Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain lähetteen äitiyspoliklinikalle!

Vierailija
15.03.2006 |

olen siis raskaana ja lähetteen sain koska edellinen synnytys päättyi sektioon.

mitä tuolla tehdään? ilmeisesti selvittävät minkä kokoisen vauvan mahdun synnyttämään? kuinka se tapahtuu? tekevätköhän jotain muuta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kyllä päätetään mahdollinen sunnitellun sektion päivämäärä jos sellaiseen (sektioon) on tarvetta.

Vierailija
2/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sectiolla synnyttäneet (edeltävä synnytys) lähetetään automaattisesti ä-polille.

Siellä ultrataan vauvan koko, tunnustellaan mahtuuko vauva tulemaan jne. Riippuen vähän section syystä niin tarv. pelvimetria eli lantioröntgen ja mitat otetaan. Eli jos epäillään ahdasta lantiota niin ehdottomasti röntgen ja mitat tarkistettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli aika viikolla 37 ja katsoi ultran joo ihan normaalin kokoinen vauva ja seuraava aika lasketulle päivälle jos ei ole syntynyt. laskettuna päivänä sinne, no joo on tää sittenkin 4,4 -5kg mutta odota nyt viikonlopun yli jos lähtis käyntiin. sitten viikonlopun jälkeen takasin 4,5 -5kg joo leikataan ja aika saatiin (onneksi) seuraavalle aamulle. olin todella pettynyt tuohon toimintaa. siellä pitää olla tosi tiukkana siitä mitä haluaa.

Vierailija
4/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva näyttäisi mahtuvan alakautta syntymään (syy ei esim. ahdas lantio tai muu alatiesynnytystä poissulkeva ongelma) niin sectioaikaa ei anneta.

Vierailija
5/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu, kun eka tuli sectiolla. Ultras ja kuvasivat lantion. Silloin sain tietää että odotin tyttöä...=)

Vierailija
6/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai voiko?

en tajunnut lääkäriltä kysyä että mitä siellä tehdään, oonpa tyhmä!

Vierailija
7/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sitten joku ultra. Ootko käynyt jo np ultran ja rakenne ultran?

Vierailija
8/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ultraavat (jossa annetaan painoarvio), tekevät sisätutkimuksen ja yrittävät arvioida tarvitseeko tämäkin vauva sectioida vai odotellaanko normaalisynnytystä..

Eikö ne kerro siellä neuvolassa odottajille enää MITÄÄN?

Vierailija
10/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jos muistan oikein.