Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön (ja muutkin), miksi et vastaa oudosta numerosta tulevaan puheluun?

Vierailija
11.01.2017 |

Miksei siihen puhelimeen voi vastata?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ne vaan joudu töihin...

Vierailija
2/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lehtiä pitää tyrkyttää? Ei mulle kukaan muu soita oudosta numerosta kuin lehtikauppiaat. Onneksi nekin enää harvoin, kun on myyntiesto. Aina joku silti yrittää onneaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaisin?

Vierailija
4/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli puhelu oudosta numerosta Englannista, en vastannut. Meniköhän nyt unelmaduuni ohi?

Vierailija
5/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vastaan. Mutta taaisin en soita.

En tosin ole työtön.

Vierailija
6/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni soitettiin nigerialaisesta numerosta keskellä yötä. Kai tarjottiin töitä?

Vierailija
7/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos kerkiän mutta en osta mitään joten turha soitella. 

Vierailija
8/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön mutten vastaa outoihin numeroihin koska ahdistaa. Kerran sain niin monta puhelua oudosta numerosta ja vaikka vastasin, kukaan ei puhunut mitään. Ja mulle on paljon soiteltu elämäni aikana jotain pilapuheluita että soitetaan ja kun vastaan, ei puhuta mitään vaan tyyliin naureskellaan kun huhuilen puhelimessa. Eli siksi en vastaa

Vierailija
9/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin yksi kyykyttämisen muoto.

Koko ajan pitää olla valmis vastaamaan puhelimeen. Hyvä että lääkärissä uskaltaa käydä. Suihkussakin on parempi käydä vasta illalla ettei vaan missaa tärkeää puhelua ja pahimmillaan saa karenssia, kun ei ollut tavoitettavissa. Takaisin soittaminen ei onnistu kun ei siellä kukaan vastaa puhelimeen.

Työttömän pitää pysyä tiukasti kykynsä ja olla valmis hyppäämään millä hetkellä hyvänsä, heti kun käsky kuuluu tai puhelin piippaa.

Ihan mieletön stressi tulee aina kun huomaa että puhelin on soinut eikä sitä ole kuullut ja vieras numero on soittanut. On ollut vaikka kaupassa käymässä ja puhelin laukussa.

Vierailija
10/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystäväni ja sukulaiseni joiden kanssa olen tekemisissä ovat puhelimessani nimellään. Jos soittajan paikalla näkyy pelkkä numero, on soittaja joku, joka yrittää myydä minulle jotakin. Ja koska en halua ostaa mitään, en vastaa puheluun.

Vierailija
11/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli puhelu oudosta numerosta Englannista, en vastannut. Meniköhän nyt unelmaduuni ohi?

Vastasin tuollaiseen puheluun, siellä joku englantia puhuva nainen väitti olevansa new yorkilaisesta sanomalehdestä ja tekevänsä jotain galluppia taloudellisista asioista, sanoin etten kerkiä just nyt puhumaan ja se ei soittanut uudelleen. Taustan äänistä päätellen se soitti isommasta tilasta jossa moni muukin puhui (puheluita?) eli joku soittelukeskus. 

Vierailija
12/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni soitettiin nigerialaisesta numerosta keskellä yötä. Kai tarjottiin töitä?

Huoh! Tässä ei ollut kyse ulkomaalaisista numeroista.

Vierailija
13/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salatut tiedot hullun ja vaarallisen sukulaisen takia, mutta ennenkin saanut numeron jostain. En riskaa, että saa varmistuksen että numero on minun.

Vierailija
14/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Tässä ei ollut kyse ulkomaalaisista numeroista.

Aloituksessa ei ollut tuosta mainintaa, puhuttiin vain oudosta numerosta. Tosi outohan se nigerialainen numero onkin.

Vierailija
15/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että minulle soitetaan, jopa työkkäristä, numerolla jonka tunnistan.

Vierailija
16/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaatte vaan tietoihinne, että teillä ei ole puhelinta. Helppoa ja kätevää!

Vierailija
17/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että se numero on "outona" kaikkien kännykässä?

Vierailija
18/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä pyrkii vainoamaan. Olen vaihtanut numeron ja laittanut eston, mutta yrittelee silti muista numeroista.

Vierailija
19/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vastaan ja joskus en. Riippuu lähinnä siitä millainen fiilis on. Nimittäin jos olen juuri tekemässä jotain muuta, enkä siten ole valmis mihinkään tärkeään puheluun, niin annan soida, katson numeron netistä ja jos se on joku tärkeä, niin soitan takaisin paremmin valmistautuneena. 

Lähes ainahan nuo ovat puhelinmyyjiä. Minulla on vastaaja, joten sinne voi jättää viestin jos on tärkeää asiaa. 

Vierailija
20/35 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä välttämättä soiteta työkkäristä.

Se voi olla työnantaja, joka soittaa.

Voidaan soittaa lasten asioissa esim. koulusta, terveyskeskuksesta, ym.

Voidaan soittaa jonkun muun läheisen asioissa poliisista, sairaalasta, läheisen työpaikalta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi