Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sossutätejä, kelan ja työkkärin väkeä ja kaikkea tuollaista virallisempaa aina haukutaan?

Vierailija
12.01.2017 |

Aina saa kuulla kuinka joku noista on saatanasta seuraava.
Minulla on vain hyviä kokemuksia. Kaikki ovat auttaneet minua asioissani.
Etenkin sossutätini on yksi maailman mukavimmista ihmisistä. Tosi ystävällinen ja ymmärtäväinen ja auttaa minua.
Onko minulla vain käynyt hyvä tuuri etten törmää niihin epämiellyttäviin?
Vai onko ne haukkujat jotenkin väärällä asenteella aina asioimassa ja ovat jo päättäneet että se asiakaspalvelija on paha ihminen ja haluaa sinulle pelkkää pahaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä kaadeta se oma turhautuminen ja pettyminen sen yhden virkailijan niskaan.

Vierailija
2/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse oon YTM sosiaalityöntekijä, ja musta on melko loukkaavaa kun puhutaan sossutädeistä ja tantoista. Olen nuori ja koulutettu, enkä mikään tantta. Lisäksi meitä on myös miehiä enenevässä määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on aina virkailijan vika, kun hän noudattaa ohjeita ja sääntöjä eikä ymmärrä antaa sitä toimeentulotukea, vaikka siihen ei olisikaan oikeutta.

Vierailija
4/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse oon YTM sosiaalityöntekijä, ja musta on melko loukkaavaa kun puhutaan sossutädeistä ja tantoista. Olen nuori ja koulutettu, enkä mikään tantta. Lisäksi meitä on myös miehiä enenevässä määrin.

Kannattanee kasvattaa paksumpi nahka, jos tuo jo loukkaa 👍

Tämä ala kun ei ole herkkänahkaisille oikea paikka.

Vierailija
5/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos asioi sossussa, Kelassa tai työkkärissä, on elämässä täytynyt tapahtua jotain, jonka vuoksi ihminen on haavoittuvainen. Lisäksi näillä virastoilla on leima, jonka mukaan ne ovat tekemisissä vain yhteiskunnan pohjasakan kanssa. Kun ihminen siis haavoittuvaisena lähtee hakemaan apua, on näiden virastojen välillä hyvin vaikea toimia tällaisen ihmisen silmissä oikein, kun ennakkoasenne on jo kovin leimaava.

On vaan niin paljon helpompaa haukkua kaikki sossutantat, kun tuntee kokeneensa vääryyttä, kuin kiittää sitä Kelan virkailijaa, joka laittoi etuasiat kuntoon.

Vierailija
6/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

He päättää alaluokan elannosta. Ja be pitää metelin jos vääryys iskee eli joutuu vaikka töihin.

Vierailija
7/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sossutädissä näe mitään pahaa. Tai ainakaan minä en tarkoita sillä mitään negatiivista, mutta tuo tantta kuulostaa kyllä vähän epämiellyttävältä!

Mutta pitääpä olla varovainen tuon sanan käytössä jos se jotain voi loukatakin :)

Vierailija
8/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kokemuksiin vaikuttaa myös virkailijan leipääntyminen. Virkailijat unohtavat ettei asiakas tiedä miksi jokin asia tehdään niinkuin tehdään tai mitä laissa lukee. Herkästi virkailijat tällaisten "tyhmien kysymysten" noustessa katsovat pitkin nenän vartta ja vastaavat töykeästi jotain.

Vierailija
9/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väärin haluta edes vähän arvostusta omalle koulutukselle ja työllensä? Ole sinä vain rauhassa yhteiskunnan sylkykuppi jatkossakin.

Vierailija
10/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina pitää löytää syyllinen siihen omaan kurjuuteen. Peilistähän sitä ei löydä.

Vierailija
11/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väärin haluta edes vähän arvostusta omalle koulutukselle ja työllensä? Ole sinä vain rauhassa yhteiskunnan sylkykuppi jatkossakin.

Oletko kokenut sitten muuta arvostuksen puutetta kuin sossutantaksi kutsumisen?

Ja kun ihan oikeasti sosiaalialalle hakeutuessa tulisi käsittää, ettei ole mikään helppo työareena.

Vierailija
12/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vika eikä syyllinen voi koskaan olla av mammassa niin syyllinen on aina se sossutäti tms.

Sopivasti tämä sossutäti tms. on myös vaitiolovelvollinen joten hän ei voi korjata näitä av mamman väitteitä.

Näin ollen tällä palstalla uskotaan av mamman sadut täysin kyseenalaistamatta mitään.

Vierailija
13/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa ammatissa saa paskaa niskaa, et ole sen erityisempi.

Vierailija
14/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työkkärin huono maine on oman kokemuksen ja siellä töissä olleen tuttavani mukaan ansaittua. Itse toki ymmärsin, etteivät ajoittain älytön pompottelu ja arvaamattomat käännökset olleet työntekijöiden vika vaan luokattoman johtamisen seurausta, mutta kaikki eivät varmasti ymmärrä. Lisäksi työttömyyteen liittyy niin valtava stigma, että siinä on todella herkillä ottamaan itseensä kaikki ajattelemattomasti töksäytetyt sanat.

Byrokratia on valmiiksi väsyneelle ihmiselle äärimmäisen kuluttavaa, vaikka se olisi suomalaiseen tapaan kohtuullisen kevyttä. "Järjestelmä" itsessään on kasvoton, joten ärtymys purkautuu niihin kasvoihin, jotka virkailija järjestelmälle antaa. Ihan samalla tavalla kun jotkut saattavat ärsyyntyä kaupan kassatyöntekijälle etukortin tai "pienen pussin" kysymisestä.

Vierailija
15/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa ammatissa saa paskaa niskaa, et ole sen erityisempi.

Ja etenkin jos työskentelet ongelmaisen asiakasryhmän kanssa, niin ei ne sieltä omien ongelmien keskeltä ala kiittelemään, että kiitos kun olet jaksanut kouluttautua ihan maisteriksi meitä auttamaan.

Vierailija
16/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ihan oikeasti sosiaalialalle hakeutuessa tulisi käsittää, ettei ole mikään helppo työareena.

Taidat itse olla malliesimerkki vittumaisesta jankuttavasta sossutantasta. Keski-ikäinen ja oikeutettu siis holhoamaan nuorempia kollegoita.

Työareena ei ole helppo, sen tietää kyllä jokainen tätä työtä tehnyt. Tästä ei nyt ollutkaan kyse, enkä muutoinkaan valittanut työstäni, josta pidän kyllä kovasti ja olen siinä hyvä. Taisi mennä sinulta pointti ohi.

Vierailija
17/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, mutta kuten täällä on sanottukin, ehkä se on sitä ettei peiliin haluta katsoa. Itse olin ulosottoviraston asiakas useita vuosia, mutta koen kyllä aina saaneeni sieltä hyvää palvelua. Virkailija todella yritti auttaa, vastasi tyhmiinkin puheluihini/sähköposteihin aina nopeasti ja perusteellisesti ja selvitti tarkalleen ne pykälät, mitkä kaiken takana on. Ei hän ollut syypää rahaongelmiini, vaan minä itse.

Vierailija
18/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työkkärin huono maine on oman kokemuksen ja siellä töissä olleen tuttavani mukaan ansaittua. Itse toki ymmärsin, etteivät ajoittain älytön pompottelu ja arvaamattomat käännökset olleet työntekijöiden vika vaan luokattoman johtamisen seurausta, mutta kaikki eivät varmasti ymmärrä. Lisäksi työttömyyteen liittyy niin valtava stigma, että siinä on todella herkillä ottamaan itseensä kaikki ajattelemattomasti töksäytetyt sanat.

Byrokratia on valmiiksi väsyneelle ihmiselle äärimmäisen kuluttavaa, vaikka se olisi suomalaiseen tapaan kohtuullisen kevyttä. "Järjestelmä" itsessään on kasvoton, joten ärtymys purkautuu niihin kasvoihin, jotka virkailija järjestelmälle antaa. Ihan samalla tavalla kun jotkut saattavat ärsyyntyä kaupan kassatyöntekijälle etukortin tai "pienen pussin" kysymisestä.

Ei ihan liity aiheeseen, mutta tuli tuosta kassajutusta mieleen kun kerran kassajono tuntui matelevan ja edellä oleva mummo halusi vielä sen viikinkiloton ja maksoi tietenkin pienillä kolikoilla. Niin tunsin sitten sitä turhautumista ja aloin miettimään että miksi tämä turhauttaa. Sitten kun asiaa ajatteli järjellä niin ei ne mummelin touhut ihan kauheasti elämääni vaikuta jos joudun sen vuoksi pari minuuttia pidempään odottamaan. Ei niin kiire ole. Alkoi vähän itseäkin naurattamaan kun tuntui niin typerältä se turhautuminen kaassajonossa.

Vierailija
19/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla malliesimerkki vittumaisesta jankuttavasta sossutantasta. Keski-ikäinen ja oikeutettu siis holhoamaan nuorempia kollegoita.

Työareena ei ole helppo, sen tietää kyllä jokainen tätä työtä tehnyt. Tästä ei nyt ollutkaan kyse, enkä muutoinkaan valittanut työstäni, josta pidän kyllä kovasti ja olen siinä hyvä. Taisi mennä sinulta pointti ohi.

????

Niin no, keski-ikäinen en kyllä ole ja anteeksi jos nyt saat jonkun "jankuttamisen" kuvan.

Tietenkin olisi hyvä osata keskustella asioista, ihan noin menemättä nimittelylinjalle.

Vierailija
20/21 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ainakin työskentelee porukkaa, joka ei vain ymmärrä, millaisiin työtehtäviin tietyillä koulutuksilla on pätevä hakija. Sitten, jos työttömyys jatkuukin tietyn rajan yli, niin naisille ainakin ehdotetaan heti lähihoitajaksi kouluttautumista. En tiedä, mitä miehille ehdotetaan? Heti ensimäisessä keskustelussa saatetaan laittaa työnhakuvalmennukseen, vaikka olisitkin ollut työtön vasta kolme viikkoa. Onneksi oma ainut työttömyyspätkäni kesti vain 2 kuukautta. Mulle työkkäri jopa ehdotti puhelinmyyntiä ensimäisessä tapaamisessa, koska olin joskus opiskeluaikana työskennellyt operaattorin asiakaspalvelussa. Työnkuva oli kyllä palveluneuvoja ja työ sisälsi ihan perus asiakaspalvelutyötä; laskutuksen selvittelyä, numeronsiirtoja, uusien liittyminen tilauksia, simkottien kytkentää, ongelmien ratkaisuja yms, mutta meistä jokainen työskenteli nimikkeellä myyntineuvottelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi