Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä koiralle hoito lyhyellä varoitusajalla? Harkitsen koiran ostoa

Vierailija
14.01.2017 |

Haluaisin koiran, mutta joudun matkustamaan pari kertaa vuodessa viikoksi ja koira tarvitsisi hoidon. Mutta matkat tulevat noin viikon varoitusajalla ja luin lehdestä, että koirahoitolat täyttyvät koko kesäksi jo keväällä.

Mulla ei ole esim sisaruksia ja vanhempani ovat liian vanhoja hoitamaan. Kavereissani ei ole koiraihmisiä, vaan ovat lähinnä allergisia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat jonkun kaverin hommaan? Kyllä koirahoitoloihinkin saa lyhyellä varoitusajalla, mutta tietysti vain niihin ei niin suosittuihin paikkoihin...

Me reissaamme kanssa äkkilähdöillä ja ajankohta on vain suunnilleen tiedossa etukäteen. Hoitajana on toiminut viimeiset viisi reissua lapsen luokkakaveri. Ovat 13-vuotiaita nyt ja tämä hoitojuttu alkoi, kun olivat 11-vuotiaita. Käytännössä äitinsä hoitaa lapsen kanssa ja koira asuu heillä viikon. Tämä luokkakaveri (joka muuten ei ole mikään bestis) on hirveä koirafani ja äiti ei halua omaa koiraa heille. Viemme ruuat ja maksamme heille 200 Euroa 8 päivän hoidosta. Äiti tykkää, kun on työtön ja rahaa on niukasti + lapsi saa koirahoidokin koirakuumeeseensa. Koira on suhteellisen pieni, jota lapsikin voi ulkoiluttaa.

Vierailija
2/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kavereistani vievät koiransa silloin tällöin kasvattajalle hoitoon.

Kannattaa ottaa paikallisista koirahoitoloista selvää ja ihan soittaa heille ja kysyä noista täyttymisistä. Ei ne joka paikkakunnalla ihan automaattisesti aina täyty lomien aikana.

Vierailija
4/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sopivaa kaveria tuohon hommaan. Ei, vaikka kuinka mietin. Ei vaan ole sopivaa. Tuo työhän on aika sitovaa ja kesällä muillakin on kaikenlaista menoa. Mutta ei ole sopivaa muutenkaan.

Siis mun kaverit on tällaisia: yksi tykkää koirista, mutta sen mies on erittäin allerginen, toinen kaveri sairastaa skitsofreniaa ja kunnosta ei aina tiedä, kolmaa kaveri reissaa kotinsa ja kaukaisen mökkinsä väliä perheineen koko kesän ja hankala raijata koiraamme sitten mukana, yksi kaverini inhoaa koiria, yksi on itse allerginen. Ei vaan ole sopivaa.

Palkkioista ohis: itse hoidin teininä naapurin koiraa kahtena kesänä viikon. En saanut yhtään mitään palkkaa enkä odottanutkaan. Kiittelivät kovasti. Se koira oli helppo. Lenkitin sen monta kertaa päivässä ja laitoin kuivamuonaa ja vettä sen kippoihin. Ihan hiljaa se oli kotonaan ja nukkumasta heräs aina, kun tulin.

5/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajalle tai koirahoitolaan. Toki voit pistää ilmoituksen, että koira etsii hoitajaa mutta se on vähän arpapeliä, saako siten luotettavaa.

Vierailija
6/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ongelman takia just sinun ei kannata koiraa, ym. eläintä hommata. Kannattaa ennemminkin yrittää hommata, joku hoitolemmikki, esim. jonka vuorotyötä tekevä omistaja tarvitsis lenkitys/hoitoapua 24/7.

Vierailija
7/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi hommaamaan koiraa ilman selkeätä hoitopaikkaa tai useampaa sellaista. Harva koira pärjää koirahoitoloissa, jos lasket niiden varaan ja koiraa ei pystykään jättämään sinne niin olet 10-15 vuodeksi sidottu olemaan koko ajan koiran kanssa. Vaikka koirani olisikin sitä tyyppiä että ylipäätään pärjäisi hoitolassa, en sitä sellaiseen tahtoisi jättää. Kannattaa tutustua näihin paikkoihin ja toimintatapoihin. Itse tiedän kokemuksesta, kuinka sitovaa koiran yksinhuoltajuus on, vaikka minulla hoitopaikkoja on vuodenajasta riippuen 1-3. Etukäteen et voi tietää, millainen koira on luonteeltaan ja miten sen kanssa muut ihmiset pärjäävät. Ryhdy ennemmin jonkun koiran kummiksi, jolloin saat viettää aikaa koiran kanssa ilman yhtä suurta sitoutumista. Jos välttämättä tahdot oman, ota se kasvattajalta jolla mahdollisuus hoitaa koiraa aika ajoin, valitse helppo rotu ja siltikin varaudu siihen että olet täysin yksin vastuussa siitä sen koko eliniän.

Terveisin näitä asioita paljon pohtinut koiran yh

Vierailija
8/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ OSTA KOIRAA, vaan anna meidän naapureiden elää rauhassa!

Vierailija
9/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä, onko omalla paikkakunnalla/alueella koiranhoitoryhmiä Facebookissa. Ainakin omalla alueella on. Siellä tarjotaan lyhyitä hoitopaikkoja pientä korvausta vastaan ja kun tutustuu hyvin, samalle hoitajalle on kiva viedä ja paikka on tuttu ja turvallinen koirallekin. Omalla paikkakunnalla on myös koirahotelli, jossa on lyhyt- ja pitkäaikaisempaa hoitoa ja ihan päivähoitopaikkojakin.

Vierailija
10/10 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele www.lemmikkipalstat.net / Päivän Peili. Sieltä aktiivisten luotettavien vakkarikäyttäjien kautta saatat löytää jonkun luotettavan hoitajan, mutta ole tarkkana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme