Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tyyli hoitaa vauvaa, onko ok?

Vierailija
14.01.2017 |

Kun täällä niin paljon paasataan siitä, että antaa miesten hoitaa lapset omalla tavallaan, niin tässä esimerkki meidän perheestä:

Vauva huutaa väsymystä, hieroo silmiä jne. Mies vie sänkyyn, vauva huutaa eikä 2min nukahda, mies ottaa ylös ja sanoo "no ei sitä väsytä." tulos: vauva on väsynyt joko päivän eikä nuku yölläkään.

Ruokailu: vauva kääntää kerran pään pois eikä heti avaa suuta. Mies sanoo "no ei sillä ole nälkä" ja heittää ruuat pois. Vauva huutaa nälkää ja mies ihmettelee mikä sitä nyt vaivaa..

Vauva kakkaa vaippaan. Mies tuumii että juuri vaihtoi 30min sitten että saa kyllä nyt olla pari tuntia ennenkuin taas vaihdetaan. Tuloksen jokainen arvaa.

Tässä muutama esimerkki. Annanko miehen rauhassa hoitaa "omaan tapaansa" vai saako huomauttaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai huomautat, lapsihan tuossa kärsii! Haloo nyt! Jos miehesi on oikeasti noin yksinkertainen niin todella toivon ettet jätä vauvaa yksin hänen kanssaan!

Vierailija
2/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai huomautat, lapsihan tuossa kärsii! Haloo nyt! Jos miehesi on oikeasti noin yksinkertainen niin todella toivon ettet jätä vauvaa yksin hänen kanssaan!

Olen huomauttanut, mutta mies ottaa sen vittuiluna ja sanoo ettei hoida sitten ollenkaan ja turha valittaa kun ei hänen tyylinsä kelpaa vaan kaikki pitäisi olla "täydellistä". -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tekeytyy tyhmäksi jottei jatkossa tarvitse hoitaa, koittaa manipuloida sinut hoitamaan lapsen kokonaan.

Valvooko mies myös lapsen kanssa kun on aiheuttanut unettomuutta lapselle?

Vierailija
4/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomauttanut, mutta mies ottaa sen vittuiluna ja sanoo ettei hoida sitten ollenkaan ja turha valittaa kun ei hänen tyylinsä kelpaa vaan kaikki pitäisi olla "täydellistä". -Ap

Huoh. Eli olet hankkinut lapsen toisen lapsen kanssa. Miten hänen tapansa eroaa siitä jos ei tekisi ollenkaan sillä eihän tuosta toiminnasta ole mitään hyötyä? Lapsi ei nuku/syö/vaippa pitää vaihtaa.

Kai ymmärrät että lapsesi on se joka kärsii, näytä tuollaiselle tampiolle ovea.

Vierailija
5/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tekeytyy tyhmäksi jottei jatkossa tarvitse hoitaa, koittaa manipuloida sinut hoitamaan lapsen kokonaan.

Valvooko mies myös lapsen kanssa kun on aiheuttanut unettomuutta lapselle?

Yleensä minä valvon kun hän käy töissä. Jos joskus kuitenkin valvoo, herään siihen kun mies kiroaa "nuku nyt jo! Saat jäädä kohta yksin tänne sänkyyn huutamaan." eli valvon oikeastaan minä silloinkin.. -Ap

Vierailija
6/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ok! Koita saada mies tajuamaan että vauva kärsii ja yritä vähäeleisesti opastaa, miten tehdä asiat oikein. Olisi tärkeää, että oppii tulkitsemaan vauvaa ja huomaamaan myös, milloin vauva on tyytyväinen ja tarpeet on täytetty. Ikävä kyllä jos ei halua oppia ymmärtämään, niin en jättäisi kaksin vauvan kanssa.

Vierailija
7/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Eli olet hankkinut lapsen toisen lapsen kanssa. Miten hänen tapansa eroaa siitä jos ei tekisi ollenkaan sillä eihän tuosta toiminnasta ole mitään hyötyä? Lapsi ei nuku/syö/vaippa pitää vaihtaa.

Kai ymmärrät että lapsesi on se joka kärsii, näytä tuollaiselle tampiolle ovea.

Olen sanonut miehelle ettei hänen tavastaan ole mitään hyötyä, niin vastaus on "no kannattaisi varmaan syödä silloin kun ruokaa annetaan!" olen yrittänyt sanoa, ettei vauva vielä ymmärrä, hän on vauva! -Ap

Vierailija
8/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet osaa.

Vierailija
9/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne viikonlopuksi kahdestaan, voi mieskin oppia jotain.

Vierailija
10/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoja tulee lapselle tuollaisesta. Ei oikeasti ole mikään ihan vähäpätöinen asia.

Vierailija
11/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selitä miehelle, miksi vauva kieltäytyy pullosta ja selitä muutenkin kaikki selkokielellä. Ei miehillä ole välttämättä samaa ymmärrystä vauvan hoitoon kuin naisilla. Älä nalkuta tai kiellä ilman selitystä.

Vierailija
12/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole tapa, tuo on välinpitämättömyyttä.

Vierailija
13/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko tuo vatipää alkujaankaan lasta vai ajautuiko tilanteeseen? Oli kummin vain niin uuden tilanteen edessä suoraselkäinen ihminen ottaa vastuuta ja opettelee jos ei osaa. Kuulostaa pikkupennulta tuo miehesi. Kysy häneltä, millainen isä hän haluaa lapselleen olevan. Nyt aiheuttaa vain kiusaa puolustuskyvyttömälle lapselle. Tosin tuokin voi olla turhaa, syvällinen ajattelu tuskin kuuluu miehesi "harrasteisiin."

Vierailija
14/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa helmen ja loistavan isän kanssa lisääntynyt <3

mistä niitä löytää ja minkälainen nainen vielä avaa niille haaransa ylipäätään tai ajattelee että jos nyt niin puutteessa on että se on ok ilman tuplaehkäisyä

Vierailija
15/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiuduitko salaa raskaaksi? Tai painostitko miestä vauvan hankintaan? Miehes ei taida olla kovin innoissaan isyydestä....

Vierailija
16/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsentahtinen vauvanhoito on muuten aika vaikeaa. Olen itse kahden lapsen äiti, enkä todennäköisesti osaisi hoitaa toisten pikkuvauvoja (no okei, vaipan osaisin vaihtaa ja vaihtaisin välittömästi). Mutta nälkä vai vatsakipu, väsy vai tylsyys, nuo ovat yllättävän hankalia, jos ei satu olemaan selkeärytminen vauva.

Enkä ole antanut omiakaan vauvojani muiden hoitaa kuin hetkittäin. Lasteni isä on erittäin hyvä isä, mutta pikkuvauva-aikoina hän on lähinnä hoitanut äitiä.

Vierailija
17/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Toivottavasti miehesi ei satuta vauvaa.

Vierailija
18/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika perheneuvolaan, mies mukaan ja terkkari voi kertoa elämän realitettejä miehelle. Mll- sivuilla on vanhempainnetti, josta mies voi lukea tietoa. Jos näihin ei suostu, niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: hoitaa lapsi itse ja siinä samassa mieslastasi tai laittaa mies pihalle ja hoitaa itse lapsesi.

Tietty jos mies hoitaa kodin ja tekee ruuat joutuu vähän puntaroimaan onko kuitenkin helpompi olla vielä toistaiseksi yhdessä ja erota vasta kun lapsi on vähän vanhempi.

Vierailija
19/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiuduitko salaa raskaaksi? Tai painostitko miestä vauvan hankintaan? Miehes ei taida olla kovin innoissaan isyydestä....

Mies halusi lapsen ja on vielä haaveillut toisestakin. Leikkii vauvan kanssa kyllä, mutta heti kun vauva "ei toimi" niinkuin hän haluaa menettää hermonsa. -Ap

Vierailija
20/41 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen putkiaivo mies. Ehkä parempi, ettei hän osallistu vauvanhoitoon, vaan tekee sen sijaan jotain missä on parempi. Tuskin tahallaan kiusaa vauvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi