Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mielipiteitänne/kokemuksianne!!! =)

Vierailija
15.03.2006 |

Meillä on yksi lapsi, ikää vajaa 10kk. Olemme nuoria, reilu parikymppisiä. Olemme kihloissa. Miehellä hyväpalkkainen vakityö, minulla yksi ammatti, vuoden kävin korkeakoulua mutta takaisin ei ole suunnitelmissa mennä. Ajattelin etsiä seuraavaksi töitä, en kuitenkaan vielä. Mies haluaisi rakentaa meille itse talon. Ja sanoo, ettei toista lasta ennen kuin talo on valmis. Tällä hetkellä asutaan kaksiossa. Kauaa ei voida tässäkään asua (pieni tarvitsee oman huoneen) mies on sitä mieltä ettei ennen talonrakentamista muuteta enää välissä mihinkään.

Nyt mietityttää moni asia. Milloin töihin? Milloin oma talo? Milloin toinen lapsi? Onko mahdollisuutta saada edes lainaa kun minulla ei ole työpaikkaa? Milloin naimisiin? Ihan sekaisin olen suunnitelmista.. :)

Kertoisitteko, kuinka itse olette toimineet vastaavassa tilanteessa! Eniten stressaa rakennusaika, kuinka siitä selvitään!

Kiitos

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ollaan mietitty ja juteltu miehen kanssa yhdessä. Ja tiedän tasan tarkkaan mitä haluan: toisen lapsen, omakotitalon, työn, häät.

Kysyin kokemuksianne, MILLOIN/MISSÄ JÄRJESTYKSESSÄ olette itse toimineet tällaisissa tilanteissa. Oletteko saaneet lainaa jos toisella ei ole ollut työtä? Millaista on rakentaa esim. raskausaikana? Jne.

ap

Vierailija
2/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi haaveilla/suunnitella/kysellä???

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon laina asiaan en osaa vastata. mutta mä tekisin näin sun tilanteessa. olisin vielä puoli vuotta tai vuoden lapsen kanssa kotona, sitten menisin töihin ja alkais talon rakennus. ja kun talo olis valmis niin voisitte mennä naimisiin ja tehdä toisen lapsen. mä veikkaan että mitä vähemmän niitä lapsia on, niin sitä helpompi on rakentaa se talo. yhden lapsen saat paljon helpommin hoitoon kuin kaksi.

Vierailija
4/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestystä ole missä pitäis kaikki asiat tehdä.jokainen kai itse tietää parhaiten...

Vierailija
5/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä raskaana ollessa varmaan ole niin kiva juhlia järkkäillä. Eli ensin häät ja jos kerran mies ei enää suostu muualle muuttamaan ja isompi asunto tarvitaan kuitenkin ennen seuraavaa lasta, niin sitten se varmaan pitäisi se talo rakentaa...Tosin se hiukan siirtää lapsentekoa myöhemmäksi. Jos miehellä on hyvä työ, niin kyllä te luultavasti saatte lainaa. Ja voithan sinä mennä töihin tässä välissä, vai?

Vierailija
7/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jommalle kummalle sattuu jotain(toisin sanoen, kuolee) ei tällöin toinen jää tyhjän päälle. Vaan saa leskeneläkettä!!!!

Vierailija
8/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehillä suurin murheenaihe on yleensä rahan riittävyys.

kuinka pitkä väli sisaruksilla saikaan olla ettei päiväraha muutu ?

Vierailija
9/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaisimme lapset aika pienellä ikäerolla. Olisi myös mukavaa olla naimisissa toisen lapsen syntyessä!

ap

Vierailija
10/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan käsitä sun viestiä... Sä kysyt täältä, miten sun pitäisi elää sun elämäsi????

Vierailija
11/11 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sopisitte yhdessä mitä teette elämällänne!!