Olen tärvellyt vuokra-asunnon, kustannukset?
Muutin kaupungin vuokra-asunnosta pois kiireellä. En ehtinyt repiä laittamaani tapettia pois kahdelta seinältä. Vessan ruman lattian olin maalannut kaakelimaalilla. En sitäkään ehtinyt poistaa. Sanomattakin selvää että lasku tulee, ja tietysti sen maksan. Mutta pelottaa nyt kustannukset. Joo, ja oma vika. Mitäs menin fiksaamaan kaupungin kämppää. Mainitsen tässä vielä että asunto menee remonttiin joka tapauksessa. Lattioihin tulee laminaatit yms.
Kommentit (46)
Toivottavasti et adu kaupungin vuokra-adunnossa Espoossa. Saat pulittaa mukavasti edellisen/ edellisten asukkaiden jäljistä vaikka itse et ole rikkonut tai tärvellyt mitään. Asuntotarkastajalle ei kuulemma ole puhelinnumeroa kerrotaan asiakaspalvelusta, vain sähköpostiosoite annettiin mihin tehdä reklamaatio, no siihen ei kukaan koskaan vastannut.
Joko ap on saanut laskun? Paljonko oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan asuttu samassa yksityisen vuokraamassa asunnossa kohta 10 vuotta. Parketissa on aika paljon naarmuja, mitä on tullut huonekaluista ja lapsen puuleluista. Ulko-oven edestä lattia on myös vähän kastuneen näköinen, kun on jouduttu pitään vaunuja eteisessä.
Joutuukohan lattian korvaamaan?
Ihan normaalin kulumisen piikkiin menee tuollainen. Ei 10v jälkeen normaalissa käytössä lattia ole uutta vastava.
Sehän on kiinni sun vuokranantajastasi, vaatiiko eteisen tummentumista korvausta. Naarmuuntuminen on normaalia kulumista. Riidanhaluinen kyllä vaatii korvausta, hellumarei ei vaadi. Riidanhaluisen kanssa mennään käräjille. Tältäkin olisit voinut välttyä eteisen osalta ja halvalla. Asuin vuokralla elämäni vuodet 91-98. Kokemusta on ja paras on valokuvata kaikki muuttaessa, niin että päivämäärä toiminto päällä kamerassa, ja kohdella vuokraasuntoasi kuin se olisi kruununjalokivi.
Nykyisen asunnon uutena omistajana minulla on eteisessä parkettiremppa edessä. Lastenvaunujen jättämä kosteusvaurio lattiassa, ei lähde hiomalla. Remppa maksaa noin 4 tonnia, koska parketti ei lähde purkamatta myös kaapistoja. Eli koko eteinen on uusittava.
Samalla ihmettelen, kuinka sinä tai meidän edellinen lapsiperheellinen ei ole viitsinyt investoida kymppiä ihan tavalliseen kumipohjaiseen kylppärimattoon, jonka päällä ne märät lastenvaunut saisi kuivua? Niin mulla oli edellisessä asunnossa, joka samoin rempattiin pommista "palatsiksi" ja eteisparketti oli hyvässä kunnossa 14 vuoden asumisen jälkeen, ostajakin kehui sitä.
Tulee itsellesikin halvemmaksi varjella asuntoa vahingoilta pienellä investoinnilla kuin kysellä jälkikäteen, että kuinka tästä tulee ehkä laskua.
Ei se päivämääräasetus kamerassa mitään todista. Siihen voi halutessaan laittaa minkä tahansa päivämäärän.
Vierailija kirjoitti:
Ei vittu, IKINÄ ei vuokra-asuntoon kannata alkaa tekemään mitään remonttia ilman ilmoitusta ja vuokranantajan hyväksyntää. Ei ole vaikea asia ymmärtää.
Jos jokin tapetti tms. seinän väri haittaa niin valittaa vain isännöitsijälle asiasta. Ennen pitkää hyvin todennäköisesti hyväksyvät remonttipyynnön kunhan se ei ole mitään radikaalia joka vähentää kämpän arvoa. Parhaimmassa tapauksessa maksavat vielä maalit yms. välineetkin.
Isännöitsijälle seinän taoetin/värin valitus ei kuulu. Nämä kuuluu asunnon omistajalle. Ei isännöitsijä voi omistajan puolesta luvata teidän laittaa uutta tapettia ym.
Ei vittu, IKINÄ ei vuokra-asuntoon kannata alkaa tekemään mitään remonttia ilman ilmoitusta ja vuokranantajan hyväksyntää. Ei ole vaikea asia ymmärtää.
Jos jokin tapetti tms. seinän väri haittaa niin valittaa vain isännöitsijälle asiasta. Ennen pitkää hyvin todennäköisesti hyväksyvät remonttipyynnön kunhan se ei ole mitään radikaalia joka vähentää kämpän arvoa. Parhaimmassa tapauksessa maksavat vielä maalit yms. välineetkin.