Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi marihuana on laitonta Suomessa?

Vierailija
13.01.2017 |

Luulisi tällä logiikalla tupakankin olevan laitonta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan sitä sitten verotettaisiin tarpeeksi että saataisiin rahastoon varoja hoitaa ne mielenterveysongelmat jotka seuraa pidempiaikaisesta käytöstä.

Vierailija
22/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Sipilän ja Räsäsen &co mielestä pään saa tarpeeksi sekaisin pelkällä Jeesuksella.

(Mikä oli todistettavissa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on kielletty. Siihen menisi tolkuttomasti yhteiskunnan varoja ja resursseja, kun hamppupäitä pitäisi alkaa hoitamaan ulos riippuvuudesta ja muista sen aiheuttamista tuhoista.

Jos olet itse valmis maksamaan mahdolliset huumeista aiheutuvat sairaala- ja kuntoutuskulut, etkä odota että valtio maksaa, siitä vain pössyttelemään :)

Saman pitäisi päteä myös tupakkaan ja alkoholiin. Jos on pakko hankkia tietoisesti itsellesi keuhosyöpä, älä odota että valtio maksaa hoitoasi.

Vierailija
24/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, tiedäthän, että yhteiskunta maksaa jo nyt huumausaineista ja päihteiden väärinkäytöstä koituvat ongelmat. Se, että huumeet ovat laittomia ei tarkoita sitä etteikö niistä silti syntyisi jo nyt terveys- ja riippuvuusongelmia.

Vierailija
25/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt omin silmin kun muutama tuttu on sairastunut vakaviin mielenterveysongelmiin kokeiltuaan kannabista. Enpä ole tupakan tai edes alkoholin nähnyt aiheuttavan yhtä äkkiä samanlaisia vaivoja, vaikka niiden käyttöä on tullu nähtyä ainakin satakertaisesti. Ei se kannabis välttämättä tapa tai aiheuta muitakaan kehon sairauksia, mutta mielen päälle se tuntuu olevan todella vaarallista kamaa.

Kannabishan aiheuttaa psykooseja ja muita mielenterveydenongelmia merkittävästi vähemmän kuin esimerkiksi alkoholi. 

Vierailija
26/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kannabista säännöllisesti. Olen saanut siitä avun niin unettomuuteen kuin ahdistukseenkin. Lisäksi päihteenä se on alkoholia huomattavasti miellyttävämpi ilman merkittäviä haittoja. Vuosia olen jo käyttänyt ja olen johtavassa asemassa työelämässä enkä suinkaan syrjäytynyt. Mieheni käyttää myös, meillä viikonloppuna ei juoda ruokaviinejä vaan saatetaan polttaa se jointti puoliksi. Tunnen paljon vastaavia käyttäjiä - kannabikseenhan ei muodostu riippuvuutta. Jos tuotetta ei ole saatavilla, ei vaan tule ostettua, lomamatkat jne. niin ei tule riippuvuusoireita eikä muutakaan kaipuuta.

Kannabis voi toki laukaista psykoosin, jos se on piilevänä. kannabis ei kuitenkaan kenellekään psykoosia luo, toisin kuin alkoholi. Kannabiksen kohdalla mahdollisuus on tähän niin olemattoman pieni, etten ymmärrä miksi siitä edes puhutaan. Etenkään kuin alkoholi on kuitenkin kymmenkertainen aiheuttaja kannabikseen nähden. 

Laillistaminen tulee tapahtumaan kyllä, toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin. 

Vierailija
27/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että on kielletty. Siihen menisi tolkuttomasti yhteiskunnan varoja ja resursseja, kun hamppupäitä pitäisi alkaa hoitamaan ulos riippuvuudesta ja muista sen aiheuttamista tuhoista.

Jos olet itse valmis maksamaan mahdolliset huumeista aiheutuvat sairaala- ja kuntoutuskulut, etkä odota että valtio maksaa, siitä vain pössyttelemään :)

Saman pitäisi päteä myös tupakkaan ja alkoholiin. Jos on pakko hankkia tietoisesti itsellesi keuhosyöpä, älä odota että valtio maksaa hoitoasi.

Ajatuskin kirjoittamaasi suuntaan on kaunis, liian kaunis voidakseen olla totta ja toteutua kenenkään päihteiden käyttäjän kohdalla.                            

Kun on käyttänyt omat/omaisten rahat, siirrytään rikollisuuteen.  Miten millä rahalla joku hörhö pystyisi omat hoitonsa maksamaan.   

Vierailija
28/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on laitonta koska saatana sanoo niin.

Vierailija
29/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIKSI KUN SE ON HUUMAUSAINE JOKA AIHEUTTAA NARKOMANIAA KOUKUTTAMALLA KÄYTTÄJÄNSÄ SEKÄ PAHIMMILLAAN SAA AIKAAN PSYKOOSIN KÄYTTÄJÄLLE.

Vierailija
30/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kannabista säännöllisesti. Olen saanut siitä avun niin unettomuuteen kuin ahdistukseenkin. Lisäksi päihteenä se on alkoholia huomattavasti miellyttävämpi ilman merkittäviä haittoja. Vuosia olen jo käyttänyt ja olen johtavassa asemassa työelämässä enkä suinkaan syrjäytynyt. Mieheni käyttää myös, meillä viikonloppuna ei juoda ruokaviinejä vaan saatetaan polttaa se jointti puoliksi. Tunnen paljon vastaavia käyttäjiä - kannabikseenhan ei muodostu riippuvuutta. Jos tuotetta ei ole saatavilla, ei vaan tule ostettua, lomamatkat jne. niin ei tule riippuvuusoireita eikä muutakaan kaipuuta.

Kannabis voi toki laukaista psykoosin, jos se on piilevänä. kannabis ei kuitenkaan kenellekään psykoosia luo, toisin kuin alkoholi. Kannabiksen kohdalla mahdollisuus on tähän niin olemattoman pieni, etten ymmärrä miksi siitä edes puhutaan. Etenkään kuin alkoholi on kuitenkin kymmenkertainen aiheuttaja kannabikseen nähden. 

Olet narkomaani

Vierailija
31/36 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillistaneita paikkoja on jo sen verran että voidaan vertailla. Se on kannabista vastustavien vaikea myöntää. Laillistaminen ei aiheuttanut mitään niistä valtavista vaaroista joita väitätte tapahtuvan jos laillistetaan. Ihme venkoilua kun todisteet on kaikkien nähtävillä.

Vierailija
32/36 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANTINARKO kirjoitti:

SIKSI KUN SE ON HUUMAUSAINE JOKA AIHEUTTAA NARKOMANIAA KOUKUTTAMALLA KÄYTTÄJÄNSÄ SEKÄ PAHIMMILLAAN SAA AIKAAN PSYKOOSIN KÄYTTÄJÄLLE.

Nyt onkin aamuhuiman aika. Kyllä pärähtää.

Vierailija
33/36 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä minäkin olisin laillistanut kannabiksen parikymppisenä parhaassa iässä , mutta sitten kasvoin aikuiseksi jo totesin, että on aika säälittävää jos elämänilon saa ainoastaan päihteistä.

Kannabis voi laukaista psykoosin tai skitsofrenian niille altiilla henkilöillä. Kuka sen itse tietää onko altiimpi saamaan nämä.

Tupakka ja viinakin pitäisi kieltää.

Niiden haitoista ei tarvitse edes aloittaa.

Vain keskenkasvuiset ,teini-iän tasolle jääneet työttömät päihdeongelmaiset ressukat puolustavat kannabiksen laillistamista . Kannabista jatkuvasti käyttävät ja sen laillistamista puolustavat tuskin ovat "tuottavia yhteiskunnan jäseniä" , ainakaan kovin pitkään. He ovat niitä, jotka tuhlaavat niitä meidän, työssäkäyvien maksamia veroja.

Ja minä en halua tukea yhtäkään kotonaan makaavaa päihdeongelmaista. Se on ihan selvä, että kannabiksen käyttö lisääntyisi räjähdysmäisesti jos se laillistettaisiin.

Myyjät kuuluvat vankilaan, käyttäjät hoitoon.

Ja vanhemmilta ,jotka käyttävät ,pitäisi huostaanottaa lapset samantien.

Kannabis tekee ihmisestä pitkällä käytöllä täysin passivoituneen ääliön. Olen seurannut vierestä tämän kehityksen, valitettavasti.

Kasvakaa aikuisiksi ja hankkikaa elämään jotain sisältöä.

Vierailija
34/36 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä minäkin olisin laillistanut kannabiksen parikymppisenä parhaassa iässä , mutta sitten kasvoin aikuiseksi jo totesin, että on aika säälittävää jos elämänilon saa ainoastaan päihteistä.

Kannabis voi laukaista psykoosin tai skitsofrenian niille altiilla henkilöillä. Kuka sen itse tietää onko altiimpi saamaan nämä.

Tupakka ja viinakin pitäisi kieltää.

Niiden haitoista ei tarvitse edes aloittaa.

Vain keskenkasvuiset ,teini-iän tasolle jääneet työttömät päihdeongelmaiset ressukat puolustavat kannabiksen laillistamista . Kannabista jatkuvasti käyttävät ja sen laillistamista puolustavat tuskin ovat "tuottavia yhteiskunnan jäseniä" , ainakaan kovin pitkään. He ovat niitä, jotka tuhlaavat niitä meidän, työssäkäyvien maksamia veroja.

Ja minä en halua tukea yhtäkään kotonaan makaavaa päihdeongelmaista. Se on ihan selvä, että kannabiksen käyttö lisääntyisi räjähdysmäisesti jos se laillistettaisiin.

Myyjät kuuluvat vankilaan, käyttäjät hoitoon.

Ja vanhemmilta ,jotka käyttävät ,pitäisi huostaanottaa lapset samantien.

Kannabis tekee ihmisestä pitkällä käytöllä täysin passivoituneen ääliön. Olen seurannut vierestä tämän kehityksen, valitettavasti.

Kasvakaa aikuisiksi ja hankkikaa elämään jotain sisältöä.

Sinäkö alat määrittelemään mikä on ns. oikeaa elämää? Ihmiset ovat käyttäneet päihteitä aina. Keinotekoiset rajoitukset, kieltolait eivät toimi. Ne on vain pahentaneet asiaa luomalla järjestäytyneen rikollisuudet joka tienaa vuodessa miljardeja. Ketkähän nekin rahat pesee puhtaiksi?

Viihdekäyttö on yleisin käytön muoto. Harvoille siitä on muita ongelmia kuin laki. Ihan älytöntä rangaista rikkaruohon kasvatuksesta ja käytöstä.

Vierailija
35/36 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä määrät kokeilleissa ja käyttävissä epäilyttää. En ole ikinä missään kyselyssä myöntänyt satunnaista vuosia kestänyttä pajauttelua. Tuskin olen ainoa joka salaa käytön? Meinaan vaan että käyttäjiä on luultavasti enemmän kuin prosentit näyttää.

Vierailija
36/36 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on paskaa. Kannabista puoltavat on idiootteja.

Tiiän yhden joka poltteli kannabista intiassa,kympin oppilas. Ni nyt se on ollu yli 15v jossain masennuskierteessä. Tuolla se liikkuu ulkona iha outona. Plus eksä kans, 15v ollu masentuneena,kannabis iha varmaan laukassu.

Kannabis on helvetistä.