Jos elät parisuhteessa(=nainen&mies-pari), niin kumpiko teistä siivoaa jääkaapin ja kuinka usein vuoden aikana?
Minä taasen tein sen tänään, ja kun piti muuta tehdä, mutta kun ei tuo armas aviomieskään tuotakaan hommaa tee, niin pakkohan se oli minun siivottava!
Kommentit (22)
Minä teen sen (nainen) ja melkein joka kuukausi. En pysty elämään sotkuisen jääkaapin kanssa, jossa olisi pilaantuneita tuotteita.
Minä, pari kertaa vuodessa (eli sitten kun muistan).
Minä putsaan, ja ihan omasta halustani, mies sitten imuroi ja tamppaa mattoja yms.
Kerran viikossa kartoitan tilanteen, ja katselen päivämäärät ym. ja koko ajan siistin, eli otan aina yhden hyllyn kerrallaan tiskikoneeseen ja pesen jääkaappia sisältä. Kierto pelaa, eikä paikat pinty, eikä homeisia tuotteita löydy.
Minä kerran vuoteen, mies siivoaa pakastimen ja sulattaa kerran vuodessa myös.
Moi, minä (nainen) teen ja viikoittain, en muuten ole niin nipo mutta puhdas ja vain kuranttia tavaraa sisältävä jääkaappi on must. Jos jääkaapin ovea avatessa lehahtaa sellainen käyneen maidon haju niin jaiks. Pidän yleensä sitruunan puolikkaita jääkaapissa raikastamaan tuoksua. Mutta en edes muista milloin olisin vienyt roskat, mies vie ja joskus annan roskapussin kouraan, että hopi hopi. Fifty-fifty meillä.
Yksi kpl marttyyrinkruunuja saapunee lähipäivinä lähimpään Smartpostiisi.
Minä siivoan jääkaapin joka perjantai, koska lauantaina käydään ruokaostoksilla, jolloin ostetaan suurin osa tulevan viikon ruokatarvikkeista. Mieskin siivoaa, jos muilta töiltä jää joutoaikaa.
Siivoamme yhdessä. Toinen latoo tavarat pöydälle, irrottelee ja pesee hyllyt, toinen pesee seinät, järkkäilee tavarat mukavasti pöydällä, heittää vanhat pois ja latoo takaisin pestyille hyllyille. Ei olla kovin sottapyttyjä, joten kerran viikkoon pesen vain selkeät sotkut tavaroita siirtämällä ja heitän pois vanhentuneet ruoanloput. Perussiivous taustan imurointeineen pari kertaa vuoteen (juhannus & joulu) samalla kuin pakastimenkin sulatus.
Vaimo siivoaa perusteellisemmin noin kahdesti vuodessa. Pilaantuneet kamppeet heitellään pois tilanteen mukaan. Mikäpäs tässä nyt niin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä kerran vuoteen, mies siivoaa pakastimen ja sulattaa kerran vuodessa myös.
Aloittajana ihmettelen, että vain kerran vuodessa siivoilet jääkaapin? Kyllä meidän jääkaappimme on useimmin siivottava kuin kerran vuoden aikana. Sanotaan nyt noin kahden tai kolmen kuukauden välein käyn läpi hyllyt ja puhdistan pyyhkien kostealla rätillä ja kuivalla kuivaan ne, sekä inventaariota tuotteista teen useimminkin, enkä lojuta vanhettuneita elintarvikkeita hyllyillä enkä lokerolaatikoissa. Ja eipä tuossa hommassa nyt kauan saa aikaansa tuhlattua, mutta silti on se kuitenkin sellainen pikkuaskare, joka tahtoo jäädä aina muiden kotiaskareiden jalkoihin, eli teen sen sitten kun inspriraatiokohtaus sen siivoamiseksi pilkahtaa, mutta on se vaan välistä putsattava, koska ihmeellisen paljon niihin säiliölaatikoihin kerääntyy pohjalle kaikenlaista murenetta ja nöyhtänää. Toisaalta en halua, että jääkaapissani lymyää jokin listeriabakteeri tai muu vastaava:)
Minä siivoan säännöllisen epäsäännöllisesti. Toisinaan tiheämpään ja toisinaan harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo siivoaa perusteellisemmin noin kahdesti vuodessa. Pilaantuneet kamppeet heitellään pois tilanteen mukaan. Mikäpäs tässä nyt niin kiinnostaa?
;):D just toi kiinnostaa, että vaimo kyseisen homman teilläkin tekee, miksi sä et sitä tee?
AP.
No eipä olla sairastuttu, ja ollaan eletty ja siivottu jääkaappi perusteellisesti yhdessä n. kahdesti vuodessa jo pari vuosikymmentä ! Eli kuten sanottu, jos näen jotain likaa tai murusia, niin putsaan sen kohdan tai hyllyn kerran viikossa. Olen hyvin tietoinen sisällöstä, koska pidämme eri ruokatarvikkeet aina samoilla kohdilla.
Ei ole tarvetta useampaan kertaan. Minulla on myös harrastuksia, eikä siivous kuulu niihin...
9
Itse olen siivonnut jääkaapin aina 37v. kahdesti kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Siivoamme yhdessä. Toinen latoo tavarat pöydälle, irrottelee ja pesee hyllyt, toinen pesee seinät, järkkäilee tavarat mukavasti pöydällä, heittää vanhat pois ja latoo takaisin pestyille hyllyille. Ei olla kovin sottapyttyjä, joten kerran viikkoon pesen vain selkeät sotkut tavaroita siirtämällä ja heitän pois vanhentuneet ruoanloput. Perussiivous taustan imurointeineen pari kertaa vuoteen (juhannus & joulu) samalla kuin pakastimenkin sulatus.
HIENOA, noin se jääkaapin siivoaminen parisuhteessa pitääkin tehdä, jos toisen osallistumiselle ko.askareeseen ei ole mitään ylitsepääsemättömiä esteitä!!!!
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;):D just toi kiinnostaa, että vaimo kyseisen homman teilläkin tekee, miksi sä et sitä tee?
AP.
Vaimoa nyt harvemmin kiinnostaa esim. teknisten laitteiden muu ylläpito (kuin se jääkaapin siivous), useimmat pihatyöt, auton renkaanvaihto ja moni muu homma. Siksi hän siivoaa jääkaapin ja minä teen jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen siivonnut jääkaapin aina 37v. kahdesti kuukaudessa.
HAHHAH... ja mä olen siivoillut jääkaapin yli 30 yhteisen parisuhdetaipaleen aikana vaihtelevin välein vuoden aikana, mutta en nyt ihan joka kuukausi perusteellisemmin siivoa jääkaappimme hyllyjä ja lootikoita, joskus otan ihan vaan jostain kohtaa muruja tai jotain sotkua hyllyn pinnalta rätillä tarpeen mukaan useinkin esim. viikon aikana.
Kerran kaksi on mieheni kyseisen homman suorittanut, ja viimeksi viime kesänä, kun jouduimme ostamaan uuden jääkaappipakastimen, koska entinen meni rikki. Olisiko tämä uusi jääkaappipakastin ollut jo neljäs(?) koko yhdessä olomme aikana, joka on jouduttu hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP.
Vaimoa nyt harvemmin kiinnostaa esim. teknisten laitteiden muu ylläpito (kuin se jääkaapin siivous), useimmat pihatyöt, auton renkaanvaihto ja moni muu homma. Siksi hän siivoaa jääkaapin ja minä teen jotain muuta.
Voi, voi, vieläkö itse joudut autosi renkaat vaihtamaan, minun mieheni on vaihdattanut automme renkaat jo vuosia autoliikkeessä tai rengasliikkeessä. Renkaiden säilytyskin on kätevää, kun voi jättää kesä/talvirenkaat liikkeeseen säilytykseen.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP.
Voi, voi, vieläkö itse joudut autosi renkaat vaihtamaan, minun mieheni on vaihdattanut automme renkaat jo vuosia autoliikkeessä tai rengasliikkeessä. Renkaiden säilytyskin on kätevää, kun voi jättää kesä/talvirenkaat liikkeeseen säilytykseen.
AP.
Ei oma lahjakkuus riitä edes viemään autoa renkaanvaihtoon vaan miehen on se tehtävä? Ihan kohtuullista, että siivoat sen jääkaapin.
Mies siivoaa meillä onneksi säännöllisesti.
Mä oon vähän possu sen suhteen.