotka ei suoraan, mutta "liian kiltisti" sanottuna ymmärrä viestin sisältöä. Kun itsekin juurikin haluaa antaa toisellekin mahdollisuuden poistua pystypäin tilanteesta. Nyt mulla on yksi, joka on muutaman viikon viestittelyn ja yhden tapaamisen perusteella ylenpalttisen ihastunut, vaikka sanoin heti alussa, että haluan edetä hitaasti ja sanoin suoraan, että ahdistun, jos mua kohtaan on jotain liian suuria odotuksia tai toinen ihastuu liikaa. Nyt tulee koko ajan viestiä, miten ihana olen. Mistä helvetistä se voi sen tietää, kun ei tosiaan vielä edes tunneta!? Ja huomaan, että mulla alkaa tämä ahdistus nostaa päätään... Periaatteessa olen itsekin hieman kiinnostunut, mutta kun toinen on heti sata lasissa, niin mulla on tunne, etten halua ruokkia sitä villiintymistä yhtään, joten olen sitten vetäytyneempi. Tämä on vain ominaisuus, jolle en voi mitään, onko sitten sitoutumiskammoa vai mitä lie. Lisäksi tuntuu, ettei toisen tunteenpurkaukset voi olla aitoja, ei voi olla noin ihastunut vielä, kun en ole vielä ehtinyt olla mitenkään erityisen ihana, olin tavallisen kohtelias ja ystävällinen kahvilla ja todenmukaisesti kirjoitellut elämästäni, mutten mitenkään liehitellyt. Äh, miten vaikeaa.
N40
hanska kirjoitti:
"Kiitos treffeistä, on ollut kiva tutustua suhun. Mulle ei ole kuitenkaan muodotunut sellasia tunteita että haluaisin jatkaa deittailua enää."
Älä säälittele tai toivottele mitään. Anna toiselle mahdollisuus vastata: "Joo, vähän samanlaiset fiilikset kieltämättä", vaikka se ei olisikaan totta. Sitä ne mukavat pakit tarkoittavat, kasvojen säilyttämistä.
No juuri tätä kasvojen säilyttämistä tässä mietinkin. Kun kerran jo sanoin, ettei kannata enää jatkaa, niin nyt sitten hän pistää vielä tällaisen tunnustuksen. Viimeksi yritin siis antaa sen mahdollisuuden perääntyä tyylikkäästi. Nyt tuntuu, ettei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin heittää märkä rätti päin naamaa.
Olen niin huono tässä. Ja samaan aikaan itken täällä toisen miehen perään ja pelkään pakkeja siitä suunnasta.
ap
Olen imarreltu kiinnostuksesta, mutta valitettavasti en ole kiinnostunut sinusta.
Toivon sinulle onnea tulevassa rakkauden etsimisessä ja kaikkea hyvää. Tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen imarreltu kiinnostuksesta, mutta valitettavasti en ole kiinnostunut sinusta.
Toivon sinulle onnea tulevassa rakkauden etsimisessä ja kaikkea hyvää. Tämä oli tässä.
Kiitos vastauksesta. En ole vieläkään laittanut mitään vastausta, vaikka viesti tuli jo eilen. Toisaalta siinä ei kysytty mitään.
Tuo ehdottamasi "en ole kiinnostunut sinusta"kin tuntuu jotenkin tylyltä eikä ollenkaan luontevalta. Toisaalta, pitäisi varmaan ajatella, että mitä väliä sillä on, pääasia että asia tulee selväksi. Tuskin tulen tähän tyyppiin koskaan enää edes törmäämään. Ei vain haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä.
No voi jumalauta että on hankalaa. Mulle tulee tollaisista tyypeistä todella vastenmielinen vaikutelma jotka roikkuvat. Kun itse deittailin niin näitä riitti jotka ihastuivat ensimmäisillä treffeillä ja itseäni ei kiinnostanut yhtään. Edelleen on hieman mysteeri, että tapasinko ainoastaan sellaisia miehiä, joilla ei ollut mitään kykyä tulkita minun käytöstäni, eleitä, ilmeitä tms kun ihan metsään meni useamman kerran.
No niin, nyt laitoin viestin menemään. Tuntuu vähän kurjalta.
ap
Et ole. Olisit kusipää, jos et kertoisi lainkaan ettet ole kiinnostunut etkä halua enää tavata. Jos olet tämän jo hänelle kertonut, niin sitten voit ignoorata jos tyyppi edelleen jatkaa viestittelyä. Kyseessä oli kuitenkin vain kolmet treffit, eikä pitkä parisuhde, jonka päättymisen jälkeen molemmille voisi tehdä hyvää setviä välejä.