Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v Mielen pesukone ei poista vesiä

Vierailija
12.01.2017 |

Kunnolla ja herjaa jatkuvasti liiasta pesuaineella, minkä oletan johtuvan siitä että koneeseen jää pesuvettä. Tasan tarkkaan en käytä liikaa pesuainetta.
Mietin että kannattaako edes kutsua korjaajaa, pelkkä käynti maksaa helposti 100e. Pari vuotta sitten korjaajaa kävi, koneella oli jo silloin pesty hurja tuntimäärä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla ja herjaa jatkuvasti liiasta pesuaineella, minkä oletan johtuvan siitä että koneeseen jää pesuvettä. Tasan tarkkaan en käytä liikaa pesuainetta.

Mietin että kannattaako edes kutsua korjaajaa, pelkkä käynti maksaa helposti 100e. Pari vuotta sitten korjaajaa kävi, koneella oli jo silloin pesty hurja tuntimäärä.

Tuliko miehesi mieleesi? Kone voi olla tästä syystä tukossa.

Vierailija
22/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen pesukone ? Onkohan kyse kenties jostain aivopesusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.huoltopalvelu.com/Miele-pesukoneen-poistopumppu-W300

Tämännäköiset ropellit nukkasihdin takana näkyy ja ovat ihan kunnossa/pyörivät hyvin.

ap

Vierailija
24/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama vika tossa vuosi sitten. Mielen kone ja ollu käytössä jo 13 vuotta.

Hommaa ehdottomasti se korjaaja. Mielen vanhat koneet on hyviä ja käyttävät hyvin vettä verrattuna uusiin. Ja ne koneet kestävät.

Meidän vika oli siis juuri poistopumpussa. Siellä oli sellaisia pesuainetukoksia, joita ei oltais itse siis pystytty poistaa / puhdistaa. Näin korjaaja sanoi.

Olen iloinen, että kone saatiin melko pienellä vaivalla taas kuin uudeksi. Aion pitää tuota konetta niin kauan kunnes ei ole enää korjattavissa.

Eli  soita Mielen huoltoon ja pyydä korjaaja kotiin.

Vierailija
25/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi sentään.

Vierailija
26/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ihan sama vika tossa vuosi sitten. Mielen kone ja ollu käytössä jo 13 vuotta.

Hommaa ehdottomasti se korjaaja. Mielen vanhat koneet on hyviä ja käyttävät hyvin vettä verrattuna uusiin. Ja ne koneet kestävät.

Meidän vika oli siis juuri poistopumpussa. Siellä oli sellaisia pesuainetukoksia, joita ei oltais itse siis pystytty poistaa / puhdistaa. Näin korjaaja sanoi.

Olen iloinen, että kone saatiin melko pienellä vaivalla taas kuin uudeksi. Aion pitää tuota konetta niin kauan kunnes ei ole enää korjattavissa.

Mitä korjaus maksoi?

Vierailija
27/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuossa koneessa alunperinkään vedenpoisto-ominaisuutta? Halvemmissa mielen malleissa ei välttämättä ole vedenpoisto-ominaisuutta, jolloin sen veden joutuu poistamaan manuaalisesti esimerkiksi ämpärillä. En tiedä mitä maksaisi jälkiasennus vedenpoisto tuollaiseen koneeseen. Kannattaa kysyä tarjouksia eri paikoista, niin voi saada halvallakin jonkun vähän käytetyn vedenpoiston.

Tai ämpärin...

Vierailija
28/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä korjaus maksoi?

420e.

Vierailija
29/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä korjaus maksoi?

Siis vika oli poistopumpussa tai letkussa. En ymmärrä itse tekniikan päälle juuri mitään, mutta siis oli 13 vuoden aikana tullu pesuainejäämistä iso tukos just sinne poistopuolelle, sellaiseeen kohtaan, jota ei pysty itse puhdistamaankaan. Kone ei lingonnut, jätti veden koneeseen  ja herjasi liikaa pesuainetta (vaikka ei tod ollut.)

Korjaus maksoi muistaakseni pari sataa, korjaaja tuli jo soittoa seuraavana päivänä. Mielestäni pieni hinta parin tonnin koneesta, joka käyttää runsaasti vettä ja on lyhyet pesuohjelmat ja myös 70 asteen pesu yms. mitä ei nykykoneissa enää ole. Ja kestää varmaan vielä kymmenen vuotta.

Taidettiin saada jotain kotivakuutuksestakin mielestäni. Että maksettiinkohan vain 150 e omavastuu, en muista.

Vierailija
30/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä korjaus maksoi?

420e.

Kannattaa aina muistaa kotivakuutus! Ja ilmoittaa sinne. Niin silloin maksaa vain omavastuun

Vierailija
31/39 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuspinnoja poistopumpussa.

Vierailija
32/39 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Miele Gala Grande W4000 pesukoneemme alkoi herjaamaan usein "tarkista annostus" pesuohjelman lopuksi. Seurasin koneen toimintaa ja huomasin, että tyhjennys ei aina onnistunut vaikka nukkasihti oli putipuhdas, pesuaine- ja huuhteluaineannostus kohdallaan, poistopumppukin kuului pyörivän, tosin hieman eri tavalla kohisten.

Syynä tähän oli ilmakupla poistopumpussa, joka taas johtui pienestä tukkeumasta.

Itse nukkasihdin takana pumpusta lähtevä poistoputki ei ollut tukossa vaan

nukkasihdin etupuolella tämän kotelon etupäässä yläreunassa on pieni aukko.

Tästä pitäisi pumpussa olevan ilman poistua. Ongelman ratkaisu:

Putsaa suurimmat töhnät parilla pumpulipuikolla reiän suulta

(varo ettet työnnä koko puikkoa sinne) ja suihkuta purkitettua paineilmaa

reiästä sisään ja tadaa, ilmakupla pumpusta pääsee poistumaan seuraavalla käyttökerralla. Paineilmapullon suulaketta reikään voi yrittää tiivistää sormin tai vaikka sinitarralla. Jos ei halua paineilmaan sijoittaa, onnistunee tuo myös omilla keuhkoilla ja taittuvalla mehupillillä (siis puhalla, älä ime:).

Operaation joutunee toistamaan aikaajoin, koska ei kaikki töhnä sieltä

tällä tavoin poistu, siihen tarvitaan se kallis korjaaja.

Vierailija
33/39 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen koneen tyhjennysputkistosta onkkinut rojua rautalankakoukulla.

Taskuihin unohtuu kaikenlaista.

Vierailija
34/39 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielen pesukone = aivopesukone?

Tulin juuri mieleen. Käy mihin tahansa tarkoitukseen.

Vierailija
35/39 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Miele-pyykkäri on kai 20v toiminut, ensin lapsiperheellä ja nyt meitä on 2. Poistan nyt vettä ainakin pitempien ohjelmien jälkeen nukkasihtiluukusta. Siivekkeet pyörivät kyllä. Joskus teen ylimääräisen huuhtelun varmuuden vuoksi. Ja sitten ehkä linkous+tyhjennys myös.

Uutta konetta kävin kyselemässä. Miele on ainoa, minkä korjausta voi edes harkita myyjän mukaan. Hän otti kalleimmasta koneesta pesuainelokeron.. "Tämän saa irti".. Eikö ne saa irti joka mallista? Ja on" eri lokero nestemäiselle ja jauheaineelle."

Toisessa liikkeessä myyjä sanoi, että kaikkiin pesuainelokeroihin saa laittaa nestemäistä p-ainetta. Juu, mutta vanha kone voi päästää nesteet saman tien poistopumpun lähelle. Kokeilin tänään eikä tullut ongelmia, vaikka näytti siltä. Ostan uuden, kun tämä ei enää pese. Nyt se jotenkin välttää vielä!

Vierailija
36/39 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko joku mieleen?

Vierailija
37/39 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kone välillä kuumimmalla ohjelmalla mitä löytyy ja apteekista sitruunahappoa avuksi.

Älä käytä pesupulvereita ollenkaan ja tiivisteissä ei kannata lorauttaa liikaa pesuainetta.

Vierailija
38/39 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele on tehty kestämään 7 v.

Muut merkit 5 v.

Vierailija
39/39 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miele on tehty kestämään 7 v.

Muut merkit 5 v.

Meillä on Elektrolux ollut 12 v ja toimii hyvin, mökillä sama kone 10 v ja toimii hyvin.

Ei mitään korjattavaa. Nukkasihdin olen puhdistanut pari kertaa vuodessa.

Halpoja olivat ja hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän