Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yllätysvauvan jättää sairaalaan?

Vierailija
14.01.2017 |

Luin IS:stä, miten joku tyttö oli synnyttänyt yllättäen eikä ollut tiennyt olleensa raskaana. Aloin miettimään, että jos sama juttu kävisi minulle niin voisiko sanoa ettei halua pitää lasta ja sairaalassa sitten joku sosiaalitäti kävisi hakemassa lapsen huostaansa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan voi antaa adoptioon, oli se sitten yllätys tai ennakoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni vauvan.

Vierailija
4/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin IS:stä, miten joku tyttö oli synnyttänyt yllättäen eikä ollut tiennyt olleensa raskaana. Aloin miettimään, että jos sama juttu kävisi minulle niin voisiko sanoa ettei halua pitää lasta ja sairaalassa sitten joku sosiaalitäti kävisi hakemassa lapsen huostaansa?

Neitsytraskaus ja sosiaalitäti. 0/5

Vierailija
5/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei hätää mulla on kierukka :D kunhan kysyin mielenkiinnosta.

Ap

Vierailija
6/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin voi tehdä. Ei ne voi pakottaakaan ketään ottamaan lasta kotiinlähtiessä.

Vierailija
7/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neitsytraskaus ja sosiaalitäti. 0/5

*tirsk*

Vierailija
8/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko kamala kun nauroin otsikolle? "Emmä tätä halunnu, moro"

Vierailija
9/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on ehkä aika kauhea kysymys mutta.. Entä jos vauva itsessään on toivottu, mutta onkin vammainen. Saako senkin jättää adoptioon? Itse haluan lapsen mutta mulla ei ole henkisiä tai rahallisia varantoja kylliksi huolehtimaan loppuelämääni vammaisesta lapsesta. 

Vierailija
10/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosissaan edes harkitsee lapsen jättämistä, niin lienee tosiaan parempi että pääsee adoption kautta huolehtivaan perheeseen.

Vierailija
11/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää, ei sua voi pakottaakkaan vanhemmaksi. Eri asia sitten, kaduttaako myöhemmin. Taitaa noissakin olla se kahden viikon harkinta-aika äidillä.

Vierailija
12/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kuitenkin huomioon, että yleensä raskauden aikana kasvetaan ja totutaan siihen tulevaan muutokseen. On tuommoinen yllätyssynnytys varmaan aika shokki.

Vierailija
13/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilkimys kirjoitti:

Tämäkin on ehkä aika kauhea kysymys mutta.. Entä jos vauva itsessään on toivottu, mutta onkin vammainen. Saako senkin jättää adoptioon? Itse haluan lapsen mutta mulla ei ole henkisiä tai rahallisia varantoja kylliksi huolehtimaan loppuelämääni vammaisesta lapsesta. 

Kyllä saa, mutta aika harva niin lopulta tekee. Riippuu tietysti vauvan vammasta ja siitä, miten intensiivistä hoitoa vauva vaatii, mutta moni hoitaa vammaista vauvaa kotona, ja siirtää asteittain vastuuta yhteiskunnalle sitten kun lapsi kasvaa isommaksi.

Vierailija
14/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettiny et miten noi kelan tukiasiat? Kun niihin kuitenkin vaaditaan neuvolassa käyntiä ja lääkärintodistusta. Voiko äitiyslomarahaa saada kuitenkin poikkeustilanteissa?

Vierailija
15/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva pystyy lastaan hylkäämään. Vammaisuus ei useinkaan tule esille synnärillä vaan vasta viikkojen, kuukausien tai vuosien aikana kun lapsen kehitys viivästyy. 

Vierailija
16/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ilkimys kirjoitti:

Kyllä saa, mutta aika harva niin lopulta tekee. Riippuu tietysti vauvan vammasta ja siitä, miten intensiivistä hoitoa vauva vaatii, mutta moni hoitaa vammaista vauvaa kotona, ja siirtää asteittain vastuuta yhteiskunnalle sitten kun lapsi kasvaa isommaksi.

Ihan niin kuin muidenkin lasten kanssa: ensin ne kyhjöttävät äidin kyljessä, sitten menevät tarhaan, kouluun, leireille... Ja aikuisina muuttavat pois, tai sitten eivät.

Vierailija
17/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidit ovat oikeutettuja äitiyslomaan, vaikka lapsi syntyisi kuolleena tai äiti antaisi lapsen adoptioon. Äitiysloma kestää noin 4 kuukautta ja alkaa viimeistään noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Vanhempainlomaan ja hoitovapaaseen ei tietenkään ole oikeutta, eikä lapsilisään jos lasta ei ole.

Vierailija
18/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki äidit ovat oikeutettuja äitiyslomaan, vaikka lapsi syntyisi kuolleena tai äiti antaisi lapsen adoptioon. Äitiysloma kestää noin 4 kuukautta ja alkaa viimeistään noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Vanhempainlomaan ja hoitovapaaseen ei tietenkään ole oikeutta, eikä lapsilisään jos lasta ei ole.

Kyllä noissa tukien saamisissa on ehtoja. Pitää käydä neuvolassa, jne. Että saa oikeuden tukiin. Ei ne ole mitään itsestäänselvyyksiä.

Mä vaan mietin, että miten se sitten menee käytännössä, eihän näitä yllätyksiä kuitenkaan kovin montaa vuodessa osu kohdalle. Että saako tuet pyörimään, kun tekee selvityksen kelalle asiasta?

Joku asian kokenut vois tulla kertomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme