Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjät ahdistaa! "Tarviitko apua?" "Ei, mä vaan tässä kattelen"

Vierailija
13.01.2017 |

Löytyykö muita?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman kuuluu toimia niin, että kun asiakas hakee katsekontaktia niin palvellaan ja jos asiakas ei sitä hae, niin asiakas jätetään rauhassa valitsemaan tuotteet tai se häipyy kaupasta. Näin minä teen.

Vierailija
22/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin myyjä kysyi, että tarvitsenko apua ja kerroin hänelle ongelmani. Hetken kuluttua hän esitteli minulle 3 sellaista asiaa, joita olin etsimässä. Sitten hän kertoi tuotteiden erot ja täsmenisi toiveitani. 5 min myöhemmin poistuin kaupasta ostoksen kanssa. Ilman myyjän apua en todellakaan olisi ollut noin ripeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mummo alkoi turinoimaan villasukkien kutomisesta. Möin tälle mummolle käsin tehdyt villasukat, jotka olivat kalliit.

t. huippu-myyjä

Vierailija
24/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö palveleviin liikkeisiin, jos ette halua palvelua. Vilassa on hyvää se, että voin mennä sovituskoppiin ja myyjä kantaa sinne vaatteet, itse ei tarvitse etsiä.

Vierailija
25/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sano vaan, jos tarttet jotain."

"Joo tartten rahaa. Paljonko sulla olis?"

Vierailija
26/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain liikkeissä kiertää monta myyjää samaa kehää, kun yks on sen mantransa lausunut, niin heti kulman takana on jo toinen vaanimassa. Vähintään ne jostain syystä on aina järjestelemässä vaatteita juuri siinä nurkassa missä satut olemaan, henkarit vaan viuhuu. Jos tuota rumbaa on ihan pakko pitää yllä työnantajan toimesta, niin otan osaa, itse en jaksaisi päivääkään.

Vierailija
27/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole vittumainen asenne jos ihmettelee että asiakas ei osaa muodostaa edes yksinkertaista lausetta esim. en tarvitse apua juuri nyt. Asiakas on joskus niin aasia...kas!

Vierailija
28/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jätän ihmiset rauhaan mutta kerran kerrasta kun menen kysymään tarvitaanko apua niin sitä tarvitaan :D

Vierailija
29/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen liikkeitä Vila ja Lush. Saa olla rauhassa.

Yleensä myös rautakaupoissa on rauhallista. 

Samoin jos menee tavaratalon kosmetiikkaosastolle tuulipuvussa, lenkkareissa, tukka lyhyenä ja ilman meikkiä, niin ei paljon myyjät kimppuun hyökkäile.

Vierailija
30/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä taas tykkään, kun tullaan tarjoamaan apua. En ole mikään huvikseen kaupassa kiertelijä, vaan yleensä etsin jotain tiettyä. Olen tosi iloinen, jos myyjä etsii minun puolestani sen, mitä tarvitsen.

Sen sijaan minusta on outoa, jos myyjä ei edes tervehdi, kun astun kauppaan. Järkkäilee vaan myytäviä tavaroita hiljaa..

No eihän se myyjä voi kokoaikaa töröttää siinä katse nauliutuneena ovelle päin, että varmasti tulee kaikki asiakkaat tervehdittyä heti kun astuvat ovesta sisään.

Pakkohan heidän on välillä tehdä muitakin juttuja esim käydä välillä järjestelemässä niitä vaatepinoja ja näin ollen olla selkä ovelle päin.

Vierailija
31/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäisellä myyjät juoksevat karkuun. :D

Vierailija
32/32 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu, että kannattaa ihan avoimella naamalla vaan TERVEHTIÄ kevyesti myyjää HETI sisääntullessa. Silloin on hoidettu yksi tärkeä etappi, mikä sitä myyjää kaihertaa, koska se on koulutettu tervehtimään asiakasta.

Sitten voit paljon luontevammin ja kevyesti sanoa vain vähän katselevasi ja kummallekin jää ihan luonteva olo episodista.

Ennen ryömin aina mahdollisimman huomaamattomana lähimmälle rekille, jolloin se ensimmäinen "voinko auttaa" -kysymys on paljon latautuneempi puolin ja toisin.