Miten opettelitte olemaan soittamatta exälle?
Välttämättömän eron jälkeen (päihteiden pitkäaikaista käyttöä) kuitenkin kova ikävä exää. Ikävä on kova, aika näemmä kultaa muistoja ja mieleen tulvii vain kaikkia kivoja hetkiä. Tekisi mieli soittaa, ja olenkin soittanut jokusen kerran tekemällä tikusta asiaa (lasten asioita, jotka kyllä pystyisin ihan itsekin päättämään ja hoitamaan).
Mitä olette tehneet, että ette ole soitelleet? Tai kauanko menee, että ikävä hellittää?
Kommentit (5)
Mun eksä soitteli mulle niin kauan kunnes löysi uuden rakkaan. Eli viimeistään silloin helpottaa.
Kun mä aikanaan olin puhelin kourassa ja meinasin soittaa exälle, niin päätin selata Iltiksen uutisia. Itkien sitten luin kaiken maailman uutisia. Tää ei kyllä helpota, mutta ajallisesti siihen meni toista vuotta... :(
Ikävät oli työmatkat, kun kokousten ja dinnerin välillä jätettiin puolisen tuntia aikaa, että kaikki ehtii soittaa kotiin. :(
Minulle se ei ole ollut vaikeaa, sillä olen aina ollut ihan surkea puhumaan puhelimessa. En soittele sillekään, jonka kanssa olen suhteessa. Mutta kyllähän siinä on mennyt aikaa, että haikailusta on päässyt, vaikkei just se soittaminen ole ollutkaan ongelma.
Minulla ei ollut tuota ongelmaa, kun inhoan puhelimessa puhumista ja harvoin kenellekään soitan muutenkaan. Jouduin kyllä käyttämään itsehillintääni etten seuraa somessa exän tekemisiä.
Sitä joutuu vain olemaan aikuinen ja toteamaan itselle, että ne ajat on auttamattomasti ohi. Ero tuli, ero meni ja sille on hyvät syyt. Se ihminen ei enää kuulu sinun elämääsi, sinun elämä on tässä ja hänen elämä jossain muualla eikä se kuulu sinulle jne.
Ei se ole vielä tähän hetkeen helpottanut, sen kanssa vain opettelee elämään.