Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, tykkäisittekö jos miehenne/miesystävänne käyttäisi teistä nimitystä "bööna"?

stadin kingit
11.01.2017 |

Esimerkiksi esittelisi sinut tuttavilleen kertomalla että "Tässä on mun bööna"?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi. Onneksi mieheni on fiksu eikä  käytä moisia nimityksiä.

Vierailija
2/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulllostaisi aika teennäiseltä täällä pohojosessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin! Pimpsareikäni kostuisi salamana!

Vierailija
4/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, todennäkösesti tekis sen huumorilla, joten ei haittais.

Vierailija
5/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan neutraali sana minusta, ei haittaisi ollenkaan. Toisin kuin vaikka jotkut akka ja varsinkin ämmä, jotka viittavat vanhemmanpuoleiseen ja vähemmän viehättävään naiseen.

Vierailija
6/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha itsellä oli opettelemista siihen, kun miesystäväni kutsuu minua "emännäkseen". Olen itse pk-seudulta ja mies pohjanmaalta. Aluksi aina kielsin käyttämästä "emäntä" sanaa minusta, nyt olen jo tottunut.

N23

Vierailija
7/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tapailetko exiä rannalla-Odea?:D

Sen joka toinen sana on böönä :D

Vierailija
8/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha itsellä oli opettelemista siihen, kun miesystäväni kutsuu minua "emännäkseen". Olen itse pk-seudulta ja mies pohjanmaalta. Aluksi aina kielsin käyttämästä "emäntä" sanaa minusta, nyt olen jo tottunut.

N23

Emäntähän onkin äidin jatke, joten good for you :)

Vierailija
9/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin nuorempana kuusamolaisen miehen kanssa. Kutsui minua morsiameksi ja muutenkin siellä oli tapana puhua tyttöystävistä morsiamena. Esim "Tuokohan Mikko sen morsiamen näytille..?" Tms.

Sen jälkeen seurustelin oululaisen kanssa ja yleensä lähes aina tyttöystävistä puhuttiin muijana. Muija sitä muija tätä.

Ja nyt olen savolaisen kanssa, joka on kuitenkin puolet elämänsä asunut stadissa ja hän kavereineen puhuvat aina "daami" tai "mimmi." Tai leidi. :D

Vierailija
10/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bööna tarkottaa kahvipapua ja stadin slangissa naista/tyttöä. Typerän stadin slangin sijasta vois kuitenkin opetella ihan normaalin puhetyylin.

Vierailija
11/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seurustelin nuorempana kuusamolaisen miehen kanssa. Kutsui minua morsiameksi ja muutenkin siellä oli tapana puhua tyttöystävistä morsiamena. Esim "Tuokohan Mikko sen morsiamen näytille..?" Tms.

Sen jälkeen seurustelin oululaisen kanssa ja yleensä lähes aina tyttöystävistä puhuttiin muijana. Muija sitä muija tätä.

Ja nyt olen savolaisen kanssa, joka on kuitenkin puolet elämänsä asunut stadissa ja hän kavereineen puhuvat aina "daami" tai "mimmi." Tai leidi. :D

Kerennet tutustua vielä Suomen kaikkiin murreilmaisuihin :)

Vierailija
12/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Emäntä suostuisin olemaan vasta kun puolet maatilasta olisi nimissäni. Mutta kyllä se nimitys böönan voittaa.

Vierailija
13/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaani bööna on ihan positiivinen toisin kuin ämmä, akka, muija, emäntä ja meirän äitee ja muut vastaavat mauttomuudet. Eli jos mies pk-seudulta ja käyttää sanaa luontevasti niin olisi jopa kohteliaisuus.

Vierailija
14/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bööna on Stadin slangia ja tarkoittaa tyttöä tai naista. Kyseessä on ihan yhtä neutraali murresana kuin esim. mutsi, faija, kundi, gimma yms.

Eli tietenkään en loukkaantuisi jos mieheni käyttäisi minusta nimitystä bööna. Ex, joka on paljasjalkainen stadilainen, itseasiassa toisinaan sitä käyttikin.

Vierailija
15/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään sanovan bööna sitten 90-luvun ja silloinkin sitä käytti lähinnä vantaalaiset.

Vierailija
16/16 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Emäntä suostuisin olemaan vasta kun puolet maatilasta olisi nimissäni. Mutta kyllä se nimitys böönan voittaa.

Mies puhuu naisesta böönana vain kun pitää tätä hottiksena, emäntä sen sijaan voi olla mikä tahansa samassa symbioosissa oleva ilmestys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi