Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisuusranneke - Mikä olisi hyvä? Onko tiellä töissä ja arjessa?

Vierailija
12.01.2017 |

Työskentelen päiväkodissa ja työpäivät ovat aktiivisia. Lisäksi käyn salilla ja harrastan muuta liikuntaa. Minua kiinnostaisi seurata aktiivisuuttani mutta toimivatko nuo aktiivisuusrannekkeet hyvin? Tarvitseeko puhelimen olla koko ajan lähettyvillä ja yhteydessä rannekkeeseen?

Lisäksi mietityttää että onko ranneke jotenkin tiellä arjessa? Esim. onko hanskoja ärsyttävä pitää, entä ruuanlaitto, käsienpesu, suihkussa käynti, nukkuminen?

Kiitos teille jotka jaksatte auttaa asian kanssa, en viitsisi tehdä turhaa hankintaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ainakin ovat vedenkestäviä eli suihkussa voi käydä rannekkeen kanssa.

Vierailija
2/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä aktiivisuusranneke on aika turha.

Jos mittari mittaa askeleet ja unen laadun niin se toki jotakin kertoo, mutta esim. kalorikulutushan on vain arvio askeleiden perusteella ja usein halpismalleissa on huono käyttöliittymä saati puhelimen ohjelmisto tai vaatii aina sen puhelimen että näkee mitä on tehnyt.

https://www.polar.com/fi/tuotteet/sport/A360

em. on oikeasti hyvä ja sitä voi käyttää kuntosalilla ja kaikessa urheilussa. Sykkeen mittaa ranteesta ja lisäksi mukana kaikki aktiivisuusrannekkeen toiminnot.

Ainoa mikä puuttuu on gps, mutta jos haluaa tietää juoksulenkin pituuden sen voi mitatat puhelimien ilmaisohjelmilla.

hinta nyt halvimmillaan n. 170 eur

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mittari mittaa askeleet ja unen laadun niin se toki jotakin kertoo, mutta esim. kalorikulutushan on vain arvio askeleiden perusteella ja usein halpismalleissa on huono käyttöliittymä saati puhelimen ohjelmisto tai vaatii aina sen puhelimen että näkee mitä on tehnyt.

em. on oikeasti hyvä ja sitä voi käyttää kuntosalilla ja kaikessa urheilussa. Sykkeen mittaa ranteesta ja lisäksi mukana kaikki aktiivisuusrannekkeen toiminnot.

Ainoa mikä puuttuu on gps, mutta jos haluaa tietää juoksulenkin pituuden sen voi mitatat puhelimien ilmaisohjelmilla.

Mulla on Polar V800 kellona ja sykemittarina, siitä ei puutu oikeastaan mitään mitä osaisin kaivata. Vaimo osti tuollaisen aktiivisuusrannekkeen ja koska myös harrastaa liikuntaa se vaihtui parissa kuukaudessa Polar M400 kelloon joka myös antaa paljon enemmän tietoa kuin pelkkä ranneke. Hän käyttää myös kellona. Molemmilla 24/7 kädessä mitä nyt kerran viikossa lataa niin sen tunnin pois käytöstä

Riippuu niin siitä mitä haluaa. Jos mitata vain karkeaa aktiivisuutta niin varmaan ihan ok rannekkeita on, mut jos haluaa yhdistää samaan sykemittaria ja urheilustatistiikkaa niin sit joku kellomaisempi vois olla toimivampi.

Vierailija
4/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen sykettäni mittaillut enkä tiedä niistä asioista oikeastaan yhtään mitään. Onko noiden rannekkeiden kanssa käytettävät sovellukset selkeitä? Vai tarvitseeko hirveästi opetella mitä mikäkin tarkoittaa? Onko mikään sovellus saatavana suomeksi?

Tuo linkittämäsi ranneke kuulostaa kyllä hyvältä.

ap

Vierailija
5/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämä sama, ja se mittaa kyllä lenkin pituuden askeleista yllättävän tarkasti (olen verrannut juuri noihin puhelimen ilmaisohjelmiin.) Pientä heittoa on mutta ei mitään niin merkittävää, että jaksaisin ottaa erikseen puhelinta mukaan tuon takia. Karttaa lenkistä ei kuitenkaaan saa, jos sellaista kaipaa. Muuten olen ollut tähän tyytyväinen ja kiva ku on vedenkestävä niin voi pitää vaikka uimassa.

Vierailija
6/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ennen sykettäni mittaillut enkä tiedä niistä asioista oikeastaan yhtään mitään. Onko noiden rannekkeiden kanssa käytettävät sovellukset selkeitä? Vai tarvitseeko hirveästi opetella mitä mikäkin tarkoittaa? Onko mikään sovellus saatavana suomeksi?

Tuo linkittämäsi ranneke kuulostaa kyllä hyvältä.

ap

Polarilla on ihan sama sovellus kännyssä ja netissä on sitten ranneke tai sykemittari käytössä. Mielestäni hyvinkin helppokäyttöinen. Polarin sovellukset saa suomenkielisinä

Vierailija
7/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Polar V800 kellona ja sykemittarina, siitä ei puutu oikeastaan mitään mitä osaisin kaivata. Vaimo osti tuollaisen aktiivisuusrannekkeen ja koska myös harrastaa liikuntaa se vaihtui parissa kuukaudessa Polar M400 kelloon joka myös antaa paljon enemmän tietoa kuin pelkkä ranneke. Hän käyttää myös kellona. Molemmilla 24/7 kädessä mitä nyt kerran viikossa lataa niin sen tunnin pois käytöstä

Riippuu niin siitä mitä haluaa. Jos mitata vain karkeaa aktiivisuutta niin varmaan ihan ok rannekkeita on, mut jos haluaa yhdistää samaan sykemittaria ja urheilustatistiikkaa niin sit joku kellomaisempi vois olla toimivampi.

Siis tuo aktiivisuusranneke pitää sisällään kaikki normaalisykemittarin toiminnot vaikka toki se on suunniteltu fittness lajeihin ei juoksuun. Paitsi että on hyvännäköinen, väri- ja kosketusnäyttö niin liäksi sykkeen mittaus ranteesta on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin vöiden kanssa pelleily. Vaimolla juuri tuo Polar A360 24/7 ranteessa ja tytöllä myös. Itsellä käytössä Garmin Forrunner joka myös mittaa ranteesta sykkeen mutta oikeastaan kaipaisin helpommin muihin lajeihin sopivaa mittaria koska muutakin teen kuin juoksen. Toki Garminissa on huippu GPS mutta ei sitä salilla tarvitse ja mittaa se matkan juoksumatollakin.

Vierailija
8/23 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Fitbit Charge HR. Oon ollut tosi tyytyväinen, mittaa askeleet ja sykkeen ja mm. yöunien pituuden (ja kuinka paljon pyörit sängyssä yöllä :D). Maksaa ehkä satasen verran.

Mulla on tuo jatkuvasti ranteessa, kellon tapaan, ja onhan tuossa näytössä kello että kätevä siinä mielessä. Ei mielestäni ota kauheasti "haamuaskelia" - ellet nyt satu olemaan vaikkapa kampaaja joka joutuu käsillä työskentelemään paljon. Kai tuota voisi nilkassakin pitää.

Kännykkään voi ladata sovelluksen johon ranneke lähettää kaikenlaista tietoa, esim. päivän kalorinkulutus, treenien pituus, aktiiviset minuutit, unen laatu jne. ja itse voit halutessasi syöttää sinne syötyjä ruokia ja juodun veden määrän (mä en jaksa tuota tehdä). Jos sun kavereilla on Fitbit niin voit myös tarkkailla heidän askeliaan ja vaikkapa järjestää viikonloppuskaban siitä kuka ottaa eniten askelia. Voit myös asettaa itsellesi haasteita. Sovellus "palkitsee" sinut hienoista saavutuksista, esim. mulle tuli joku aika sitten että olen kävellyt matkan joka vastaa Serengetin pituutta, tai yksi päivä kiipesin 50 kerrosta portaita ja siitä tuli palkinto. Ne motivoivat kummasti ja tekee mieli aina rikkoa oma ennätys :D

Vierailija
9/23 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokeillut fitbittiä ja muita ylihintaisia ketjuja. Kolme viikkoa sitten hankin Mi Band 2 aktiivisuusrannekkeen suomalaiselta yritykseltä, joka maksoi vain murto-osan fitbitistä. Mittaa sykkeen ranteesta, mittaa unen määrän ja unijaksot, askeleet jne jne, kaikki herkut löytyy. Kestää vettä ja saunomista ja on todella pieni, pienempi kuin fitbit. En ole ottanut kertaakaan pois vielä ostettuani, akkua en ole joutunut lataamaan kolmeen viikkoon ja vieläkin on 40% jäljellä. Sovellus myös helppokäyttöinen. Parasta tässä oli hinta 59 euroa!! Ehdottomasti kannatta kokeilla, itse tilasin helsinkiläiseltä firmalta, ei mikään ulkomaalainen yritys, taisi olla Wits oy, nopeasti tuli perille ja vastasi vielä kyselyihinkin, suosittelen.

Vierailija
10/23 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama käytössä ja hyvin toimii

Vierailija
11/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaa kokeillut kirjoitti:

Itse olen kokeillut fitbittiä ja muita ylihintaisia ketjuja. Kolme viikkoa sitten hankin Mi Band 2 aktiivisuusrannekkeen suomalaiselta yritykseltä, joka maksoi vain murto-osan fitbitistä. Mittaa sykkeen ranteesta, mittaa unen määrän ja unijaksot, askeleet jne jne, kaikki herkut löytyy. Kestää vettä ja saunomista ja on todella pieni, pienempi kuin fitbit. En ole ottanut kertaakaan pois vielä ostettuani, akkua en ole joutunut lataamaan kolmeen viikkoon ja vieläkin on 40% jäljellä. Sovellus myös helppokäyttöinen. Parasta tässä oli hinta 59 euroa!! Ehdottomasti kannatta kokeilla, itse tilasin helsinkiläiseltä firmalta, ei mikään ulkomaalainen yritys, taisi olla Wits oy, nopeasti tuli perille ja vastasi vielä kyselyihinkin, suosittelen.

Olen yrittänyt etsiä hyvää ja halpaa aktiivisuusranneketta, pitääpäs käydä katsomassa tuo mi band kiitos vinkistä! Näistä on vaikea löytää internetistä tietoa, eikö ketään enää kiinnosta?

Vierailija
12/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli harkitset aktiivisuusrannekkeen hankintaa ja pohdit minkä hankkia, suosittelisin tutustumaan seuraavaan artikkeliin: paras aktiivisuusranneke vertailu 2017

13/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta kysyä Axl Smithiltä. Se tietää niistä enempi kuin muut..

Vierailija
14/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

159 euroa tuommoisesta on hemmetisti liikaa, kiitos kuitenkin vinkistä.

Vierailija
15/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt etsiä hyvää ja halpaa aktiivisuusranneketta, pitääpäs käydä katsomassa tuo mi band kiitos vinkistä! Näistä on vaikea löytää internetistä tietoa, eikö ketään enää kiinnosta?

Vain halpa on tarpeeksi hyvää, ja tuo vaikuttaa jo hinnaltaan sopivalta.

Vierailija
16/23 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä, tilasin samasta kaupasta pari viikkoa sitten rannekkeen ja myös vaa'an, toimii hyvin samassa sovelluksessa! Ainoa miinus että ohjelma on englannin kielellä, mutta oli niin helppoa englantia että eipä tuo mitään haittaa

Vierailija
17/23 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tämä kevään ketju uudelleen ylös. Mitä rannekkeita suosittelisitte tällä hetkellä hankittavaksi?

Vierailija
18/23 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitbit Charge on ollut ranteessa noin vuoden lähes tauotta. Olen tyytyväinen. Ainoa haittapuoli on se, että sen kanssa ei voi uida, suihkutella tai saunoa. Laitan sen kyllä latautumaan aina suihkun ajaksi, joten ei sekään ole mikään oikea ongelma. Olen herkkäihoinen enkä ole saanut siitä rannekkeesta mitään oireita. Se mittaa sykkeen ja unen, tosin pelkkä paikallaan istuminen aiheuttaa sen, että laite luulee olevansa nukkujassa kiinni. Minulla on niin matala leposyke. Joitain toiminnallisia hikkoja on, kuten se, että kellotoiminnon tai ohjelman puhelimella käyttäminen kesken unien ei raportoidu hereilläoloksi, jos ei liiku paljoa ja/tai syke nouse.

Träkkään lenkit Fitbitin omalla kännykkäsoftalla. Pyöräilyä sillä ei voi jäljittää jostain syystä, veikkaan että paikannus on niin hidas tjsp tai se menee sekaisin, koska askeliahan pyöräilyssä ei juurikaan tule (paitsi ne jotkut harhat, joita ranneke liikkeestä rekisteröityy).

Hinta 159€ ei haitannut yhtään. Kunhan tästä aika jättää, haen Fitbit Charge 2:n

Vierailija
19/23 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Xiaomin Mi Band 3 -aktiivisuusranneke kiinnostaa niin tein siitä arvostelun:

https://mikontestipenkki.wordpress.com/2018/08/22/xiaomi-mi-band-3-arvo…

Tuota pystyy tällä hetkellä ostamaan ainakin verkkokauppa.comista n.60e hintaan ja kiinasta tilaamalla n.30e hintaan.

Vierailija
20/23 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturvasyistä en käyttäis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi