Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö Moccamaster kahvin oikeasti kuumana? Kyllästyny juomaan kylmää kahvia

Vierailija
12.01.2017 |

Ostin noin vuosi tai vähän alle sitten Wilfan kahvinkeittimen, maksoi 100euroa. Hyvä keitin, mutta mies alkoi nyt valittamaan ettei kahvi ole enään oikein kuumaa. Itse alkanu nyt huomaamaan saman asian. Vaikka ihan tilkan laitan vaan kermaakin sekaan.

Kyllä se sentään jonkun verran kuumaa on, että ei vaan lämmintä, mutta ei tarpeeksi kuumaa mielestämme.. Ja varsinkin kupin pohjalla se kahvi on jo ihan viileetä kun sinne asti pääsee.. Tuntuu et pitäs muutamassa sekunnissa kulauttaa koko kahvi kurkusta alas, ettei ehdi viiletä tarpeeksi..

Mietin Moccamasteria.. Haluan kunnon kuumaa kahvia ja ettei se kahvi heti mukissa jäähdy.. Perkolaattori oli joskus ja se oli ihan sairaan hyvä, oli tosi kuumaa kahvia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se sen kuumenpana pidä kuin muutkaan keittimet. Pakko minunkin mainita tuosta tippalukosta. Tänään juuri olin nimittäin yhdellä tutulla kylässä jolla on moccamaster ja menin ottamaan itse kahvia, enkä tietenkään muistanut mitään tippalukkoja laittaa, kun omassa keittimessäni sellainen toimii automaattisesti, joten kahvia valui vähän pöydällekin.

Pitää se. Yksi oleellinen halvan ja kalliin keittimen ero on kahvin uuttolämpötila ja muodostuneen kahvin lämpötilan säilytys. Ei moccamaster tosin ainoa hyvä ole, mutta yksi niistä.

Millainen on tuo ärsyttä tippalukko? Meillä on ollut sekä se perus kullanvärinen että vähän uudempi kromi/musta ja kumpikaan ei tiputa mitään.

Vierailija
22/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Moccamaster on hyvä. Itse laitan niin paljon maitoa, että lämmitän mukin ensin kuumalla vedellä. Helpompaa kuin maidon lämmittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se sen kuumenpana pidä kuin muutkaan keittimet. Pakko minunkin mainita tuosta tippalukosta. Tänään juuri olin nimittäin yhdellä tutulla kylässä jolla on moccamaster ja menin ottamaan itse kahvia, enkä tietenkään muistanut mitään tippalukkoja laittaa, kun omassa keittimessäni sellainen toimii automaattisesti, joten kahvia valui vähän pöydällekin.

Pitää se. Yksi oleellinen halvan ja kalliin keittimen ero on kahvin uuttolämpötila ja muodostuneen kahvin lämpötilan säilytys. Ei moccamaster tosin ainoa hyvä ole, mutta yksi niistä.

Millainen on tuo ärsyttä tippalukko? Meillä on ollut sekä se perus kullanvärinen että vähän uudempi kromi/musta ja kumpikaan ei tiputa mitään.

Tasan jokainen tuon tyyppinen kahvinkeitin toimii niin että vesi nousee koska se kiehuu. Siinä ei paljon lämpötilaeroja pääse syntymään.

Vierailija
24/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkolaattorilla saa parhaat kahvit :)

Niin saa ja kyllä se on aivan tarpeeksi nopea. Tosin pieni pannui vähäisemmällä teholla keittää hitaammin pienemmän annoksen kuin isompi pannu  suuremman annoksen.

Vierailija
25/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahvi hyvänä pysy, jos sitä lämpimänä pitää pitkiä aikoja. Termari ehkä paras vaihtoehto, mutta sielläkin alkaa kahvin rasva eltaantumaan äkkiä ja maku muuttuu.

Perkolaattorin mä sinuna hommaisin.

Mä juon vähän, mutta vaan hyvää kahvia. Kahvipavuista jauhettua ja tilkalla voita.

Vierailija
26/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkamaateri on meillä, sellainen että kun suppilon päältä nostaa niin kansi pitää päälle laittaa, muuten jäähtyy nopeaan. Yleensä kyllä keitetään ja heti juodaan, tai pannaan pulloon

Vierailija
27/31 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan jokainen tuon tyyppinen kahvinkeitin toimii niin että vesi nousee koska se kiehuu. Siinä ei paljon lämpötilaeroja pääse syntymään.

Mutta kiehuuko se vesi enää silloin kun nestemäisenä valuu purujen päälle? Ei tietenkään. Se jäähtyy matkalla jonkin verran ja valumalämpötiloissa on eroja.

Jos et usko tai se ei sinulle maalaisjärjellä ole selvää, katso vaikka kymmen vuotta vanha täysin puolitieteellinen testi, mutta kai ne nyt on osanneet veden lämpötilaa mitata.

http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/vertailut/tm-vertailu-kahvinke…

Vierailija
28/31 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perkolaattorilla saa parhaat kahvit :)

Niin saa ja kyllä se on aivan tarpeeksi nopea. Tosin pieni pannui vähäisemmällä teholla keittää hitaammin pienemmän annoksen kuin isompi pannu  suuremman annoksen.

Kiehuminen pilaa kahvin.Se on 90-92 astetta.

Vierailija
29/31 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kahvi hyvänä pysy, jos sitä lämpimänä pitää pitkiä aikoja. Termari ehkä paras vaihtoehto, mutta sielläkin alkaa kahvin rasva eltaantumaan äkkiä ja maku muuttuu.

Perkolaattorin mä sinuna hommaisin.

Mä juon vähän, mutta vaan hyvää kahvia. Kahvipavuista jauhettua ja tilkalla voita.

Mitä ihmettä? Voita kahviin :D?

Mutta ei kai kahvia ole tarkoituskaan seisottaa kuumana vaan juoda pois. Moccamasterista en tiedä muuta kuin että se on helvetin ruma. Itse käytän Bialetin mutteripannua ja deLonghin kahvikonetta, kuumaa ja hyvää kahvia tulee. 

Vierailija
30/31 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttää maitoa kahvissa, minä kermaa. Ja ihan hitusen laitetaan. Kyllä se vika on oltava tuossa keittimessä. Huoh. Meinasin jo aikoinaan Moccamasterin ostaa, mutta päädyin tuohon.

Minua ei edes haittaisi, vaikka kahvi olisi aivan tulikuumaa. Ennemmin sellaista, kuin jo valmiiksi haaleaa ja jäähtynyttä.

Eniten ärsyttää tuo, että kun mukista jo noin puolet kahvia juotua, loppu osa onkin jo ällön makuista, kun on niin jäähtynyttä jo.

AP

a) hanki termosmuki

b) juo se kahvi nopeammin

c) First world problem no.46781354

Vierailija
31/31 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttää maitoa kahvissa, minä kermaa. Ja ihan hitusen laitetaan. Kyllä se vika on oltava tuossa keittimessä. Huoh. Meinasin jo aikoinaan Moccamasterin ostaa, mutta päädyin tuohon.

Minua ei edes haittaisi, vaikka kahvi olisi aivan tulikuumaa. Ennemmin sellaista, kuin jo valmiiksi haaleaa ja jäähtynyttä.

Eniten ärsyttää tuo, että kun mukista jo noin puolet kahvia juotua, loppu osa onkin jo ällön makuista, kun on niin jäähtynyttä jo.

AP

a) hanki termosmuki

b) juo se kahvi nopeammin

c) First world problem no.46781354

d) 46781353 edellistä ongelmaa löytyvät myös tämän palstan keskustelunavauksista. Sen verran hyvin meillä Suomessa on asiat että  palsta tyhjenisi äkkiä jos keskustelu koskisi vain eloonjäämistä ja välitöntä ravinnonhankintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi