Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Refluksitautiin apua!!

Huolestunut
14.01.2017 |

Elikkä olen 20 v nainen ja minulla todettiin refluksitauti tällä viikolla. Onko nyt tosiaan niin että pitää lopettaa kahvin juonti, suklaan syönti ja alkoholin käyttö kokonaan? Hirveästi olen lukenut taudista ja myös eri keskusteluita ja vaikuttaa että tauti olisikin yllävän rajoittava ja joka arkipäivää haittaavaa...:( VERTAISTUKEA tarvitaan ja kaikki tiedot ja kokemukset tähän! Kiitos jo etukäteen:)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on refluksioireita, enkä ole huomannut ruoka-aineilla olevan kovinkaan suurta merkitystä. Ehkä jos vedän jotain hiilihappojuomaa tai ison annoksen ruokaa ennen kuin menen nukkumaan, niin oireet ovat pahemmat, mutta esimerkiksi tulinen ruokakaan ei vaikuta mielestäni oireisiin mitenkään. 

Ylivoimaisesti merkityksellisin asia on itselleni stressi. Jos stressin onnistuu poistamaan, niin oireetkin poistuvat ainakin lähes täysin. Yksi mahdollisesti merkityksellinen asia on myös purennan epätasaisuus paikkojen takia. Tämä aiheuttaa, leuan lihasten rasittumasta, hampaiden yhteen puristamista ja refluksia. 

Stressi on kyllä paha. Hampaiden narskuttelu unissaan on tyypillinen ilmiö. Sitten tulee happovaivat ja lopulta masennus. Nämäkään eivät vielä välttämättä ihmistä herätä, vaan pitää tulla sydäri tai jokin muu sairaus, jotta ihminen pysähtyy ja alkaa muuttaa elämäänsä. Stressistä vain puhutaan kovin vähän. Mistähän se johtuu?

No itselläni ainakin lähti noidankehä pyörimään kun ensin jouduin työttömäksi ja sitten tuli ero. Näiden seurauksena terveys alkoi reistailemaan ja se taas painoi mieltä maahan, vaikka aloin erosta pääsemäänkin yli. Nyt on vaikka mitä vaivaa, eikä sen seurauksena oikein edes kiinnosta mitään uusia ihmissuhteita viritellä. Mieli virkeä ja vähemmän virkeä vaihtelevasti. Onneksi olen optimistinen ihminen, joten aikanaan näistä päästään kuitenkin yli. 

Tuo kuulostaa hyvältä. Mielialan vaihtelu on merkki siitä, että olet paranemassa. Kannattaa opetella kuuntelemaan itseää ja yrittää löytää ne hetket, jotka vievät sinne alakulon puolelle. Itselläni yksikin uneton yö voi saada aikaan se, että seuraava päivä on pilalla ja murehdin typeriä asioita. Siitä seuraa kierre, joka pahenee, jos en saa katkaistua sitä viikossa.

Ei minulla koskaan mitään masennusjaksoa ole varsinaisesti ollutkaan. Eron jälkeen ehkä viikko tai pari oli positiivisuus vähissä. Ennemminkin minulla on kokoajan paine päällä, että pitäisi tehdä jotain. Johtuu varmaankin työttömyydestä. Tuntuu, että kokoajan pitäisi etsiä töitä ja muuta. Jos olisi töissä, niin voisi olla aktiivinen töissä ja sitten vapaalla täysin rentoutua. Kun ei ole työtä, niin ei ole tavallaan myöskään vapaata. 

Vierailija
22/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy refluksista hyvää tietoa & keskustelupalstakin:  http://www.refluksi.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaat, niin oireita ja ohjeita on yhtä monta kuin potilaitakin.

Kokeilemalla tiedät, mikä sulla vaikuttaa. Itsellä pahimmasta päästä skumppa, valkosipuli ja rintsikat, jotka painaa ylävatsaa. Eikä kannata syödä pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi