Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää koskaan sanoko kotiäidille näin

Vierailija
15.01.2017 |

Olet ihan hyvä äiti ja vaimo. Voi olla pätevä syy miksi nainen on vain kotona ja nainenkin on rikki kun ei pääse työelämään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut?

Vierailija
2/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vaikka olen töissä, niin minusta on ihanaa, että minulle sanotaan, että olen ihan hyvä äiti. vaimo en ole, kun olen eronnut, mutta ex kyllä välillä sanoo, että olen kyllä hyvä ex-vaimo. (Kuulemma joillakin on todella riitaisat välit erottuaan...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harmillista että yhteiskuntamme ei ole kovin kannustava kotiäityiteen. En tiedä liittyykö tämä nyt mtenkään otsikkoon, mutta tällainen tuli mieleeni vaan nyt.

Vierailija
4/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kotiäitejä ei saa kehua heidän äitiydestään ja tavasta olla vaimo? Vai mitä oikein tarkoitit?

Eihän äitiys ole siitä, että käytkö töissä vai ei. Vaimouskaan ei ole kiinni siitä, että käykö töissä vai ei.

Vierailija
5/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet arvostavat kotiäitejä.

Miksi suotta antaa painoarvoa joillekin länkyttäjille jotka länkyttää joka asiasta.

Kotiäidit tekee arvokasta työtä ja moni jäisi kotiin mikäli vain olisi taloudellisesti mahdollista, ettei tarvitsisi repiä lastaan kesken unien muksulauman keskelle jossa ylityöllistetyt hoitajat "hoitavat".

Vierailija
6/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet arvostavat kotiäitejä.

Miksi suotta antaa painoarvoa joillekin länkyttäjille jotka länkyttää joka asiasta.

Kotiäidit tekee arvokasta työtä ja moni jäisi kotiin mikäli vain olisi taloudellisesti mahdollista, ettei tarvitsisi repiä lastaan kesken unien muksulauman keskelle jossa ylityöllistetyt hoitajat "hoitavat".

Minun äitini oli kotiäiti, ja myöhemmin tituleerasi itseään kotirouvaksi.

En käsitä mitä arvokasta siinä kotiäitiydessä on. Tekee päivän aikana samat hommat mitä työssäkäyvät tekevät vapaa-aikanaan, muun ajan lueskelee ja nukkuu päikkäreitä. Näin varsinkin silloin, kun lapset ovat jo vähän isompia.

Aika laiska oli ainakin minun 'kotiäitini'. Teki hirveän numeron siitä, kun oli jonain jouluna ollut tavaratalossa ruuhka-apulaisena, oli niin työlästä kuulemma että huhhuh.

Vierailija
7/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kotiäitejä ei saa kehua heidän äitiydestään ja tavasta olla vaimo? Vai mitä oikein tarkoitit?

Eihän äitiys ole siitä, että käytkö töissä vai ei. Vaimouskaan ei ole kiinni siitä, että käykö töissä vai ei.

Saa kehua mutta kun sanotaan että sinä olet hyvä äiti ja vaimo vaikka et muuhun pystynytkään.

Vierailija
8/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin olla kotona lapseni kanssa. Toki vein päivähoitoon lähes 4 v. Oon ehtinyt olemaan työelämässä kin.

Vierailija
9/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin olla kotona lapseni kanssa. Toki vein päivähoitoon lähes 4 v. Oon ehtinyt olemaan työelämässä kin.

Niin sulla on tilanne aivan eri. Kaikki ei ole vapaaehtoisesti kotiäitejä.

Vierailija
10/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On harmillista että yhteiskuntamme ei ole kovin kannustava kotiäityiteen. En tiedä liittyykö tämä nyt mtenkään otsikkoon, mutta tällainen tuli mieleeni vaan nyt.

Siis miten niin ei ole? Kyllä täällä on aika ruhtinaalliset tuet kotiäitiyteen jos verrataan moniin muihin yhteiskuntiin...

Vierailija
11/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa kotona kahdeksan vuotta ja ei minulla koskaan ollut mitään oloa, että se olisi ketään häirinnyt. En ole edes sellainen ihminen, joka jaksaisi pultata muiden sanomisista mitään, oikeastaan en edes kuule sellaisia. Mieheni mielestä olisin voinut olla kauemminkin kotona, mutta kun nuorin täytti kolme vuotta, niin olin jo ihan kypsä lähtemään töihin. Näin oli hyvä, meillä oli varaa tähän ja asiat toimivat hyvin. Kaikille se oli siis mainio ratkaisu. Olin silloin ja olen nyt hyvä äiti ja hyvä vaimo. Jos jollakin on niin huono itsetunto, että jaksaa miettiä muiden sanomisia, niin ei voi mitään. :)

Vierailija
12/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä juttu tää on?

Kotiäidiit on parempia kun uraäidit. Kaikki sen tietää ja jos ette tiedä, verratkaa ihmisiä keskenään ja kysykää mitä tällaisten lapset ovat mieltä.

Se kun nimittäin näkyy koko lapsuuden. Uraäidit ei saa samaa kontaktia lapsiinsa eivätkä yleensä tee työtä sen eteen

Lapset saa stressistä erillaisia emotionaalisia sairauksia. Sveitsissä ja itävallassa tästä puhutaan paljon

Vierailija
13/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lasten kanssa kotona kahdeksan vuotta ja ei minulla koskaan ollut mitään oloa, että se olisi ketään häirinnyt. En ole edes sellainen ihminen, joka jaksaisi pultata muiden sanomisista mitään, oikeastaan en edes kuule sellaisia. Mieheni mielestä olisin voinut olla kauemminkin kotona, mutta kun nuorin täytti kolme vuotta, niin olin jo ihan kypsä lähtemään töihin. Näin oli hyvä, meillä oli varaa tähän ja asiat toimivat hyvin. Kaikille se oli siis mainio ratkaisu. Olin silloin ja olen nyt hyvä äiti ja hyvä vaimo. Jos jollakin on niin huono itsetunto, että jaksaa miettiä muiden sanomisia, niin ei voi mitään. :)

Miten tätä on niin vaikeaa käsittää? Ap on pakolla isojen lasten kanssa kotona kun ei ole terveyssyistä päässyt työelämään.

Vierailija
14/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin ei ole? Kyllä täällä on aika ruhtinaalliset tuet kotiäitiyteen jos verrataan moniin muihin yhteiskuntiin...

Ei todellakaan ole. Esimerkiksi subventoidulla päivähoidolla ja perheverotuksen puuttumisella nimenomaan tuetaan äitien mahdollisimman pikaista töihin paluuta. Suomessa kotiäitiys on harvoille aito vaihtoehto. Lukuunottamatta tietenkin niitä, jotka elävät sosiaalituilla muutenkin.

Vierailija
15/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kehua mutta kun sanotaan että sinä olet hyvä äiti ja vaimo vaikka et muuhun pystynytkään.

Ei aloituksessa niin sanottu, mistä tuo on keksitty?

Vierailija
16/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma suomessa on se ettei lapsilla ole oikeuksia. Onneksi sekin on muuttunut koska lakiin on tehty muutoksia. Aikuiset ei vaan vielä ymmärrä mitä se tarkoittaa. Menee varmasti monta sukupolvea ennenkuin tämä normalisoituu ja tietty osa huomaa mitä eläminen oikeesti on ja lapsista välittäminen.

Vierailija
17/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan hyvä äiti ja vaimo. Voi olla pätevä syy miksi nainen on vain kotona ja nainenkin on rikki kun ei pääse työelämään.

Jaa, olisko parempi sanoa, että olet huono äiti?

Vierailija
18/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä on niin vaikeaa käsittää? Ap on pakolla isojen lasten kanssa kotona kun ei ole terveyssyistä päässyt työelämään.

Ehkä siksi, kun puhutaan kotiäitiydestä, vaikka kyse on sairastamisesta. Ap olisi kotona joka tapauksessa oli lapsia tai ei? Hän sairastaisi silti? Miksi on loukkaavaa muistuttaa sairastavaa myös elämän hyvistä asioista? Jos hän on hyvä äiti ja vaimo niin miksi se on "vaikka et muuhun pysty"? Miksei vaan ole hyvä äiti ja vaimo? Ilman mitään muttia. Eikö siinä ole jo paljon hyvää elämään, lapset ja mies? Voisiko sitten lisäksi harrastaa jotain tai tehdä vapaaehtoistyötä, jos kaipaa jotain sen tyyppistä merkitystä elämäänsä lisäksi?

Vierailija
19/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä juttu tää on?

Kotiäidiit on parempia kun uraäidit. Kaikki sen tietää ja jos ette tiedä, verratkaa ihmisiä keskenään ja kysykää mitä tällaisten lapset ovat mieltä.

Se kun nimittäin näkyy koko lapsuuden. Uraäidit ei saa samaa kontaktia lapsiinsa eivätkä yleensä tee työtä sen eteen

Lapset saa stressistä erillaisia emotionaalisia sairauksia. Sveitsissä ja itävallassa tästä puhutaan paljon

Ja aikuisikäisinä näitten lapsilla on kaikenlaiset ongelmat. Mittaavia ongelmia siis. Siitä on niin paljon tutkimustieto saatavissa kait suomessakin.

Vierailija
20/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, kun puhutaan kotiäitiydestä, vaikka kyse on sairastamisesta. Ap olisi kotona joka tapauksessa oli lapsia tai ei? Hän sairastaisi silti? Miksi on loukkaavaa muistuttaa sairastavaa myös elämän hyvistä asioista? Jos hän on hyvä äiti ja vaimo niin miksi se on "vaikka et muuhun pysty"? Miksei vaan ole hyvä äiti ja vaimo? Ilman mitään muttia. Eikö siinä ole jo paljon hyvää elämään, lapset ja mies? Voisiko sitten lisäksi harrastaa jotain tai tehdä vapaaehtoistyötä, jos kaipaa jotain sen tyyppistä merkitystä elämäänsä lisäksi?

Ei , pelkkä mies ja lapset eivät riitä eikä vapaaehtoistyö. Ap on haaveillut erilaisesta elämästä ja tämä "kehu" katkaisi kamelin selän. Onneksi eläminen on vapaaehtoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä