" Hienoa" s-ryhmältä...
Mulla on s-bonus kortti jota näytän kirjatakseni bonukset. Tänään tuli maksumuistutus tilin ylityksestä vaikken ole mitään pirun tiliä koskaan edes käyttänyt!
Kaiken huippu oli että sama summa oli mennyt myös tililtäni kun olin pankkikortilla maksanut!
Lasku oli alle 12¿+muistutuskulut mut enpä mä kitisemättä sitä maksa koska en todellakaan ole koskaan käyttänyt kyseistä tiliä maksamiseen! Kun en edes ymmärrä kuinka kyseessä oleva tili toimii...
Odottelen tässä että soittavat takaisin.
Kommentit (12)
ei aki sitä tiliä ole pakko käyttää? tietty jos ap ei tiedä miten se ne bonukset sieltä saa ulos... =)
Väittivät ettei tuplalaskutus ole mahdollista mutta saas näkee. Lähettävät kuittikopion nyt kuitenkin ja asia selvinnee joskus. Aina kassalle mennessä annan sekä pankkikortin että bonuskortin eli aika tyhmä täytyy sen kassan sit olla.
Ja toinen juttu, sieltä s-tililtä sit ilmeisesti pystyy maksamaan vaikkei tilillä olekkaan katetta...?! Ku mä en ymmärrä tosta systeemistä mitään...
T:Ap
Miehen nimi siinä näky lukevan. Outoo vaan kun miehellä ei ole edes rinnakkaiskorttia, me ei edes asuta yhdessä, seurustellaan vaan. Miten se on muka edes voinu maksaa tililtä johon sillä ei ole edes käyttöoikeutta? Ei oo kyllä tainnu kassa erottaa edes miestä ja naista!
Mä oon ollu tolla kauppareissulla mukana, mies on maksanu. Kortti ei koskaan muulloin ole miehellä kuin silloin kun käydään yhdessä kaupassa.
Mitenköhän toi nyt mahtaa edetä...?!
(ne siis menevät automaattisesti tuon osuusmaksun maksuun?) niin ei kai sitä tiliäkään voi silloin käyttää???? onko sulla sellainen vihreä kortti, jossa lukee käteinen vai onko siinä kortissa joku semmonen hopean värinen " mikrosiru" jossa lukee tili??? jos on pelkkä vihreä kortti niin ei sillä voi maksaa silloin mitään, oli tilillä rahaa tai ei.
Mut en ymmärtäny ottaessa edes et miten sitä käytetään. Sanoivat vaan et se on normaali kortti missä ei siis oo mitään luottojuttuja enkä mä sit tajunnu et sillä voi edes maksaa. Sen kyllä ymmärsin et ne bonukset voi nostaa sillä kortilla.
Tosissaan se ei ole mahdollista, että on mennyt molemmista korteista. Tiedän tämän faktaksi, koska itse olen S-ryhmällä töissä. Se on sitten ainut vaihtoehto, että kassa on ensiksi ottanut rahat s-tililtäsi ja sitten lyönyt jostain syystä saman summan johonkin tuoteryhmään ja ottanut saman summan pankkitililtäsi. Mutta tälläisestä tulee kaks kirjoitettavaa kuittia ja siinä kuitenkin kassalaatikkokin aukeaa kahteen kertaan, niin kyllä sä sellaisen oisit huomannut..
Ja kyllä, S-tilin pystyy ylittämään, varmennukset tehdään vasta 50¿ ylittävissä ostoissa. Me kun emme saa tietää kuinka paljon asiakkaalla on katetta tilillään. Näin ollen päävastuu on asiakkaalla(siis siinä tapauksessa jos käskee veloittamaan s-tililtä) jos tilillä ei ole katetta.
Mutta tämä tilannehan ei ollut tuollainen, tosi outoa kyllä.
4alle kouluikäistä vie tehokkaasti huomion...
saadaan hyvät rahat joka kuukausi ja ostoskorin hintaa on myös laskettu ja meidän ostokset tulee S-marketeista halvemmalla kuin muista ketjuista (lidlistä haetaan kyllä maito).
Mutta minulle kävi niin, että maksoin S-kortilta isomman ostoksen taannoin. Jäin miettimään, että olikohan siellä tilillä varmasti tarpeeksi rahaa ja kävin vielä sitten siinä korttipisteessä, mistä näkee " tunnusluvun" antamalla tilin saldon. Saldo näytti plussaa ja tyytyväisenä menin kotiin ja parin päivän päästä tuli sitten lasku tilin ylityksestä. Soittelin tietenkin perään ja minulle kerottiinkin, että se saldoautomaatin antama tieto ei ole ajantasainen ja laahaa aina n vrk verran. Jouduin maksamaan ylityksestä jotain 12¿ muistaakseni, eli melko paljon.
Kyllä siinä lukee se tili.
Mut en ymmärtäny ottaessa edes et miten sitä käytetään. Sanoivat vaan et se on normaali kortti missä ei siis oo mitään luottojuttuja enkä mä sit tajunnu et sillä voi edes maksaa. Sen kyllä ymmärsin et ne bonukset voi nostaa sillä kortilla.
Eliskäs jokainen, joka liittyy asiakasomistajaksi, saa itselleen s-tilikortin. Ennen oli myös tällaisia pelkkiä käteiskortteja joissa ei minkäänlaista maksuominaisuutta. Nykyään s-tilikortti tulee kaikille, sillä bonukset menevät tilille suoraan ja on paljon helpompaa käyttää jne. Kun osuusmaksu on suoritettu, bonukset alkavat kertyä tilillesi ja näillä pystyt maksamaan ostoksiasi. MUTTA ongelmaan.. itse myös s-ryhmällä töissä.. kuulostaa aika uskomattomalta mikäli kassaneiti olisi veloiottanut ostokset kahdella eri kortilla. Kyllä siinä tapauksessa virheen olisi huomannut. Itse omakohtaisia kokemuksia pankkikortilla maksamisesta, kun ostokset oli veloitettu kahteen eri kertaan.. syy löytyi tietoliikenteellisistä seikoista. Tekniikka saattaa joskus olla ihmeellinen kapistus. Itse varmennan s-kortilla maksettaessa aina, että tilillä on katetta. Syynä ei ole se, että tietäisin paljonko ihmisillä on tilillä rahaa vaan juuri tällä keinolla pystyn ehkäisemään tällaiset ikävät tapaukset! Toivottavasti saat asiasi selvitettyä ja rahasi takaisin! :)
Enkä ole todellakaan halunnut s-kortilla maksaa. Ainoastaan kirjata bonukset.
Jos et ole maksanut osuusmaksua KOKONAAN, sulla ei voi OLLA korttia, jolla pystyy maksamaan.
Viisi vuotta S-ryhmässä ja kassalla olleena tiedän tämän verran.
Toiseksi, ostos ei voi mennä kahta kertaa varsinkaan kahdelta ERI kortilta, KOSKA KUN KASSA VETÄÄ ENSIMMÄISEN KORTIN LUKIJAN LÄPI, KONE ITSE NOLLAA SUMMAN, KOSKA SE ON MAKSETTU. Näin ollen se on täysin legendaa, että vois mennä kahteen tai useampaan kertaan ostokset.
Ainoa poikkeus on tilanne, jolloin tosiaan tietoliikenteessä on ongelmia, esim tehdään jotain päivityksiä tms, mutta nämä ovat ERITTÄIN harvinaisia tilanteita, ja yleensä yritys itse huomaa ne---->korjataan.
Kertoisitko, mistä osuuskaupasta on kyse?
Kassa vahingossa veloittanut summan molemmilta, joka lienee sinun helppo todistaa. Eli seuraavalla kauppareissulla piipahdat siellä infossa selvittämässä asian.