Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tyhmää verokorttiasioissa

Vierailija
14.01.2017 |

Eli sain kotiini n. kk sitten vuoden 2017 verokortin, jota aletaan helmikuun 1. lähtien käyttämään. Olin vuonna 2016 valmistumiseni jälkeen 4 eri paikassa töissä ja tämä viimeisin paikka tulee olemaan 2017 ainoa työpaikkani, koska olen kuullut pääseväni talon kirjoihin kesästä alkaen.

Verokorttiini on mielestäni perusprosentti ja myös tuloraja laskettu oikein, mutta ongelma on siinä, että kortissani lukee "sivutuloprosentti". Kun tuossa kortissa on nuo A ja B vaihtoehdot, niin B:n kohdassa lukee "Päätoimen palkkatulolle ei ole laskettu verokorttia. Käytä alla olevaa sivutuloverokorttia"
Miten saisin tuon kortin vaihdettua päätoimen verokortiksi, koska tänä vuonna tuo työ tulee olemaan päätoimeni? Riittääkö puhelu sinne vai onnistuuko sen muuttaminen netissä? m26

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, en osaa uida..

2/4 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan tuo verokortti käydä netissä tekemässä, saat sen printattua itse (tai tallennettua sähköisessä muodossa, jolloin se on helppo lähettää sähköpostilla palkanlaskentaan) jos siinä ei ole mitään erityistä, mikä vaatisi verovirkailijan tarkastusta. Tarkastukseen tiedot menevät, jos laitat sinne jotain suuria vähennyksiä, mitä ei ole aiempina vuosina ollut.

Vierailija
4/4 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen linkki hyvä! Kirjaudut palveluun pankkitunnuksilla ja sieltä tilaat muutosverokortin. Palvelussa on hyvät ohjeet ja lisäksi mahdollisuus kysyä chatissä neuvoja. Arvioit sinne vuoden tulosi (aina yläkanttiin!) ja palvelu laskee sinulle veroprosentin.

Sivutuloverokortti on tosiaankin vain sivutuloa varten, ei varsinaista palkkaa. Molemmat saat palvelusta ja prosentti niissä on sama.

Älä menetä hermoja, verokorttiasiat helpottuu ajan kanssa, kun rupeaa asiat olemaan tuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi