Praha vai Budapest lomakohteeksi lasten kanssa?
Kommentit (12)
itse tykkäsin Prahasta enemmän. Mutta perhettä ajatellen Budassa on paremmat kylpylät.
Budapest ehdottomasti. Paljon enemmän nähtävää lapsiperheelle. Prahassa on vain se vanhakaupunki ja silta, aikuiselle toki viehättävä mutta ei kiinnosta lapsia.
Molemmissa olen käynyt monta kertaa. Prahassa kävin viime vuonna kaksi kertaa ja vielä lapsen kanssa. Siellä on aivan mahtava eläintarha! Kävimme molemmilla kerroilla. Tuo on kyllä Euroopan parhaita, jos ei peräti paras. Ja näitä Euroopan eläintarhoja on kyllä tullut koluttua...!! Meillä oli kiva hotelli hyvällä paikalla, jossa oli kylpyläosasto. Iltaisin siellä oli mukava uida. Suosittelen.
Budapestissa olimme vuosi sitten toukokuussa lasten (15v, 12 v, ja 10v) kanssa eli sieltä on kokemusta ja voin kyllä suositella! Oli todella kiva reissu! Kävimme kukkuloilla, museoissa, maanalaisissa tunneleissa (jännä paikka!), venematkalla, Margit-saarella (jossa ajelimme perhepolkupyörällä ympäri saarta ja katselimme illalla aivan upeaa suihkulähdettä, joka tanssi musiikin tahtiin), söimme halvalla ja hyvin. Kylpylöitä löytyy ja lasten rautatiekin ihan kiva. Eläinpuisto oli erittäin siisti ja viihtyisä paikka. Olimme 5 päivää ja enemmänkin olisi saanut aikaa kulumaan. Ajankohta oli hyvä eli oli jo lämmintä (t-paita-keli), mutta ei niin kuuma etteikö olisi jaksanut kierrellä.
Käy nyt sitten sekä Putaan että Pestin puolella!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata
Miksei?
Prahassa olen ollut 3-vuotiaan ja 6-vuotiaan kanssa. Petrinin kukkula, jokiristeily, eläintarha, metrolla ajelu, lelukauppa. Hintataso alhaisempi kuin Budapestissa.
Budapestissä on myös tosi kiva eläintarha.
Mielestäni Budapestissä oli kyllä halvempaa kuin Prahassa. Toki riippuu siitä, mitä tekee, mutta noin yleisenä havaintona.
Lasten kanssa menisin Unkariin. Budapestissä saa varmasti aikaa kulumaan, mut kesällä hyppäisin junaan ja puksittelisin parin tunnin matkan Balaton-järvelle. Ihan paratiisi!! Ihania pikkukyliä järven ympärillä, järvi superkiva, hintataso murto-osa pääkaupungista.
Ei kannata