Joku on yrittänyt soittaa minulle Lontoosta, mikä ansa tässä on?
Eli tällainen jälki jäi soitosta: http://aijaa.com/vgisES
Onneksi puhelin oli äänettömällä enkä pystynyt silloin vastaamaan. Jos olisin pystynyt vastaamaan, olisin ehkä tehnyt niin, sen kummempia ajattelematta. Mitähän siitä olisi seurannut? Onkohan tuo joku temppu, että tuohon vastaaminen olisi tuonut minulle jättilaskun? Vai puheluun vastaamalla joku olisi saanut puhelimen tietoni haltuun tai kaapannut puhelimeni? Tietääkö joku mistä tässä voisi olla kyse? Kukaan tuttuni ei ole Lontoossa, joten mistään normaalista puhelusta ei ole kyse.
Kommentit (31)
Saara Aalto vai soitteli ja kyseli kuulumisia.
Minulle yritettiin soittaa myös ja vaikuttaa samalta numerolta. En ole Nordean asiakas. Sain myös facebookissa kaveripyynnön brittimieheltä, en tiedä onko sattumaa. En ole hyväksynyt pyyntöä eikä numeroni näy facessa.
Umpimähkään soittelevat hälärin. Tavoitteena saada toinen soittamaan takaisin maksulliseen numeroon. Takaisinsoitolle voi tulla hintaa useita kymppejä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan käsitys, että Nordean asiakastiedot on imuroitu parempaan talteen.
Myyvät joko jotain rikastumismahdollisuutta tai kalastelevat tietoja.
Pitää jatkossa muistaa katsoa tarkkaan näyttöä ennen vastaamista. Tilini on Nordeassa.
Ap
Tuo numero näkyy kukasoitti sivustolla. Useammalle ihmiselle oli soitettu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle yritettiin soittaa myös ja vaikuttaa samalta numerolta. En ole Nordean asiakas. Sain myös facebookissa kaveripyynnön brittimieheltä, en tiedä onko sattumaa. En ole hyväksynyt pyyntöä eikä numeroni näy facessa.
Minulle ei olla ainakaan vielä lähestytty facebookissa pahat mielessä, eikä numeroni näy siellä.
Ap
Oletko rekisteröinyt microsoft tiliä? Minulle soitettiin seuraavana päivänä kun illalla ilmoitin puhelinnumeroni uutta tietokonetta rekisteröidessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo numero näkyy kukasoitti sivustolla. Useammalle ihmiselle oli soitettu.
Minun työpuhelimeeni soitettiin samasta numerosta. En pystynyt vastaamaan, mutta yritin soittaa takaisin, mutta puhelut on meillä estetty ilmeisesti ulkomaan numeroihin.
Vierailija kirjoitti:
Umpimähkään soittelevat hälärin. Tavoitteena saada toinen soittamaan takaisin maksulliseen numeroon. Takaisinsoitolle voi tulla hintaa useita kymppejä.
Hyvä tietää. Ei tulisi mieleenikään soittaa takaisin.
Ap
Mulle yritettiin pari kuukautta sitten Brysselistä, en uskaltanut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Oletko rekisteröinyt microsoft tiliä? Minulle soitettiin seuraavana päivänä kun illalla ilmoitin puhelinnumeroni uutta tietokonetta rekisteröidessä.
En ole rekisteröinyt. Meinasin tilata eilen Hobby Hallista pesukoneen, peruin viime hetkellä, ajattelin että voisikohan se liittyä siihen? Ehdin laittaa numeroni tietoihin.
Ap
Minullekin soitettiin samasta numerosta,en vastannut. Etsin numeron netistä, yrittävät kalastaa tietoja.
Suomalaisia ja norjalaisia kohtaan on heti vuodenvaihteen jälkeen kohdistettu soittosarja jostain syystä. Soittavat Briteistä ja huonolla englannilla kauppaavat jotain pankki- ja/tai sijoituspalveluita. Ei kannata vastata.
Minkämerkkinen tietokone ap:llä on? Uusi tietokoneeni kuuluu mahd. malleihin joissa haavoittuvuus mutta luulin että olisivat korjanneet ongelmat tähän mennessä.
Mulle soitettiin eilen samasta numerosta. En vastannut kun puhelin näytti että soittaja Lontoosta.
Minulle soitettiin viime vuoden puolella samasta numerosta. Joku täti väitti tekevänsä galluppia ja olisi halunnut kysellä jotain taloudesta. En jaksanut keskustella ja se ei ole soittanut uudelleen.
Niin ja en ole nordean asiakas enkä viimeaikoina ole antanut numeroani mihinkään uuteen systeemiin. #19
Tuntuu olevan käsitys, että Nordean asiakastiedot on imuroitu parempaan talteen.
Myyvät joko jotain rikastumismahdollisuutta tai kalastelevat tietoja.