Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomesta saa pessaareita? Ne lienevät yleisiä esim Usassa. (Naisen seksisuoja)

Vierailija
12.01.2017 |

Miksi ihmeessä pessaaria ei myydä Suomessa. Ihmettelen myös, miksi ehkäisyvaahtoakaan ei enää saa. Se oli kätevä tuplaehkäisyksi kondomin kanssa.

En uskalla mistään netistä tilata ulkomailta pessaaria. Ostaisin vain turvallisesti vaikka apteekista. Nettitilauksissa ei laaduata ole takeita eikä säilytysolosuhteista

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuitenkaan aleta ottaa Yhdysvalloista mallia näissä ehkäisyasioissa.

30-luvulla syntynyt läheiseni käytti pessaaria. Kyllä, pettihän se pari kertaa. Tuohon aikaan ei ollut vielä pillereitä Suomessa saatavilla.

Käsittääkseni 30-luvulla ei olut pillereitä missään muuallakaan saatavilla. Ne keksittiin vasta sotien jälkeen. Tais olla 1950- tai -60-luvulla.

Vierailija
22/30 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täältä saa enää sitä ainoaa markkinoilla ollutta ehkäisypuikkoakaan, patentex ovalia. Itse käytin niitä pitkään ihan ilman raskautumisia, minusta se oli hyvä vaihtoehto jos ei aina halua sen kortsun kanssa seksiä. Pillerit mulle ei käy ja kierukkaa en voi ajatellakaan, oikein päässä alkaa vihloa jos mietin, että aina joku häkkyrä sisuksissa.

Minä käytin kanssa parina kuukautena noita patentex oval- puikkoja.

Tytär joka niiden käytön aikana sai alkunsa on jo 14 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te pessaaria harkitsevat, googlettakaahan FemCap! Kyseessä on kohdunnapukan päälle asetettava "kuppi", joka on pessaaria helpompi ja varmempi käyttää. Siihen kylkeen Contragel Green -geeli, ja päästään jo todella hyvään ehkäisytehoon. Näitäkin käytetään Ruotsissa, itse tilasin omani brittiläisestä nettikaupasta.

Vierailija
24/30 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pessaari ja ehkäisyvaahto/ehkäisykapseli yhdistelmänä kyllä taitaa olla kohtalaisen hyvä ehkäisymenetelmä. Ainakin parempi kuin ei mitään, jos pillerit eivät sovi - ja lääkärithän Suomessa eivät jostain syystä kovinkaan hanakasti halua laittaa kierukoita synnyttämättömille naisille, joten naisille ei loppujen lopuksi ole ihan tolkuttomasti ehkäisyvälineitä tarjolla.

Ruotsista on saanut apteekeista pessaareita, Suomessa taisivat poistua myynnistä 80-luvulla. On niitä siis sotien jälkeenkin käytetty.

Pahoin kuitenkin pelkään, että nettiapteekista pitää tuollainen tilata, ja mahdollisesti käydä gynellä ekaa kertaa sovituttamassa sitä. Näitähän on eri kokoja: synnyttämättömille naisille ja nuorille tytöille pienempiä, synnyttäneille suurempia. Ja se pitää saada sinne kohdunsuulle kunnolla!

Ei mitään ongelmia saada kierukkaa synnyttämättömänä, itse sain ihan kuparikierukan ollessani 18v ja synnyttämätön ja vielä julkisella puolella. Tästäkin on aikaa jo 13 vuotta että ei edes mikään uutuus ole. Sen jälkeen laitettiin hormonikierukka niin ikään synnyttämättömänä.

Kierukassa vain on se ongelma, että se täytyy sitten tosiaan laitatuttaa gynellä, eikä sitä saa itse pois jos se ei tunnukaan hyvältä (parilla tuttavalla on ollut ongelmia ainakin kuparikierukan kanssa). Enkä itse kaipaa runsaampia menkkoja...

Kierukassakaan se ehkäisyteho ei taida olla ihan sataprosenttinen.

Mulla on ollut hormonikierukka kohta 9v. Terveyskeskuslääkäri laittoi ( ei gyne ).

Menkat loppui siihen.

Olen tosi tyytyväinen. Pessaarista en osaa sanoa mitään.

Frendeissä koira oli pureskellut Monican äidin pessaarin :D.

Vierailija
25/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patentex oval-puikko oli kätevä lisäehkäisynä kondomin kanssa. Kondomi voi näet joskus repeytyä. Miksiköhän sitäkään ei saa enää.

Millainen on naisten kondomi ja mistä niitä saa? Olis hyvä, jos suojaisi emärttimen ja häpyhuulet.

Miesten kondomissa on se haitta, että sen rullauksessa se kyllä suttaantuu.

Naisten kondomi ehkäisisi paremmin esimerkiksi herpestä ja kondyloomaa.

Vierailija
26/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuitenkaan aleta ottaa Yhdysvalloista mallia näissä ehkäisyasioissa.

30-luvulla syntynyt läheiseni käytti pessaaria. Kyllä, pettihän se pari kertaa. Tuohon aikaan ei ollut vielä pillereitä Suomessa saatavilla.

Käsittääkseni 30-luvulla ei olut pillereitä missään muuallakaan saatavilla. Ne keksittiin vasta sotien jälkeen. Tais olla 1950- tai -60-luvulla.

Eipä läheiseni ehkäisyä aivan heti syntymänsä jälkeen tarvinnutkaan. Ehkäisyn tarve oli 60-luvulla, kun lapsiluku oli jo täynnä.

Vierailija
27/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain amerikkalaisesta romaanista diaghramasta tai vastaavasta. Kirjoitusasu on nyt unohtunut, mutta joku tuonnepäin. Mikähän mahtoi olla?

Vierailija
28/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te pessaaria harkitsevat, googlettakaahan FemCap! Kyseessä on kohdunnapukan päälle asetettava "kuppi", joka on pessaaria helpompi ja varmempi käyttää. Siihen kylkeen Contragel Green -geeli, ja päästään jo todella hyvään ehkäisytehoon. Näitäkin käytetään Ruotsissa, itse tilasin omani brittiläisestä nettikaupasta.

Tätä joutuu sitten pitämään helvetin kauan yhdynnän jälkeen, ennen kuin saa poistaa. Kondomi on paljon tehokkaampi ja kätevämpi, koska siittiöitä ei pääse emättimeen, mikä on pessaarinkaltaisten ehkäisyjen ongelma.

Vierailija
29/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin jostain amerikkalaisesta romaanista diaghramasta tai vastaavasta. Kirjoitusasu on nyt unohtunut, mutta joku tuonnepäin. Mikähän mahtoi olla?

Se on pessaari.

Vierailija
30/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naisten kondomeja jostain Suomessa tai tilattun Ruotsista. Alkoi kiinnostaa. Sehän suojaisi naista kaikkein parhaiten, jos toisella on joku ulkoinen sukupuolitauti, joka on sellaisessa vaiheessa, ettei sitä itsekään havaitse. (Esim juat herpes)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän