Mikä ammatti olisi sinulle kaikista vaikein?
Kysymys on vähän tyhmä, mutta itse ihailen kirurgeja.. Minusta ei olisi koskaan sellaiseen vaikka opiskelisin alaa kymmeniä vuosia. Lisäksi minulla on nykyään todella huono paineensietokyky, olisi kamalaa olla vastuussa toisen hengestä.. Ja leikata vaikka jotain aivoja, hyi !!
En osaisi.
Toinen missä olisi tosi huono, olisin opettaja. En osaisi opettaa johdonmukaisesti, todennäköisesti oppilaani eivät oppisi yhtään mitään. Olen yrittänyt opettaa lapselleni mm.viulunsoittoa, siitä ei ole tullut yhtään mitään. Olen siis itse lapsesta saakka viulua soittanut, mutta toisen neuvominen ei vaan oikein onnistu.. hoitakoon soitto-ope sen jatkossakin.
Mites teillä?:D
Kommentit (48)
Juha Sipilän vaimo. En jaksaisi kuunnella sitä aku ankkaa.
Turhanpäiväisessä työssä en haluaisi olla. Esimerkiksi myydä /tyrkyttää ihmisille asioita mitä he eivät oikeasti tarvitsisi. Jos työllä ei olisi mitään muuta merkitystä kuin raha en voisi tehdä sitä.
Myyntityö, muutenkaan mikään missä joutuu ihmisten kanssa tekemisiin, insinööritieteet, ... oikeastaan kaikki työ on kauhistus. Onneksi olen työtön.
Kaikki sellaiset ammatit, joissa joutuu tekemisiin repaleisten haavojen ja veren kanssa. Ei olisi kovin hyvä jos sairaanhoitaja/kirurgi kupsahtaisi verta nähdessään... :/
Eniten taitaa löytyä niitä töitä, mihin musta ei ois:D Opettaja, oma auktoriteetti ei riittäisi luokan hallintaan. Lähihoitaja, en uskaltaisi ottaa verikokeita tai muutakaan vastaavaa. Lääkäri, en todellakaan halua olla vastuussa jonkun hengestä. Sen sijaan musta ois johonkin rauhalliseen työhön, tykkään ideoimisesta ja olen luova. Joten palstailen av:lla:P
Joku sellainen, jossa äärettömän kilpailuhenkinen työyhteisö, että kuka tahansa voisi minä hetkenä puukottaa selkään ja odottaisivat oikeaa tilaisuutta. Kaikki täysin kaksinaamaisia ja koko ajan olisi itse varpaillaan siitä, mitä seuraavaksi. Ehkä siis siinä tapauksessa politiikka olisi tällainen, joka selvästi ei sopisi minulle.
Olen siis herkkä tyyppi, arvostan enemmän asiasisältöjä kuin sosiaalista peliä työpaikalla. Sosiaaliset pelurityypit ovat minulle ahdistus.
Patologi. Olisi todella outoa kaivella jotain kuollutta kroppaa yksin kylmässä kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
R-kioskin myyjä. En kestäisi niitä tuhatta ja sataa asiakkaille niin tärkeää lottoa, passia, h&m:n pakettia, kahvikupposta, suklaapatukkaa iltalehteä sekunttiaikataululla koko päivän jalkojeni päällä vailla vessataukoa.
Tämä! Metrovartija taitaisi kuitenkin olla ykkönen.
Ensihoitaja. Lamaantuisin tosipaikan tullen täysin.
Mikään sellainen ammatti, missä pitää hoitaa ihmisiä. En osaa enkä voi. En lapsia, en vanhuksia, en mitään siltä väliltä. Eläimet hoidan oli laji mikä hyvänsä, mutta ihmiset... jaiks. Olen joutunut antamaan työkaverille ensiapua ja se oli kyllä sellainen kokemus ettei vähään aikaan unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Juha Sipilän vaimo. En jaksaisi kuunnella sitä aku ankkaa.
Mikä koulutus tuohon on? AMK? Missä voi opiskella? Onko pahat pääsykokeet? Kiinnostaa.
En voisi tehdä työtä, jossa minun pitäisi rääkätä tai tappaa eläimiä, esim teurastaja tai turkistarhaaja vaikka en olekaan hippi tai kasvissyöjä. Kamala ajatus. En myöskään haluaisi olla lähihoitaja, se on kamalaa pissan, kakan ja oksennuksen kuuraamista päivästä toiseen. Mielenkiintoista tässä on, että olen lähihoitaja ammatiltani ja tein sitä hommaa 5 vuotta, nyt opiskelen lääkiksessä joten aika erilaista hommaa on tulevaisuudessa tiedossa :D En ymmärrä miksi joku haluaa tehdä hoitajan töitä mutta onhan se toki hirveän tärkeää hommaa.
Työskentely psykogeriatrisella osastolla.
Lähihoitaja. Kirurgina saattaisin pystyä karaistumaan, koska raha motivoisi.
Teurastaja, turkistarhaaja, koe-eläinten käyttäjä, eläinlääkäri silloin kun paikalle tuodaan ihmisen jäljiltä kaltoin kohdeltu puolustuskyvytön eläin...
En kestä ihmisen julmuutta, varsinkaan viattomia eläimiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Patologi. Olisi todella outoa kaivella jotain kuollutta kroppaa yksin kylmässä kellarissa.
Kaikki patologit eivät edes tee ruumiinavauksia ja jos tekevätkin, on se melko pieni osa työtä. Suurimman osan ajasta patologi katselee mikroskooppiin tai tutkailee isompia kudosleikkeitä.
Tässä sen näkee, että ihan oikeasti on helvetin hyvä että jotkut suostuu tekemään lääkärin ja hoitajan töitä, muuten oltais aika kusessa, kirjaimellisesti.
Minä en kestä nykyään edes kuulla että joku on loukannut itsensä, enkä kestä mitään paskaa, oksennusta ym. Jos mun kontolle jäis kaikki, niin kyllä huonosti kävis kaikille.
Lätkänpellaaja ja potkupallonpotkija. Kun inhoan joukkueurheilua. Tai hetkinen... latujenhoitaja, inhoan lunta ja luurankomaisia insinööriukkoja, jotka harrastaa hiihtelyä.
Urheilun ulkopuolelta tilintarkastajat, pankkialan ihmiset tai lippujentarkastaja.
Keinosiementäjä. En uskaltaisi törkkäistä kättä sinne sisuksiin. Jos se eläin vaikka vauhkoontuisi ja käteni jäisi sinne ja menisi katki.