Lue keskustelun säännöt.
Refluksitautiin apua!!
Huolestunut
14.01.2017 |
Elikkä olen 20 v nainen ja minulla todettiin refluksitauti tällä viikolla. Onko nyt tosiaan niin että pitää lopettaa kahvin juonti, suklaan syönti ja alkoholin käyttö kokonaan? Hirveästi olen lukenut taudista ja myös eri keskusteluita ja vaikuttaa että tauti olisikin yllävän rajoittava ja joka arkipäivää haittaavaa...:( VERTAISTUKEA tarvitaan ja kaikki tiedot ja kokemukset tähän! Kiitos jo etukäteen:)
Kommentit (23)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kuten huomaat, niin oireita ja ohjeita on yhtä monta kuin potilaitakin.
Kokeilemalla tiedät, mikä sulla vaikuttaa. Itsellä pahimmasta päästä skumppa, valkosipuli ja rintsikat, jotka painaa ylävatsaa. Eikä kannata syödä pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa.
Ei minulla koskaan mitään masennusjaksoa ole varsinaisesti ollutkaan. Eron jälkeen ehkä viikko tai pari oli positiivisuus vähissä. Ennemminkin minulla on kokoajan paine päällä, että pitäisi tehdä jotain. Johtuu varmaankin työttömyydestä. Tuntuu, että kokoajan pitäisi etsiä töitä ja muuta. Jos olisi töissä, niin voisi olla aktiivinen töissä ja sitten vapaalla täysin rentoutua. Kun ei ole työtä, niin ei ole tavallaan myöskään vapaata.