Ihmiset! Miksi irtisanot vuokra-asuntosi viimeisenä mahdollisena irtisanomispäivänä?
Yleensä asunnoissa on kuukauden irtisanomisaika. Kuitenkin monesti se muutto on tiedossa jo aiemmin. Miksi siis et sanoisi asuntoa irti jo siinä vaiheessa kun sinulla on uusi asunto tiedossa? Tämä helpottaisi asunnonetsijiä kun olisi tarjolla myös sellaisia asuntoja, joka vapautuu parin kuukauden päästä.
Kommentit (9)
Siis sitä vartenhan on määrätty laissa se kuukauden irtisanomisaika?
Mun mielestä asia ei sulle edes kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko vastata noin töykeästi?
Etsin juuri itse uutta asuntoa ja kaikki vapautuu 1.2. Jos nyt löytäisin asunnon, joka vapautuu 1.3. niin voisin irtisanoa oman asuntoni heti... Vuokranantajallakin olisi enemmän aikaa löytää uusi vuokralainen. Mielestäni win-win tilanne kaikkien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun tein noin niin oli aika ärsyttävää kun asunnossa oli koko aja näyttöjä, vaikka vielä asuin siellä.
Tämä!
Todella rasittavaa kun pitäisi olla jatkuvasti tavoitettavissa ja esittelemässä kämppää mahdollisille uusille vuokralaisille.
Sen takia ettei ramppaa koko ajan joku katsomassa asuntoa.
Osin noiden näyttöjen takia, osin siksi, että halutaan pelivaraa. Jos se uusi soppari ei onnistukaan - aina voi tulla muutoksia, kunnes on nimet paperissa - niin eipä joudu kadulle vanhasta.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun tein noin niin oli aika ärsyttävää kun asunnossa oli koko aja näyttöjä, vaikka vielä asuin siellä.
Enpä tullut ajatelleksi tätä. Aiemmissa vuokra-asunnoissani on yleensä käynyt vain yksi katsoja ja sille on sitten mennyt se asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko vastata noin töykeästi?
Etsin juuri itse uutta asuntoa ja kaikki vapautuu 1.2. Jos nyt löytäisin asunnon, joka vapautuu 1.3. niin voisin irtisanoa oman asuntoni heti... Vuokranantajallakin olisi enemmän aikaa löytää uusi vuokralainen. Mielestäni win-win tilanne kaikkien osalta.
Anteeksi, ei ollut tarkoitus olla töykeä.
Mutta siis, tässä on kysymys siitä että jokainen tavoittelee omaa etuaan, sinä omaasi, vuokralainen omaansa ja vuokranantaja omaansa. Siksi laissa on määrätty rajat toiminnalle ja siksi tuo kuukausi sitoo vuokralaista. Muutoinhan asunto voitaisiin irtisanoa vaikka päivää ennen, nyt on taattu se kuukausi aikaa, joka hyödyttää vuokranantajaa ja tulevaa vuokralaista.
Voit varmasti kuvitella että tilanteet muuttuvat ja jos olet ilmoittanut vaikka 3kk ennen että irtisanot sopimuksen ja sitten tapahtuukin jotain (3kk aikana ehtii tapahtua vaikka ja mitä) niin olisihan se kurjaa vuokralaiselle.
Joskus hommat varmistuu vasta viime tingassa. Saattaahan se olla että uuteen asuntoon muuttopäivä ei ole varmasti tiedossa tai se että koska saa muuttoavun paikalle.